email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Telemunca - inregistrarea unui contract nou, modificarea unuia existent si incetarea clauzei

Telemunca - inregistrarea unui contract nou, modificarea unuia existent si incetarea clauzei
inspectia munciitelemuncarevisal

Anul 2020 a adus modificari fara precedent pe piata muncii si nu numai. Termenul de telemunca a ajuns tot mai des pe buzele angajatorilor si ale angajatilor, in contextul pandemiei de Covid-19. 

Daca inainte unele firme ofereau doar cateva zile pe luna de lucru de la domiciliu, acum multe dintre companiile mari spun ca intentioneaza sa extinda telemunca si dupa incheierea pandemiei. 

Odata cu noile modificari aparute in legislatia romaneasca, au aparut si noi semne de intrebare. Pentru a clarifica situatia, Inspectia Muncii a elaborat recent un ghid in care prezinta cum ar trebui desfasurata activitatea in regim de munca la domiciliu, de telemunca, dar si in cazul unui program individualizat.

Prezentam mai jos informatii extrase despre regimul de telemunca, despre cum trebuie facuta inregistrarea si transmiterea acestei clauze.
 

Munca in regim de telemunca

- pe durata starii de alerta angajatorii dispun, prin decizie, munca in regim de telemunca, cu respectarea prevederilor legale in vigoare; 

- se poate utiliza doar pentru activitatile care presupun folosirea tehnologiei informatiei si comunicatiilor; 

- decizia va contine, pe langa elementele generale, si urmatoarele elemente prevazute de art. 5 alin. (2) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca: 


 

  • precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca; 
  • perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator; 
  •  locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti; 
  •  programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului; 
  •  modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat; 
  •  responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; 
  • obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; 
  • masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat; 
  •  obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi; 
  •  conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. 
Amenintarea coronavirus va obliga sa va trimiteti angajatii sa lucreze de acasa! Atentie la reglementarile specifice! Amenzile sunt dure! Iti punem la dispozitie o lucrare dedicat integral telemuncii si contextului in care poate fi aplicata: Telemunca sau munca si de acasa.


- transmiterea in REGES/REVISAL se va efectua in conformitate cu prevederile H.G. nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, dupa cum urmeaza: 
 

I. Inregistrarea si transmiterea clauzei de TELEMUNCA 
 

1.1. Inregistrarea unui contract nou cu clauza de telemunca 

Contractul individual de munca cu clauza de telemunca se inregistreaza in REGES/REVISAL prin utilizarea functionalitatii Inregistrare contract: in ecranul Tip contract din cadrul interfetei corespunzatoare operatiunii de Adaugare contract, se selecteaza, pentru atributul Tip contract, valoarea Contract individual de munca cu clauza de telemunca


Restul atributelor contractului individual de munca cu clauza de telemunca – privind tipul de norma, durata, detaliile contractului (numar, data incheiere, incepere activitate, ocupatie etc), salariu, sporuri si indemnizatii si data la care produce efecte se completeaza in acelasi mod utilizat pentru contractul individual de munca. 

Data la care produce efecte se va completa cu data de incepere a activitatii in cadrul contractului individual de munca cu clauza de telemunca. 

1.2. Modificarea in REGES/REVISAL a unui contract individual de munca aflat in derulare in contract individual de munca cu clauza de telemunca 

In cazul in care se emite o decizie de modificare a contractului individual de munca aflat in derulare in contract individual de munca cu clauza de telemunca, in REGES/REVISAL, prin functionalitatea Modificare contract, se opereaza modificarea valorii Tip contract din Contract individual de munca in Contract individual de munca cu clauza de telemunca si, daca este necesar, a altor atribute ale contractului individual de munca – modificat in contract individual de munca cu clauza de telemunca – privind tipul de norma, durata, detaliile contractului, salariu, sporuri indemnizatii. 


Inregistrarea in REGES/REVISAL a datei de la care se aplica clauza de telemunca, se realizeaza prin completarea campului Data la care produce efecte. 


Generarea registrului corespunzator adaugarii contractului individual de munca cu clauza de telemunca/modificarii contractului individual de munca si transmiterea acestuia se realizeaza anterior inceperii activitatii, respectiv intrarii in vigoare a deciziei de modificare a contractului individual de munca. 


II. Inregistrarea si transmiterea in REGES/REVISAL a incetarii clauzei de telemunca 


Incetarea clauzei de telemunca se inregistreaza in REGES/REVISAL prin utilizarea functionalitatii Modificare contract: se opereaza modificarea valorii Tip contract din Contract individual de munca cu clauza de telemunca in Contract individual de munca si, daca este necesar, a altor atribute ale contractului individual de munca – privind tipul de norma, durata, detaliile contractului, salariu, sporuri si indemnizatii. 

Inregistrarea in REGES/REVISAL a datei de la care se aplica incetarea clauzei de telemunca se realizeaza prin completarea campului Data la care produce efecte. 



IMPORTANT! 

In sistemul REGES/REVISAL, intervalul de timp in care se aplica clauza de telemunca este determinat de datele calendaristice care sunt completate in campul Data la care produce efecte pentru inregistrarea, respectiv incetarea clauzei de telemunca. In consecinta, se recomanda acordarea unei atentii deosebite completarii corecte a acestor informatii. 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectia munciitelemuncarevisal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 13 Noiembrie 2020


Votati articolul "Telemunca - inregistrarea unui contract nou, modificarea unuia existent si incetarea clauzei":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Raspunde contabilul, daca au fost inlocuite paginile unui Contract ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca pot fi probleme:

Institutia noastra incheie diferite Contracte civile,
de prestari servicii, de furnizare,....,
cu diverse persoane juridice sau /si fizice.

1. - Contractele trebuie stampilate si semnate
pe fiecare pagina ?
- Aceste conditii asigura valabilitatea si siguranta continutului lor ?
( adica nemoficicarea ulterioara a continutului lor ? )
2. - Cine trebuie sa ceara acest lucru ?
3. - Daca sunt modificate sau inlocuite paginile unui Contract
cum se procedeaza ?
4. - Cine va raspunde ?
( directorul, contabilul care a facut plata si nu a verificat, juristul ? )

Raspuns: Contractul daca are mai multe pagini, acestea trebuie sa fie numerotate. Pentru a dovedi inlocuirea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Noiembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X