email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se intampla cu facturile neutilizate? Studiu de caz

Ce se intampla cu facturile neutilizate? Studiu de caz
facturadeclaratia 394anafimport

Multi contribuabili se intreaba cum se procedeaza in situatia in care raman facturi neutilizate, mai ales daca este vorba de cateva topuri. Daca sunt anulate, trebuie trecute obligatoriu in Declaratia 394? Vom afla raspunsul la aceasta intrebare de la expertul nostru in domeniul contabilitatii.

 

Procedura pentru facturile neutilizate: raspunsul specialistului


Completarea D394 presupune respectarea unor reguli, conform ghidului ANAF:

- Contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie interna scrisa conform prevederilor legale in vigoare privind documentele financiar-contabile.

- Se exclud facturile alocate pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri si servicii, import/export de bunuri si operatiuni neimpozabile in Romania.

- Seria si numarul facturilor stornate: factura stornata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, a carei valoare totala este negativa.

- Seria si numarul facturilor anulate: factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile.

PRECIZARE: Daca intr-o luna vor fi anulate 5 facturi, iar 8 facturi vor fi stornate, in D394 vor fi completate 13 randuri (5 facturi anulate si 8 facturi stornate), declarandu-se seria si numarul fiecarei facturi in parte.

Din precizarile ANAF cu privire la completarea declaratie 394, se poate deduce ca factura anulata este acea factura emisa de societate, care contine date eronate, motiv pentru care se procedeaza la anulare si reemitere (sau nu) cu datele corecte.

Facturile anulate alterneaza, ca numar, serie cu facturile corect emise din anul vizat, pentru care s-a alocat plaja de facturi.

Factura anulata este definita prin O.P.A.N.A.F. nr. 3769/2015 din 23 decembrie 2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, la sectiunea I. Alte informatii, pct. 2.2.2. seria si numarul facturilor anulate; factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile.

Asadar, ca modalitate de rezolvare practica, la decembrie 2019 de exemplu, puteti emite o noua decizie a administratorului in care redefiniti plaja alocata facturilor pe anul 2019, excluzand topurile de facturi pe care nu mai doriti sa le utilizati.

Precizati acest lucru in decizia de renumerotare si realocare serii facturi si declarati noile serii si numere de facturi, (excluzand seria si numerele aferente topurilor de facturi excluse ) intervalul alocat , in declaratia 394 aferenta lui decembrie (sau in luna in care decideti modificarea).

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturadeclaratia 394anafimport


Data aparitiei: 27 Noiembrie 2019
Ultima actualizare: 13 Februarie 2020

Votati articolul "Ce se intampla cu facturile neutilizate? Studiu de caz":
Rating:

Nota: 4.87 din 5 din 15 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X