Specialistii in domeniul economic anunta ca de abia acum va incepe adevarata criza. Unul dintre semnele care demonstreaza acest lucru este faptul ca multi dintre angajatii care se afla in somaj tehnic nu vor mai reveni pe acelasi post ori la acelasi loc de munca. Vom afla astazi ce spune legea despre incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic.
Ministerul Muncii raporta pe 28 mai situatia contractelor incetate si suspendate. 595.672 de angajati erau in somaj tehnic, iar aproape 429.585 de persoane aveau contractele de munca incetate. Principalele categorii afectate sunt: industria prelucratoare, hoteluri si restaurante, comertul cu amanuntul, repararea autovehiculelor si motocicletelor si constructii.
Dupa 1 iunie, statul va mai deconta indemnizatia de somaj tehnic doar pentru angajatii din industriile unde restrictiile vor fi pastrate. In cazul angajatilor care se intorc la munca din somaj tehnic, Guvernul a decis sa acorde un sprijin de 41,5% din salariul de baza pentru o perioadă de trei luni.
Cum se procedeaza in cazul in care o firma a avut salariati in somaj tehnic pe durata pandemiei Covid 19, dar care isi va reduce volumul de munca in urmatoarea perioada? In cazul in care se hotaraste incetarea contractelor de munca cu acordul partilor art 55 b, ce conditii exista pentru societate?
Incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic: raspunsul specialistului
Initial in proiectul OUG nr. 30/2020 la art. XI alin. (2) se prevedea faptul ca, “Angajatorii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia sa mentina raporturile de munca ale persoanelor in cauza pe o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii dupa suspendarea raporturilor de munca conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Dar acest articol a fost publicat sub o alta forma in Monitorul Oficial, renuntandu-se la aceasta conditie.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Prin urmare, obligatia angajatorului de a mentine raporturile de munca ale salariatilor ale caror contracte individuale de munca au fost suspendate conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii a fost eliminata inca de la aparitia OUG nr. 30/2020.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.
Nota redactorului: Printre facilitati introduse de OUG 92/2020 se numara plata de la buget a 41,5% din salariul brut pentru angajatii care au fost in somaj tehnic, astfel ca firmele vor primi in continuare sprijin din partea statului timp de trei luni, pana isi mai revin din punct de vedere financiar. De retinut ca angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.