email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura oficializata: Cum se va face verificarea zilierilor pentru care statul acorda sprijin financiar

Procedura oficializata: Cum se va face verificarea zilierilor pentru care statul acorda sprijin financiar
zilieriinspectia munciiOUG 132/2020

In Monitorul Oficial nr. 1133 din 25 noiembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1.673/2020 prin care este aprobata procedura care clarifica modul in care vor fi verificati zilierii pentru care statul acorda sprijin financiar (OUG 132/2020).

Mai exact, este vorba despre o procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din OUG nr. 132/2020.

Potrivit noii proceduri, ANPIS are obligatia de a transmite listele cu zilierii pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute in OUG 132/2020 si sa informeze Inspectia Muncii cu privire la orice nereguli apar.

In termen de 5 zile lucratoare de la primirea listei prezentate mai sus, inspectoratele teritoriale de munca transmit agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala situatia nominala cu persoanele care sunt inregistrate in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute in OUG 132/2020.
 

Citeste si: Registrul electronic de evidenta a zilierilor. Cum se gestioneaza si ce contine?
 

Ordinul nr. 1.673/2020 - procedura pentru verificarea zilierilor: actul normativ

Denumire completa: Ordinul nr. 1.673 din 19 noiembrie 2020 pentru aprobarea Procedurii de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca



Articolul 1

Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se aproba Procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, potrivit art. 3 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Articolul 2

(1) Prevederile prezentului ordin se aplica numai pe durata si in scopul aplicarii masurii prevazute la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare.

(2) Prevederile prezentului ordin vor fi duse la indeplinire de catre Inspectia Muncii si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si structurile subordonate ale acestora.

Articolul 3

(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 

Procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta in OUG nr. 132/2020
 

Articolul 1

Prezenta procedura are ca scop furnizarea, in mod gratuit si reciproc, in conditiile legii, a datelor si informatiilor solicitate de agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, sau inspectoratele teritoriale de munca, necesare, potrivit legii, pentru asigurarea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.

Articolul 2

In vederea realizarii scopului prevazut la art. 1, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala are urmatoarele obligatii:

a) desemneaza un responsabil pentru coordonarea implementarii prezentei proceduri si pentru mentinerea legaturii cu Inspectia Muncii;

b) transmite, prin agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, listele cu zilierii pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;

c) informeaza Inspectia Muncii cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;

d) se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor obtinute in baza prezentei proceduri si sa le utilizeze in conditiile legii si numai in scopul desfasurarii activitatii proprii, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);
e) furnizeaza gratuit, in conditiile legii, datele si informatiile necesare pentru asigurarea indeplinirii atributiilor legale.

Articolul 3

In vederea realizarii scopului prevazut la art. 1, Inspectia Muncii are urmatoarele obligatii:

a) desemneaza un responsabil pentru coordonarea implementarii prezentelor proceduri si pentru mentinerea legaturii cu Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala;

b) in termen de 5 zile lucratoare de la primirea listei prevazute la art. 2 lit. b) din prezenta anexa, inspectoratele teritoriale de munca transmit agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala situatia nominala cu persoanele care sunt inregistrate in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;

c) informeaza Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;

d) se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor obtinute in baza prezentei proceduri si sa le utilizeze in conditiile legii si numai in scopul desfasurarii activitatii proprii, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);

e) furnizeaza gratuit, in conditiile legii, datele si informatiile necesare pentru asigurarea indeplinirii atributiilor legale.

Articolul 4

(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal ce constituie obiectul prezentei proceduri se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

(2) Datele cu caracter personal prelucrate se refera la nume, prenume, cod numeric personal.

(3) Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si Inspectia Muncii pun in aplicare masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a garanta si a fi in masura sa demonstreze ca prelucrarea se efectueaza in conformitate cu normele de drept ale Uniunii Europene sau de drept intern referitoare la protectia datelor cu caracter personal.

Articolul 5

In vederea stabilirii detaliilor tehnice pentru implementarea prezentei proceduri, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si Inspectia Muncii incheie un protocol de colaborare in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei proceduri.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
zilieriinspectia munciiOUG 132/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 26 Noiembrie 2020


Votati articolul "Procedura oficializata: Cum se va face verificarea zilierilor pentru care statul acorda sprijin financiar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 26 Noiembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X