email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP a oficializat Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor

MFP a oficializat Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor
constructiifacilitati fiscaleindemnizatiecifra de afaceri

Ministerul Finantelor Publice a publicat in Monitorul Oficial nr. 661 din 1 iulie Ordinul 1528/2022 privind procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor.

Necesitatea elaborarii actului normativ se impune ca urmare a modificarilor legislative aduse Codului fiscal, adoptate de Parlamentul Romaniei prin Legea nr. 135/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative prin care prevederile art. 60 pct 5 lit.d) din Codul fiscal au fost modificate iar cele ale literei e) au fost abrogate.

Astfel, pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 135/2022, instructiunile privind acordarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor se regaseau in Anexa 6 la Ordinul comun al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii si justitiei sociale si al ministrului sanatatii, prevazut la art. 147 alin. (17) din Codul fiscal iar mecanismul de calcul al cifrei de afaceri prevazut la art.60 pct.5 lit. b), se stabilea potrivit prevederilor din Ordinul presedintelui Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza nr.239/24.07.2019 pentru aprobarea metodologiei privind mecanismul de calcul al cifrei de afaceri, publicat pe site-ul institutiei.

Prin modificarile aduse art.60 pct.5 s-a urmarit unificarea intr-un singur act normativ subsecvent a informatiilor privind procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, pentru a veni in sprijinul angajatorilor in ceea ce priveste facilitarea cunoasterii reglementarilor fiscale si o mai buna conformare voluntara a acestora.

Principalele prevederi ale Ordinului 1528/2022

Prevederile ordinului vizeaza integrarea intr-un singur act normativ a informatiilor privind acordarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor care se regasesc in notele din Ordinul comun al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii si justitiei sociale si al ministrului sanatatii, prevazut la art. 147 alin. (17) din Codul fiscal precum si a informatiilor privind mecanismul de calcul al cifrei de afaceri care se regasesc in Ordinul presedintelui Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza nr.239/24.07.2019 pentru aprobarea metodologiei privind mecanismul de calcul al cifrei de afaceri.


De asemenea, au fost efectuate unele modificari tehnice, care clarifica aspecte semnalate de unii angajatori in aplicarea facilitatilor fiscale.

Prevederile ordinului privind stabilirea procedurii de acordare a facilitatii fiscale in domeniul constructiilor se aplica incepand cu veniturile aferente lunii iunie 2022.

Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor

1. - (1) Persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul fiscal, in sectorul constructii, beneficiaza de scutirea de impozit daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.

(2) Facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor prevazute la art. 60 pct. 5, art. 138^1, art. 154 alin. (1) lit. r) si art. 220^3 alin. (2) din Codul fiscal constau in:

a) scutirea de la plata impozitului pe venit, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
b) reducerea cotei de contributie de asigurari sociale, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
c) exceptarea de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor;
d) reducerea cotei contributiei asiguratorie pentru munca, la nivelul cotei care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale constituit in baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare;
e) scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, in cazul conditiilor deosebite de munca sau speciale de munca.

(3) Persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor la angajatori care desfasoara activitati in domeniul constructiilor care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 pot opta pentru plata cotei de 3,75% datorate la fondul de pensii administrat privat. Optiunea se depune in scris, la angajator, acesta retinand contributia aferenta potrivit prevederilor legale incepand cu veniturile lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat optiunea.

2. - (1) Facilitatile fiscale se acorda pentru activitatea desfasurata in Romania, inclusiv persoanelor fizice detasate pe teritoriul Romaniei, daca platitorul de venituri la care sunt detasate desfasoara activitati in domeniul constructiilor si indeplineste conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
(2) Facilitatile fiscale nu se acorda persoanelor fizice care sunt detasate in afara Romaniei.

3. - (1) Pentru aplicarea facilitatilor fiscale, angajatorii persoanelor fizice prevazute la pct.1 din prezenta procedura trebuie sa realizeze cifra de afaceri din activitatile mentionate la art. 60 pct. 5 lit. a) din Codul fiscal si alte activitati specifice domeniului constructii in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala.
(2) In activitati specifice domeniului constructii sunt incluse lucrari de intretinere curenta si/sau periodica a drumurilor, asa cum sunt definite in Normativul privind intretinerea si repararea drumurilor publice Ind AND 554- 2002.
(3) Pentru angajatorii nou-infiintati, respectiv inregistrati la registrul
comertului/inregistrati fiscal incepand cu luna ianuarie a anului in curs, cifra de afaceri din activitatile prevazute la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal si alte activitati specifice domeniului constructii, precum si cifra de afaceri totala, se calculeaza cumulat de la inceputul anului sau incepand cu luna infiintarii, dupa caz, pana la luna in care se aplica scutirea, inclusiv, denumit in continuare principiul angajatorilor nou infiintati.

(4) Pentru angajatorii existenti la data de 1 ianuarie al fiecarui an se considera ca baza de calcul, cifra de afaceri din activitatile prevazute la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal si alte activitati specifice domeniului constructii, precum si cifra de afaceri totala, realizate cumulat pe anul fiscal anterior. In cazul in care, limita minima a procentului de 80% nu este realizata, se aplica principiul angajatorilor nou infiintati prevazut la alin. (3).
(5) Mecanismul de calcul al cifrei de afaceri prevazut de prezenta procedura se aplica de catre societatile infiintate conform Legii nr.31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare societati, care au
inregistrat in actul constitutiv cel putin unul din codurile mentionate la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal, si care desfasoara efectiv activitate de constructii.

(6) Mecanismul de calcul al cifrei de afaceri prevazut de prezenta procedura se aplica in mod corespunzator si de catre angajatorii, altii decat societatile infiintate conform Legii nr.31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
(7) In sensul art.60 pct.5 din Codul fiscal, prin angajator se intelege persoana fizica sau juridica care desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art.60 pct.5, lit.a) din Codul fiscal, indeplineste cumulativ conditiile de acordare a facilitatilor fiscale si poate, potrivit legii, sa incheie raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor.

4. - In vederea determinarii procentului de 80% din cifra de afaceri totala, indicatorii ”Cifra de afaceri totala” si ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” se calculeaza dupa cum urmeaza:

(1) ”Cifra de afaceri totala” realizata cumulat de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare, se completeaza cu suma veniturilor cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, realizate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, evidentiate potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare, la care:

1. se adauga, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand:

a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate;
b) soldurile lunare creditoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si productia de investitii imobiliare, inregistrate in contabilitate;
2. se scad, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand soldurile lunare debitoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.

(2) ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” se completeaza de societatile care desfasoara una sau mai multe activitati clasificate la codurile CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 lit. a) din Codul fiscal, cu cifra de afaceri realizata efectiv din activitatile desfasurate aferente codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 lit. a) din Codul fiscal, respectiv cu suma veniturilor cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, realizate din vanzarea de produse si prestarea de servicii, fara a lua in calcul, cumulat de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii de raportare, veniturile realizate din redevente, locatii de gestiune si chirii, evidentiate potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, cu modificarile si completarile ulterioare, la care:

1. se adauga, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand:
a) veniturile din subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, inregistrate in contabilitate;
b) soldurile lunare creditoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold creditor;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si productia de investitii imobiliare, inregistrate in contabilitate;
2. se scad, cumulat de la inceputul anului pana la luna de raportare inclusiv, sumele reprezentand soldurile lunare debitoare inainte de transferul in contul de profit si pierdere ale veniturilor aferente costurilor stocurilor de produse si servicii in curs de executie, evidentiate in contabilitate la sfarsitul lunilor de raportare in care se inregistreaza sold debitor.
(3) La determinarea cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, pentru stabilirea veniturilor din vanzarea de produse, se iau in calcul veniturile realizate din vanzarea produselor finite, semifabricatelor, produselor reziduale si a marfurilor, care sunt obtinute din productia proprie. Nu se iau in calcul veniturile din vanzarea de produse achizitionate in scopul revanzarii.

(4) Cifra de afaceri luata in calcul pentru aplicarea facilitatilor, este cifra de afaceri realizata pe baza de contract sau comanda, din activitati circumscrise codurilor CAEN prevazute la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal, si acopera, in cazul contractelor de executie, manopera, materialele, utilajele, transportul, echipamentele, dotarile, precum si alte activitati auxiliare necesare. Cifra de afaceri cuprinde inclusiv productia realizata si nefacturata.

(5) Cifra de afaceri luata in calcul pentru aplicarea facilitatilor, se poate referi si la alte tipuri de contracte si activitati specifice destinate sectorului de constructii, precum contracte de servicii, de furnizare.
(6) La determinarea "Cifrei de afaceri totala" si a "Cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii" se iau in calcul veniturile inregistrate in contabilitate cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile.

5. - (1) Ponderea cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in cifra de afaceri totala, se calculeaza ca raport intre suma rezultata din calculul efectuat pentru determinarea indicatorului ”Cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si suma rezultata din calculul efectuat pentru determinarea indicatorului ”Cifra de afaceri totala”, inmultit cu 100.
(2) Pentru stabilirea procentului de cel putin 80% din cifra de afaceri totala, care reprezinta conditie pentru acordarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, raportarea se face la anul calendaristic.
6. - (1) Calculul indicatorului “cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” se efectueaza pentru intreaga activitate desfasurata de angajator pe teritoriul Romaniei din activitatile prevazute la art. 60 pct.5 din Codul fiscal, inclusiv de la nivelul sucursalelor, filialelor sau punctelor de lucru din Romania ale acestuia.

(2) Pentru determinarea procentului de 80% din cifra de afaceri totala, la calculul cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii, angajatorii au in vedere numai veniturile din activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei. Veniturile realizate din activitatea de constructii in afara teritoriului Romaniei se vor avea in vedere numai pentru calculul cifrei de afaceri totale realizate din intreaga activitate.

(3) Prin activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei, in intelesul prezentului ordin, se intelege activitatea desfasurata efectiv in Romania in domeniul constructiilor, in scopul realizarii de produse si prestarii de servicii, indiferent de statutul de rezidenta al beneficiarilor.
7. - Cifra de afaceri se calculeaza, in luna de raportare, in conditiile in care angajatorii care desfasoara una sau mai multe activitati clasificate la codurile CAEN prevazute la art. 6 60 pct. 5 din Codul fiscal, realizeaza efectiv activitati aferente codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.

8. - In vederea aplicarii facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, angajatorii care desfasoara activitatile aferente cel putin unuia din codurile CAEN prevazute la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal procedeaza dupa cum urmeaza:
(1) In cazul angajatorilor existenti la data de 1 ianuarie al fiecarui an:
a) se calculeaza raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala” determinate conform pct.4 din prezenta procedura, pentru anul anterior;
b) in situatia in care procentul rezultat din calculul raportului de la lit.a) este de cel putin 80% din ”cifra de afaceri totala” determinata conform pct.4 alin.(1) din prezenta procedura, facilitatile fiscale se acorda pe durata anului in curs cu respectarea conditiei prevazute la art.60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal pe toata perioada aplicarii facilitatilor fiscale;
c) in situatia in care procentul rezultat din calculul raportului de la lit.a) este de pana la 80% din ”cifra de afaceri totala” determinata conform pct.4 alin.(1) din prezenta procedura, se procedeaza la determinarea indicatorilor ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala”, pentru anul in curs, conform principiului angajatorilor nou infiintati prevazut la pct.3 alin. (3) din prezenta procedura;
d) pentru a beneficia de facilitatile fiscale, in cazul prezentat la lit.c), raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala”, trebuie sa fie in procent de cel putin 80%.

(2) In cazul angajatorilor nou infiintati:

a) indicatorii ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala” determinati conform pct.4 din prezenta procedura, se calculeaza cumulat de la inceputul anului sau incepand cu luna infiintarii, dupa caz, pana la luna in care se aplica scutirea, inclusiv;
b) pentru a beneficia de facilitatile fiscale, raportul intre ”cifra de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii” si ”cifra de afaceri totala” determinate conform literei a), trebuie sa fie in procent de cel putin 80%.
9. - In cazul activitatilor aferente codului CAEN 711, veniturile luate in calcul la determinarea indicatorului ”cifra de afaceri realizata din activitatea de constructii” sunt cele obtinute din activitatile care se circumscriu domeniilor prevazute in codurile CAEN enumerate la art. 60 pct. 5 lit.a) din Codul fiscal.
10. - (1) Conditia prevazuta la art. 60 pct. 5 lit. c) din Codul fiscal, privind salariul brut de incadrare, se considera indeplinita dupa cum urmeaza:

a) in cazul contractelor individuale de munca cu norma intreaga, incheiate potrivit legii, veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar. Salariul minim brut pe tara
de 3.000 de lei lunar este stabilit proportional cu castigul salarial brut de baza pentru un program de lucru in medie de 167,333 de ore pe luna. Pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial, incheiate potrivit legii, facilitatile fiscale se acorda numai daca castigul salarial brut de baza este stabilit proportional cu castigul brut de baza pentru un program de lucru normal de 8 ore/zi;
b) in cazul raporturilor juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor, altele decat contractele individuale de munca, respectiv contract de administrare, de mandat si altele, incheiate potrivit legii, pentru care venitul brut lunar nu este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar,
facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 de lei;
c) in cazul contractelor de internship, incheiate potrivit Legii nr. 176/2018 privind internshipul, cu modificarile si completarile ulterioare, facilitatile fiscale se acorda numai daca indemnizatia pentru internship este stabilita proportional la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar;
d) in cazul contractelor de ucenicie, incheiate potrivit legii, facilitatile fiscale se acorda numai daca salariul de baza lunar, prevazut in contractul de ucenicie este stabilit proportional la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar;
e) in situatia in care o persoana fizica realizeaza venituri, in baza mai multor raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor cum ar fi contract individual de munca, contract de mandat, contract de administrare si altele asemenea, incheiate potrivit legii, in aceeasi luna, la acelasi angajator, in vederea acordarii facilitatilor fiscale se verifica mai intai daca fiecare raport juridic respecta conditia prevazuta la art. 60 pct. 5 lit. c) prima teza din Codul fiscal, respectiv daca venitul brut este calculat la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minim 3.000 de lei lunar, in cazul contractului individual de munca, sau daca venitul brut lunar realizat este cel putin egal cu 3.000 de lei, in cazul celorlalte tipuri de contracte. Pentru acordarea facilitatilor fiscale, veniturile aferente raporturilor juridice care respecta conditia de raportare la 3.000 de lei se cumuleaza. In acest caz, facilitatile fiscale se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor care cumulate nu depasesc plafonul prevazut la lit.c) a art.60 pct.5 din Codul fiscal. Pentru partea care depaseste acest plafon nu se acorda facilitatile fiscale.
(2) Pentru veniturile lunare din salarii si asimilate salariului, realizate in baza unui contract individual de munca, mai mici de 3.000 de lei/luna, facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit in bani, fara a include indemnizatiile, sporurile si alte adaosuri, sa fie de minim 3.000 de lei lunar, pentru un program de lucru in medie de 167,333 de ore pe luna.

11. - In cazul angajatorilor care indeplinesc conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, facilitatile fiscale referitoare la reducerea cotei de contributie asiguratorie pentru munca si la scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale, aferente conditiilor deosebite de munca sau conditiilor speciale de munca, se aplica numai cu respectarea
prevederilor din domeniul ajutorului de stat, dupa aprobarea schemei de ajutor. 

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
constructiifacilitati fiscaleindemnizatiecifra de afaceri


Data aparitiei: 28 Iunie 2022
Ultima actualizare: 04 Iulie 2022

Votati articolul "MFP a oficializat Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X