Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Ce se intampla cu facturile neutilizate? Studiu de caz

Data actualizarii: 13 Februarie 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce se intampla cu facturile neutilizate? Studiu de caz
facturadeclaratia 394anafimport

Multi contribuabili se intreaba cum se procedeaza in situatia in care raman facturi neutilizate, mai ales daca este vorba de cateva topuri. Daca sunt anulate, trebuie trecute obligatoriu in Declaratia 394? Vom afla raspunsul la aceasta intrebare de la expertul nostru in domeniul contabilitatii.

 

Procedura pentru facturile neutilizate: raspunsul specialistului


Completarea D394 presupune respectarea unor reguli, conform ghidului ANAF:

- Contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie interna scrisa conform prevederilor legale in vigoare privind documentele financiar-contabile.

- Se exclud facturile alocate pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri si servicii, import/export de bunuri si operatiuni neimpozabile in Romania.

- Seria si numarul facturilor stornate: factura stornata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, a carei valoare totala este negativa.

- Seria si numarul facturilor anulate: factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile.

PRECIZARE: Daca intr-o luna vor fi anulate 5 facturi, iar 8 facturi vor fi stornate, in D394 vor fi completate 13 randuri (5 facturi anulate si 8 facturi stornate), declarandu-se seria si numarul fiecarei facturi in parte.

Din precizarile ANAF cu privire la completarea declaratie 394, se poate deduce ca factura anulata este acea factura emisa de societate, care contine date eronate, motiv pentru care se procedeaza la anulare si reemitere (sau nu) cu datele corecte.

Facturile anulate alterneaza, ca numar, serie cu facturile corect emise din anul vizat, pentru care s-a alocat plaja de facturi.

Factura anulata este definita prin O.P.A.N.A.F. nr. 3769/2015 din 23 decembrie 2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, la sectiunea I. Alte informatii, pct. 2.2.2. seria si numarul facturilor anulate; factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile.

Asadar, ca modalitate de rezolvare practica, la decembrie 2019 de exemplu, puteti emite o noua decizie a administratorului in care redefiniti plaja alocata facturilor pe anul 2019, excluzand topurile de facturi pe care nu mai doriti sa le utilizati.

Precizati acest lucru in decizia de renumerotare si realocare serii facturi si declarati noile serii si numere de facturi, (excluzand seria si numerele aferente topurilor de facturi excluse ) intervalul alocat , in declaratia 394 aferenta lui decembrie (sau in luna in care decideti modificarea).

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X