Specialistii INSP (Institutului National de Sanatate Publica) au elaborat un set de recomandari de sanatate publica privind masurile generale de relaxare a restrictiilor impuse de starea de urgenta pentru limitarea raspandirii infectiei cu virusul SARS COV 2.
Entitatile cu responsabilitati de reglementare in domeniile specifice de activitate pot emite proceduri sau reguli proprii aplicabile acestora pornind de la recomandarile generale din document.
Toate recomandari au in vedere reluarea activitatilor suspendate, cu riscuri cat mai scazute de transmitere a infectiei. In document sunt prezentate masuri recomandate in cazul birourilor open-space, al saloanele de infrumusetare, al cabinetelor stomatologice, al lacasurilor de cult, al unitatilor sanitare non-CODIV si al unitatilor de cazare in regim hotelier. De asemenea, mai sunt prezentate recomandari de care ar trebui sa se tina cont in mijloacele de transport in comun si la desfasurarea activitatilor de pregatire, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a si a 13-a) precum si pe perioada organizarii examenelor evaluare nationala si bacalaureat.
Prezentam in continuare ce masuri ar trebui sa respecte birourile open-space, potrivit documentului INSP.
Masuri care privesc angajatii
Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile:
1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.
2. - izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare.
4. - spalatul pe maini ori de cite ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.
Masuri care privesc angajatorul
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Angajatorii vor asigura:
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta;
2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata);
3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicatie de consultare a medicului de familie;
4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;
5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool;
6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodica a incaperilor;
9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.
Consultati documentul de mai jos cu toate recomandarile facute de INSP:
Recomandari de sanatate publica dupa incetarea starii de urgenta >>