Specialistii in domeniul economic anunta ca de abia acum va incepe adevarata criza. Unul dintre semnele care demonstreaza acest lucru este faptul ca multi dintre angajatii care se afla in somaj tehnic nu vor mai reveni pe acelasi post ori la acelasi loc de munca. Vom afla astazi ce spune legea despre incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic.
Ministerul Muncii raporta pe 28 mai situatia contractelor incetate si suspendate. 595.672 de angajati erau in somaj tehnic, iar aproape 429.585 de persoane aveau contractele de munca incetate. Principalele categorii afectate sunt: industria prelucratoare, hoteluri si restaurante, comertul cu amanuntul, repararea autovehiculelor si motocicletelor si constructii.
Dupa 1 iunie, statul va mai deconta indemnizatia de somaj tehnic doar pentru angajatii din industriile unde restrictiile vor fi pastrate. In cazul angajatilor care se intorc la munca din somaj tehnic, Guvernul a decis sa acorde un sprijin de 41,5% din salariul de baza pentru o perioadă de trei luni.
Cum se procedeaza in cazul in care o firma a avut salariati in somaj tehnic pe durata pandemiei Covid 19, dar care isi va reduce volumul de munca in urmatoarea perioada? In cazul in care se hotaraste incetarea contractelor de munca cu acordul partilor art 55 b, ce conditii exista pentru societate?
Incetarea contractului de munca dupa somaj tehnic: raspunsul specialistului
Initial in proiectul OUG nr. 30/2020 la art. XI alin. (2) se prevedea faptul ca, “Angajatorii care beneficiaza de prevederile alin. (1) au obligatia sa mentina raporturile de munca ale persoanelor in cauza pe o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii dupa suspendarea raporturilor de munca conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Dar acest articol a fost publicat sub o alta forma in Monitorul Oficial, renuntandu-se la aceasta conditie.
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
- Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Prin urmare, obligatia angajatorului de a mentine raporturile de munca ale salariatilor ale caror contracte individuale de munca au fost suspendate conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, o perioada de cel putin 6 luni de la data reinceperii activitatii a fost eliminata inca de la aparitia OUG nr. 30/2020.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.
Nota redactorului: Printre facilitati introduse de OUG 92/2020 se numara plata de la buget a 41,5% din salariul brut pentru angajatii care au fost in somaj tehnic, astfel ca firmele vor primi in continuare sprijin din partea statului timp de trei luni, pana isi mai revin din punct de vedere financiar. De retinut ca angajatorii au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.