email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect pentru aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat

Proiect pentru aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat
asigurari socialesomajvenituricheltuieli

Finantele au publicat un proiect de lege pentru aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019 si a contului general anual de executie a bugetului asigurarilor pentru somaj pe anul 2019.

Potrivit documentului, contul general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale cuprinde venituri in suma de 70.715,0 milioane lei, cheltuieli in suma de 70.907,2  milioane lei si un deficit in suma de 192,2 milioane lei.

In ceea ce priveste contul general anual de executie a bugetului asigurarilor pentru somaj pe anul 2019, acesta cuprinde venituri in suma de 2.449,8 milioane lei, cheltuieli in suma de 1.701,3 milioane lei si un excedent  in suma de 748,5 milioane lei.

Obiectivele importante ale constructiei bugetare pe anul 2019 au fost aplicarea prevederilor legislatiei din domeniul pensiilor si asigurarilor sociale si ale Programului de guvernare pe anii 2019-2022.

 In contul de executie, incasarile si platile efectuate sunt influentate cu suma de 1,5 milioane lei, reprezentand cheltuielile deduse de agentii economici din contributiile de asigurari sociale datorate.

Veniturile totale ale bugetului asigurarilor sociale de stat incasate in anul 2019, in suma de  70.715,0 milioane lei, au crescut cu 10,8% fata de anul 2018 (99,5% fata de prevederile bugetare definitive) din care:  
 

  • Veniturile sistemului public de pensii 70.530,3 milioane lei;
  • Veniturile sistemului pentru  accidente de munca si boli  profesionale 184,7 milioane lei.
     

1.CONTRIBUTII DE ASIGURARI

Contributiile de asigurari  in suma de 67.704,1 milioane lei, cu 584,6 milioane lei sub nivelul prevederilor bugetare definitive (95,7% din totalul veniturilor incasate), sunt constituite din:

a) Contributiile angajatorilor in suma de 862,5 milioane lei, cu 72,0 milioane lei peste nivelul prevederilor bugetare definitive (1,2% din totalul veniturilor incasate) si sunt constituite din:

  • Contributii de asigurari sociale de stat datorate de angajatori in suma de 691,2 milioane lei;
  • Contributii de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajatori in suma de 5,2 milioane lei;
  • Venituri din contributia asiguratorie pentru munca pentru accidente de munca si boli profesionale in suma de 166,1 milioane lei.
     

b) Contributiile asiguratilor in suma de 66.841,6 milioane lei cu 656,6 milioane lei sub nivelul prevederilor bugetare definitive (94,5% din totalul veniturilor incasate), sunt constituite, in principal din :   

  •  Contributii de asigurari sociale de stat datorate de asigurati in suma de 71.222,4 milioane lei;
  •  Contributii de asigurari sociale datorate de persoane asigurate pe baza de contract de asigurare in suma de 256,7 milioane lei;
  •  Contributia la fondul de pensii, administrat privat (se scade), in suma de 8.487,2 milioane lei;
  •  Contributia de asigurari sociale datorata de persoanele care realizeaza venituri din salarii din domeniul constructiilor in suma de 3.304,0 milioane lei;
  •   Contributii de asigurari sociale de stat datorate de persoane care realizeaza venituri din activitati independente, activitati agricole si asocieri fara personalitate juridica, in suma de 69,2 milioane lei;
  • Contributia individuala de asigurari sociale datorate de persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala in suma de 15,9 milioane lei;
  • Contributia individuala de asigurari sociale datorata de persoanele care realizeaza venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil, precum si a contractelor de agent, in  suma de 1,2 milioane lei;
  • Contributia de asigurari sociale datorata de persoanele fizice care realizeaza venituri in baza contractelor de activitate sportiva in suma de 24,7 milioane lei;
  • Contributii de asigurari sociale aferente declaratiei unice in suma de 434,7 milioane lei.
     

Contributiile sociale colectate la bugetul asigurarilor sociale de stat in suma de 67.704,1 milioane lei, au crescut cu 14,6 % fata de incasarile inregistrate in aceeasi perioada a anului precedent.

Dinamica acestor venituri a fost influentata in anul 2019 intr-o mai mica masura de evolutia transferurilor catre pilonul II de pensii (8,5 mld.lei in anul 2019). De asemenea, transferul contributiilor   sociale din sarcina angajatorului  in sarcina angajatului potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului  nr.79/2017 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, a determinat o majorare semnificativa a incasarilor  in luna ianuarie 2019 fata de ianuarie 2018.          
    
2. VENITURI NEFISCALE in suma de 185,3 milioane lei, reprezinta 0,3% din totalul veniturilor incasate. Acestea au inregistrat o crestere de 65,4% fata de anul 2018 si sunt constituite in principal din:

a) Venituri din proprietate in suma de 13,4 milioane lei, reprezinta venituri din dobanzi ale sistemului de asigurari de accidente de munca si boli profesionale;
b) Venituri din prestari de servicii si alte activitati in suma de 86,3 milioane lei. In cadrul  acestora o pondere importanta o are contributia pentru bilete de tratament si odihna in suma de 86,2 milioane lei;
c) Diverse venituri in suma de 85,5 milioane lei, provenind din: venituri din aplicarea prescriptiei extinctive aferente sistemului public de pensii in suma 8,3 milioane lei, sume din recuperarea debitelor provenite din drepturile necuvenite in suma de 19,4 milioane lei, venituri din compensarea creantelor din despagubiri in suma de 17,3 milioane lei si alte venituri in suma de 40,5 milioane lei.  
               
3. SUBVENTII DE LA BUGETUL DE STAT reprezinta subventiile primite de bugetul asigurarilor sociale de stat si sunt in suma de 2.571,9 milioane lei (3,6% din totalul veniturilor incasate). Acestea au scazut cu 45,6 % fata de anul 2018.
 

4. SUME PRIMITE DE LA UE/ALTI DONATORI IN CONTUL PLATILOR EFECTUATE SI PREFINANTARI, in suma de (0,7 milioane lei), aferente Fondului Social European.
 

5. SUME IN CURS DE DISTRIBUIRE in suma de 254,4 milioane lei, reprezinta venituri ale bugetului de asigurarilor sociale de stat, incasate in contul unic, in curs de distribuire (0,4% din totalul veniturilor incasate).
 

Consulta documentele atasate mai jos:

Proiect de lege

Expunere de motive

Anexa|

Conturi

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asigurari socialesomajvenituricheltuieli


Data aparitiei: 24 Iunie 2020

Votati articolul "Proiect pentru aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X