email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsuri constatate la inventar. Cum procedam?

Lipsuri constatate la inventar. Cum procedam?
inventarierepatrimoniutvagestiune

In urma inventarierii patromoniului unei societati, operatiune obligatoriu de efectuat cel putin o data pe an, pot rezulta plusuri sau minusuri la elementele patrimoniale inventariate. In cazul in care exista risc de confuzie intre sorturile aceluiasi bun material se poate efectua compensarea plusurilor cu lipsurile constatate, diferentele ramase in urma compensarii inregistrandu-se in contabilitate. De retinut este si faptul ca se poate opera compensarea numai daca diferentele constatate in plus sau in minus privesc aceeasi perioada de gestiune si aceeasi gestiune.
 

Speta: O societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit, care are ca obiect de activitate comert cu legume si fructe,are un stoc de marfa scriptic foarte mare, iar stocul faptic mic. Conform legislatiei in vigoare, cum se poate diminua stocul scriptic astfel incat sa ajunga la valoarea stocului faptic? Care este monografia contabila in ceea ce priveste situatia de mai sus? Care sunt implicatiile in ceea ce priveste impozitul pe profit si TVA aferente diminuarii stocului de marfa? Care este temeiul legal?
 

Solutie fiscal-contabila: In situatia prezentata, deoarece este mentionat ca in realitate nu exista fizic stocul din contabilitate, este necesar sa se constatate oficial acest lucru. In prima faza trebuie efectuata inventarierea stocurilor, cu etapele numirii comisiei de inventariere, elaborarea listelor de inventariere, constatarea oficiala a lipsurilor din gestiune, a faptului ca minusurile sunt sau nu imputabile si, in final, recomandarea comisiei de inventariere cu  privire la reglararea diferentelor cantitative.

Conform prevederilor de la pct. 39 din Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobata prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru toate plusurile, lipsurile si deprecierile constatate la bunuri, comisia de inventariere solicita explicatii scrise de la persoanele care au raspunderea gestionarii bunurilor. Pe baza explicatiilor primite si a documentelor analizate, comisia de inventariere stabileste natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor si deprecierilor constatate, precum si natura plusurilor, propunand, in conformitate cu dispozitiile legale, modulde regularizare a diferentelor dintre datele din contabilitate si cele faptice, rezultate in urma inventarierii. ... continuarea se gaseste in Monitorul Contabil, click AICI >>


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Stiati ca intocmirea procedurilor cade in sarcina dvs.?


Puteti scapa acum, fara efort, de aceasta grija!

Va oferim 35 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala la doar 93 lei + 5% TVA, pret redus cu 50%!

Procedurile sunt detaliate si respecta structura ceruta de lege. Aflati dintr-o privire:    

-> Scopul procedurii contabile
-> Domeniul de aplicare
-> Reglementarile aplicabile activitatii respective
-> Descrierea procedurii contabile

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierepatrimoniutvagestiune

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 24 Noiembrie 2021


Votati articolul "Lipsuri constatate la inventar. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 4.39 din 5 din 18 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici