email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic. Ce spune legea?

Incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic. Ce spune legea?
somaj tehniccontract de muncaOUG 92/2020

Specialistii in domeniul economic anunta ca de abia acum va incepe adevarata criza. Unul dintre semnele care demonstreaza acest lucru este faptul ca multi dintre angajatii care se afla in somaj tehnic nu vor mai reveni pe acelasi post ori la acelasi loc de munca. Vom afla astazi ce spune legea despre incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic.

Ministerul Muncii raporta pe 28 mai situatia contrac­telor in­cetate si suspendate. 595.672 de angajati erau in somaj tehnic, iar aproape 429.585 de persoane aveau contractele de munca incetate. Principalele categorii afectate sunt: industria prelucratoare, hoteluri si restaurante, comertul cu amanuntul, repararea autovehiculelor si motocicletelor si constructii.

Dupa 1 iunie, statul va mai deconta indemnizatia de somaj tehnic doar pentru angajatii din industriile unde restrictiile vor fi pastrate. In cazul angajatilor care se intorc la munca din somaj tehnic, Guvernul a decis sa acorde un sprijin de 41,5% din salariul de baza pentru o perioadă de trei luni.

Cum se procedeaza in cazul in care o firma a avut salariati in somaj tehnic pe durata pandemiei Covid 19, dar care isi va reduce volumul de munca in urmatoarea perioada? In cazul in care se hotaraste incetarea contractelor de munca cu acordul partilor art 55 b, ce conditii exista pentru societate?
 

Incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic: raspunsul specialistului

Initial in proiectul OUG nr. 30/2020 la art. XI alin. (2) se prevedea faptul ca, “Angajatorii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia sa mentina raporturile de munca ale persoanelor in cauza pe o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii dupa suspendarea raporturilor de munca conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.”
 
Dar acest articol a fost publicat sub o alta forma in Monitorul Oficial, renuntandu-se la aceasta conditie.

Cartea Verde a PFA  Contabilitatea si obligatiile fiscale

Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale

Vezi AICI detalii
Totul despre documentele de contabilitate primara  Solutii de organizare a gestiunilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Vezi AICI detalii
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Vezi AICI detalii


 Prin urmare, obligatia angajatorului de a mentine raporturile de munca ale salariatilor ale caror contracte individuale de munca au fost suspendate conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii a fost eliminata inca de la aparitia OUG nr. 30/2020.
 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.

 

Nota redactorului: Printre facilitati introduse de OUG 92/2020 se numara plata de la buget a 41,5% din salariul brut pentru angajatii care au fost in somaj tehnic, astfel ca firmele vor primi in continuare sprijin din partea statului timp de trei luni, pana isi mai revin din punct de vedere financiar. De retinut ca angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehniccontract de muncaOUG 92/2020


Data aparitiei: 03 Iunie 2020

Votati articolul "Incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic. Ce spune legea?":
Rating:

Nota: 3.78 din 5 din 27 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X