email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de acordare a indemnizatiilor si sumelor prevazute in OUG 132/2020, in functie de categorie

Procedura de acordare a indemnizatiilor si sumelor prevazute in OUG 132/2020, in functie de categorie
oug 1322020kurzarbeitziliericontract de munca

UPDATE in 31 august 2020 Guvernul a aprobat Procedura de acordare a indemnizatiilor si sumelor prevazute in OUG 132/2020 pentru fiecare categorie in parte: salariati cu program redus de munca (modelul Kurzarbeit), zilieri, sezonieri, profesionisti si telemunca. 

Citeste mai multe despre procedura pentru decontarea si plata indemnizatiilor. >>


Documentul se afla pe lista de proiecte de acte normative transmise spre avizare la CES (Consiliul Economic si Social). Redam mai jos o parte din text:

Astfel, a fost aprobata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr......./2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV — 2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, care prevede posibilitatea acordata angajatorului de reducere a timpului de munca al salariatilor, cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca, cu repartizarea corespunzatoare a programului de lucru si reducerea corespunzatoare a salariului, pentru perioada starii de urgenta/alerta/asediu.

Pe durata reducerii timpului de munca, salariatii beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.

Indemnizatia se acorda de angajator si se deconteaza ulterior, de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, din bugetul asigurarilor de somaj.


De asemenea, Ordonanta de urgent a Guvernului mr....... / 2020 prevede, pe perioada starii de urgenta/alerta/asediu, ca si in cazul masurii referitoare la timpul redus de lucru, acordarea unei indemnizatii lunare pentru profesionistii definiti de Codul civil, de 41,5% din castigul salarial mediu brut, de la bugetul de stat, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala.

Masura de sprijin referitoare la reducerea timpului de munca, precum si cea rereritoare la acordarea unei indemnizatii pentru profesionisti se poate aplica ori de cate ori se inregistreaza stare de urgenta/alerta/asediu.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr....... / 2020 prevede si masuri de sprijin pe perioada determinata pentru angajatorii angajatilor cu contract individual de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, precum si pentru beneficiarii de lucrari care utilizeaza forta de munca ziliera.

Pentru toate masurile mentionate, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr:.. /2020 prevede ca perioada de aplicare a acestora si procedura de-acordare a indemnizatiilor aferente sa se aprobe prin hotarare a Guvernului.
 

Care sunt schimbarile preconizate?

Prezentul act normativ reglementeaza procedura de acordare a indemnizatiilor si sumelor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr... /2020 si cuprinde urmatoarele aspecte.

a) pentru timpul redus de munca

- cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;

- cererea se depune in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara si dupa plata impozitelor si contibutiilor;

- cererea semnata si datata de reprezentantul legal este insotita de urmatoarele documente:

    • declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art. 1  alin.(2), (3) si (11) din ordonanta de urgenta
    •  lista persoanelor pentru care se solicita decontarea, asumata de reprezentantul legal al angajatorului

- modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale

- angajatorii sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documente;

- decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor si dupa plata impozitelor si contibutiilor;

- plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
 

b) pentru indemnizatia acordata profesionistilor definiti de Codul civil

- cererea se formuleaza de profesionisti si se depune in format electronic la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul;

- cererea se depune in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara;

- cererea este insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere;

- plata indemnizatiei se efectueaza in cel mult 10 zile de la data depunerii documentelor;

- modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale.
 

Pentru anul 2020 se propune ca masurile mentionate anterior, sa se aplice pana la 31 decembrie 2020.
 

c) pentru sumele acordate beneficiarilor de lucrari care utilizeaza forta de munca ziliera:

- cererea se formuleaza de beneficiarul de lucrari si se depune in format electronic la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv, a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;

- cererea este insotita de lista nominala a zilierilor;

- cererea se depune in luna curenta pentru plata sumelor din luna anterioara;

- modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;

- verificarea listei cu zilieri se efectueaza de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti prin accesarea Registrului electronic de evidenta a zilierilor, pe pe baza de nume, prenume si cod numeric personal;

- decontarea sumelor de catre agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii.
 

d) pentru sumele acordate angajatorilor pentru  angajatii cu contract individual de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni:

- cererea se formuleaza de angajatori si se depune in format electronic la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social;

- cererea este insotita de o declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor prevazute de ordonanta de urgenta, insotita de lista persoanelor pentru care se solicita decontarea sumei, asumata de reprezentantul legal al angajatorului;

- cererea si documentele doveditoare se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente;

- modelul documentelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale;

- verificarea listei cu angajatii cu contract individual de munca pe perioada determinatd de pana la 3 luni se efectueaza de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a Municipiului Bucuresti, prin accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor;

- decontarea sumelor de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente.

Totodata, se reglementeaza realizarea comunicarii electronice prin completarea formularelor electronice dedicate acestui scop pe platforma Punctul de contact unic electronic, conform Hotararii Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea si functionarea Punctului de contact unic electronic, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 179/2017 sau pe platforma aicigov.ro.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oug 1322020kurzarbeitziliericontract de munca


Data aparitiei: 18 August 2020

Votati articolul "Procedura de acordare a indemnizatiilor si sumelor prevazute in OUG 132/2020, in functie de categorie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X