email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retentia angajatilor in contextul unor fenomene ca „marea demisie” si „quiet quitting”

Retentia angajatilor in contextul unor fenomene ca „marea demisie” si „quiet quitting”
viata profesionalacarieramediu de lucru

„Marea demisie” si „quiet quitting” sunt fenomene care au luat amploare odata cu pandemia, in contextul schimbarilor care au aparut in comportamentul, nevoile si dorintele angajatilor.
In timp ce marea demisie presupune schimbarea locului de munca si alegerea unei companii care corespunde nevoilor angajatilor, fenomenul de „quiet quitting” se refera la faptul ca angajatii nu se mai simt atat de motivati si nu isi doresc sa exceleze la locul de munca, motiv pentru care se limiteaza la a rezolva strict sarcinile zilnice necesare.

Principalele motive care ii determina pe angajati sa faca astfel de alegeri sunt: demotivatia la locul de munca, subaprecierea si faptul ca angajatorul nu are ca si prioritate bunastarea si siguranta angajatilor.

Descopera in continuare, solutiile la care pot sa apeleze managerii in acest context.

1. Regandirea spatiilor de birouri pentru a pune in aplicare conceptul de „people centricity”

Prioritatile angajatilor s-au schimbat dupa pandemie, astfel ca in prezent bunastarea si siguranta lor se afla pe primul loc atunci cand vorbim despre nevoile care trebuie sa le fie satisfacute de catre compania la care lucreaza. Astfel, pentru a evita cresterea fluctuatiei de personal si pentru a-si mentine angajatii fideli, managerii trebuie sa puna accent pe conceptul de „people centricity”, care presupune focus pe nevoile si aspiratiile angajatilor. 
Includerea acestui concept in cultura organizationala se poate face prin implementarea unor solutii moderne care sa aiba in vedere siguranta si bunastarea angajatilor.

Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, aduce in atentia tuturor managerilor de succes  un concept necesar in contextul pandemic, dar si pentru viitor: IMMUNE Building Standard™. 
Pilonul de baza este sistemul Healthy by Design®, format dintr-o retea de dispozitive si tehnologii, echipamente specializate, personal dedicat si facilitati noi. Astfel, dezvoltarea IMMUNE™ are ca scop crearea unor spatii sanatoase ce incurajeaza productivitatea, unde angajatii isi pot desfasura, in conditii de siguranta sporita, activitatile zilnice.

Pana in prezent, certificarea IMMUNE Building Standard™ a fost obtinuta de numeroase cladiri de birouri, spatii industriale si rezidentiale. Anul 2022 a adus implementarea IMMUNE Building Standard™ si in cladirile institutiilor de invatamant, asa cum este si St. Catherine’s British School din Atena. 

2. Remodelarea experientei de lucru

Stilul de viata modern, precum si nevoile si dorintele angajatilor sunt intr-o continua modificare. Astfel, pentru a evita demisiile in masa, managerii trebuie sa tina pasul cu aceste schimbari.
O solutie in acest sens este remodelarea experientei de lucru. Iata cateva metode prin care tu, ca manager, poti sa faci asta:

  • foloseste spatii de birouri in aer liber;
  • pune la dispozitia angajatilor facilitati care ofera nivelul de confort pe care il au si acasa sau chiar un nivel superior;
  • pune accent pe echilibrul intre viata personala si cea profesionala;
  • sustine interactiunea intre angajati si pune la dispozitia echipelor tale spatii care promoveaza astfel de comportamente.

Un concept care redefineste viitorul modului de lucru si viata urbana este YUNITY Park, fondat de Liviu Tudor. Acesta reprezinta un punct central care uneste viata profesionala si viata sociala, promovand un echilibru sanatos care contribuie la bunastarea angajatilor.

ComYunity este baza filozofiei YUNITY si a fost construita pe activarea unui ecosistem de comunitati in care experiente relevante atat pentru viata personala, cat si cea profesionala a membrilor creeaza un mediu social si cultural benefic pentru viitor. Pe langa spatiile pentru recreatie si cele de lucru in aer liber, atat de necesare pentru bunastarea angajatilor, YUNITY Park include si un amfiteatru modern dedicat evenimentelor outdoor, o terasa cu food hall, cat si numeroase spatii de co-working si co-living, un centru de conferinte si o cafenea restaurant.

3. Localizarea birourilor in cladiri verzi si aducerea naturii in spatiile de birouri


Localizarea birourile in cladiri verzi, sustenabile, asigura un mediu de lucru sigur pentru angajati, in timp ce spatiile verzi incurajeaza relaxarea si relationarea intre colegi. Conform studiului realizat de Genesis Property, 63% dintre angajati considera ca existenta unor parcuri si spatii verzi in apropierea birourilor ar ajuta la o mai buna relationare cu colegii.

In acest context, YUNITY Park a fost gandit inca din faza de proiectare in deplina concordanta cu cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabila ale ONU. Acesta este conceput cu multiple masuri si initiative care contribuie la reducerea impactului asupra mediului si crearea unei destinatii „verzi”. Unele dintre acestea vizeaza in mod special atat cresterea eficientei energetice, cat si asigurarea unor surse sustenabile de energie. 

Mai mult decat atat, in cadrul YUNITY Park (Novo Park), este implementat cel mai extins proiect de energie regenerabila dintr-un parc de birouri din Romania. Proiectul a constat in instalarea a mai mult de 1.000 de panouri fotovoltaice pe acoperisurile cladirilor de birouri, investitia ridicandu-se la un milion de euro.

Regandirea spatiilor de birouri si localizarea acestora in cladiri verzi, remodelarea experientei de lucru si aducerea naturii in spatiile de birouri sunt cateva dintre cele mai eficiente solutii pe care le poti implementa pentru retentia angajatilor tai.

sursa foto: shutterstock.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
viata profesionalacarieramediu de lucru


Data aparitiei: 14 Decembrie 2022

Votati articolul "Retentia angajatilor in contextul unor fenomene ca „marea demisie” si „quiet quitting”":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X