Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Daca aveti sedii secundare, iata la ce obligatii trebuie sa fiti atenti in 2017!

sedii secundareinregistrare fiscalaentitatiraport juridic fiscal

Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:

In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).

In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.

Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.

In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).

In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.

Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.


Sursa: AJFP Arges

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sedii secundareinregistrare fiscalaentitatiraport juridic fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2017


Votati articolul "Daca aveti sedii secundare, iata la ce obligatii trebuie sa fiti atenti in 2017!":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila

Intrebare: In cazul unui leasing auto, care sunt inregistrarile contabile privind tva-ul 50%, cum se inregistreaza bonurile fiscale privind combustibilul 50% ?

Multumesc.

Raspuns: 542=531 si % = 542 124 lei 6022ded 50lei 6022neded 50lei 4426 24lei si simultan % = 4426 12 lei...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X