Inspectia Muncii a elaborat un Ghid privind desfasurarea activitatii in regim de munca la domiciliu/telemunca/program individualizat de munca.
Violeta Alexandru, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, anunta la finalul saptamanii trecute ca a cerut Inspectiei Muncii sa ajute angajatorii in aceasta perioada.
"Am cerut Inspectiei Muncii sa ajute angajatorii, in aceasta perioada, pentru ca angajatii lor, care vor trece in munca de la distanta, sa aiba toate documentele puse la punct. Nu vreau sa trecem prea repede peste aceste implicatii generate de recentele decizii din Guvern iar dupa ce se va sfarsi aceasta perioada, cand lucrurile revin la normal, angajatii sa aiba surpriza ca lucrurile sa nu fi fost puse la punct pentru ei.", a scris ministrul pe Facebook.
"Dupa ce le-am cerut sa elaboreze acest Ghid practic dat publicitatii in aceasta seara, m-am gandit fix la acest lucru: de ce nu a avut Inspectia Muncii ideea? Nu e nimic complicat. Trebuie doar sa iti pese.", a completat Violeta Alexandru postarea.
A. STABILIREA UNOR PROGRAME INDIVIDUALIZATE DE MUNCA
> prin decizie unilaterala a angajatorului, astfel incat personalul sa fie impartit in cel putin doua grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.
Acest fapt implica doar modificarea programului de lucru, nu a unei clauze din contractul individual de munca si, prin urmare, nu se transmite in Registrul General de Evidenta a Salariatilor.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
B. MUNCA LA DOMICILIU
> pe durata starii de alerta angajatorii pot dispune, prin decizie, munca la domiciliu, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
> decizia va contine, pe langa elementele generale, si pe cele prevazute de art. 109 din Codul muncii:
- faptul ca salariatul lucreaza de la domiciliu;
- perioada pentru care se aplica aceasta masura;
- programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
- obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.
> transmiterea in sistemul informatic privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REGES/REVISAL) se va efectua in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.
I. Inregistrarea si transmiterea contractului de munca la domiciliu
1.1 Inregistrarea unui contract nou de munca la domiciliu Contractul de munca la domiciliu se inregistreaza in REGES/REVISAL prin utilizarea functionalitatii
Inregistrare contract: in ecranul Tip contract din cadrul interfetei corespunzatoare operatiunii de Adaugare contract, se selecteaza, pentru atributul Tip contract, valoarea Contract de munca la domiciliu.
Restul atributelor contractului de munca la domiciliu – privind tipul de norma, durata, detaliile contractului (numar, data incheiere, incepere activitate, ocupatie etc), salariu, sporuri si indemnizatii si data la care produce efecte se completeaza in acelasi mod utilizat pentru contractul individual de munca.
Data la care produce efecte se va completa cu data de incepere a activitatii in cadrul contractului de munca la domiciliu.
1.2. Modificarea in REGES/REVISAL a unui contract individual de munca aflat in derulare, in contract de munca la domiciliu
Modificarea in REGES/REVISAL a contractului individual de munca aflat in derulare se realizeaza prin functionalitatea Modificare contract: se opereaza modificarea valorii Tip contract din Contract individual de munca in Contract de munca la domiciliu si, daca este necesar, a altor atribute ale contractului individual de munca – modificat in contract de munca la domiciliu – privind tipul de norma, durata, detaliile contractului, salariu, sporuri si indemnizatii.