email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura oficializata: Cum se va face verificarea zilierilor pentru care statul acorda sprijin financiar

Procedura oficializata: Cum se va face verificarea zilierilor pentru care statul acorda sprijin financiar
zilieriinspectia munciiOUG 132/2020

In Monitorul Oficial nr. 1133 din 25 noiembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 1.673/2020 prin care este aprobata procedura care clarifica modul in care vor fi verificati zilierii pentru care statul acorda sprijin financiar (OUG 132/2020).

Mai exact, este vorba despre o procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din OUG nr. 132/2020.

Potrivit noii proceduri, ANPIS are obligatia de a transmite listele cu zilierii pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute in OUG 132/2020 si sa informeze Inspectia Muncii cu privire la orice nereguli apar.

In termen de 5 zile lucratoare de la primirea listei prezentate mai sus, inspectoratele teritoriale de munca transmit agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala situatia nominala cu persoanele care sunt inregistrate in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute in OUG 132/2020.
 

Citeste si: Registrul electronic de evidenta a zilierilor. Cum se gestioneaza si ce contine?
 

Ordinul nr. 1.673/2020 - procedura pentru verificarea zilierilor: actul normativ

Denumire completa: Ordinul nr. 1.673 din 19 noiembrie 2020 pentru aprobarea Procedurii de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca



Articolul 1

Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se aproba Procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, potrivit art. 3 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Articolul 2

(1) Prevederile prezentului ordin se aplica numai pe durata si in scopul aplicarii masurii prevazute la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare.

(2) Prevederile prezentului ordin vor fi duse la indeplinire de catre Inspectia Muncii si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si structurile subordonate ale acestora.

Articolul 3

(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 

Procedura de colaborare intre agentiile pentru plati si inspectie sociala si inspectoratele teritoriale de munca in vederea verificarii zilierilor pentru care se acorda masura de sprijin prevazuta in OUG nr. 132/2020
 

Articolul 1

Prezenta procedura are ca scop furnizarea, in mod gratuit si reciproc, in conditiile legii, a datelor si informatiilor solicitate de agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, sau inspectoratele teritoriale de munca, necesare, potrivit legii, pentru asigurarea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea procedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.

Articolul 2

In vederea realizarii scopului prevazut la art. 1, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala are urmatoarele obligatii:

a) desemneaza un responsabil pentru coordonarea implementarii prezentei proceduri si pentru mentinerea legaturii cu Inspectia Muncii;

b) transmite, prin agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala, listele cu zilierii pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;

c) informeaza Inspectia Muncii cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;

d) se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor obtinute in baza prezentei proceduri si sa le utilizeze in conditiile legii si numai in scopul desfasurarii activitatii proprii, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);
e) furnizeaza gratuit, in conditiile legii, datele si informatiile necesare pentru asigurarea indeplinirii atributiilor legale.

Articolul 3

In vederea realizarii scopului prevazut la art. 1, Inspectia Muncii are urmatoarele obligatii:

a) desemneaza un responsabil pentru coordonarea implementarii prezentelor proceduri si pentru mentinerea legaturii cu Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala;

b) in termen de 5 zile lucratoare de la primirea listei prevazute la art. 2 lit. b) din prezenta anexa, inspectoratele teritoriale de munca transmit agentiilor teritoriale pentru plati si inspectie sociala situatia nominala cu persoanele care sunt inregistrate in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, pentru care s-a solicitat decontarea sumelor prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, cu completarile ulterioare;

c) informeaza Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala cu privire la orice nereguli care ar putea interveni cu privire la aplicarea prevederilor prezentei proceduri;

d) se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor obtinute in baza prezentei proceduri si sa le utilizeze in conditiile legii si numai in scopul desfasurarii activitatii proprii, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor);

e) furnizeaza gratuit, in conditiile legii, datele si informatiile necesare pentru asigurarea indeplinirii atributiilor legale.

Articolul 4

(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal ce constituie obiectul prezentei proceduri se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

(2) Datele cu caracter personal prelucrate se refera la nume, prenume, cod numeric personal.

(3) Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si Inspectia Muncii pun in aplicare masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a garanta si a fi in masura sa demonstreze ca prelucrarea se efectueaza in conformitate cu normele de drept ale Uniunii Europene sau de drept intern referitoare la protectia datelor cu caracter personal.

Articolul 5

In vederea stabilirii detaliilor tehnice pentru implementarea prezentei proceduri, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si Inspectia Muncii incheie un protocol de colaborare in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei proceduri.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
zilieriinspectia munciiOUG 132/2020


Data aparitiei: 26 Noiembrie 2020

Votati articolul "Procedura oficializata: Cum se va face verificarea zilierilor pentru care statul acorda sprijin financiar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X