email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

inregistrarea in scopuri de TVATVAgarda financiara

In Monitorul Oficial nr. 0361 din 24 Mai 2011 s-a publicat un ordin al ministrului finantelor, ce stabileste ca inregistrarea in scopuri de TVA se poate face dupa un control documentar si un control faptic efectuat de Garda Financiara.

Procedura se aplica numai societatilor comerciale care:

a) la infiintare estimeaza si declara ca vor realiza o cifra de afaceri superioara plafonului de scutire de TVA sau opteaza de la inceput pentru inregistrarea in scopuri de TVA;
b) desfasoara activitate si in anul precedent au realizat o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire, insa se inregistreaza voluntar  ca platitori de TVA.

De retinut! Procedura aceasta nu se aplica daca societatea comerciala se inregistreaza in scopuri de TVA, cand cifra de afaceri realizata depaseste plafonul de 35000 Euro/ an si este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA


OMFP nr. 1984 din 11 Mai 2011
Ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

Potrivit art. 153 alin. (7) din Codul fiscal: „prin ordin al ministrului finantelor publice  se pot stabili criterii pe baza carora sa fie conditionata inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza acestor criterii, daca persoana impozabila justifica  intentia si are capacitatea  de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA.”

Prin OMFP nr. 1984/2011 au fost adoptate criteriile si procedura.

Aceasta presupune un control documentar si un control fizic efectuat de Garda Financiara.

Cui se aplica pocedura?

Procedura se aplica  societatilor comerciale, inregistrate la Registrul Comertului in baza Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale, republicata cu modificari.

Procedura se aplica NUMAI pentru societatile ce declara inca de la infiintare ca vor depasii plafonul de scutire si celor ce desfasoara activitate iar in anul precedent nu au depasit plafonul de scutire, dar opteaza pentru inregistrarea in scopuri de TVA. (Platitorii de TVA prin optiune)

Atentie!!!
Nu se aplica celor ce depasesc plafonul de 35000 Euro in cursul anului si sunt obligati sa se inregistreze in termen de 10 zile de la finele lunii in care s-a depasit. Ordinul nu se aplica nici celorlalte persoane impozabile, respectiv PFA, intreprinderilor individuale, organizatiilor si fundatiilor.

Care sunt criteriile urmarite de autoritati?

1) Daca societatea are dreptul de desfasurare a activitatii la sediul declarat, la sediile secundare, si daca sunt indeplinite conditiile de functionare.

2) Daca toti administratorii si/sau asociatii ce detin mai mult de 15% din capitalul social al unui SRL, si daca chiar societatea nu au inscrise fapte si infractiuni in cazierul fiscal. Acest fapt este analizat numai la societatile ce se inregistreaza prin optiune.

3) Daca exista faptic spatiul destinat desfasurarii activitatii economice, la sediul social si dupa caz la sediile secundare.

4) Daca societatea realizeaza un punctaj minim de 45 de puncte pentru a se efectua inregistrarea in sopuri de TVA.

Procedura de verificare.

In termen de 3 zile de la depunerea declaratiei de mentiuni, a anexei introduse de ordin si a documentelor doveditoare se analizeaza:
1) existenta dreptului de desfasurare a activitatii.
2) daca administratorii, asociatii ce detin mai mult de 15% din capitalul social si societatea insasi au fapte inscrise in cazierul fiscal, pentru societatea ce in anul precedent a desfasurat activitate in plafonul de scutire si se inregistreaza prin optiune.

Criteriile se analizeaza in cascada, iar neindeplinirea unuia conduce la refuzul inregistrarii in scopuri de TVA.

In caz de indeplinire a criteriilor se procedeaza la controlul faptic.

Controlul faptic.
 
In termen de 24 de ore de la finalizarea controlul documentar, oranul fiscal abilitat cu controlul documentar, sesizeaza Garda Financiara pentru efectuarea unui control la sediul solicitantului.

In termen de 4 zile lucratoare Garda Financiara efectueaza "o cercetare la fata locului". Din procesul verbal intocmit ca urmare a controlului faptic trebuie sa rezulte daca societatea comerciala indeplineste criteriile de existenta a spatiului de desfasurare a activitatii.

In caz contrar, Garda Financiara va propune respingerea inregistrarii in scopuri de TVA.

Criterii de punctaj.

Sunt adoptate 25 de criterii de punctaj, notate de la 0 la 10, dintre care amintim:
- daca spatiul este detinut in proprietate se obtin 10 puncte;
- daca spatiul este detinut prin contract de leasing operational pe o perioada mai mica de un an se obtin 3 puncte;
- daca unul din administratori sau asociati au mai detinut aceasta calitate  la 1-3 societati ce au fost lichidate, se obtin 7 puncte;
- daca unul din administratori sau asociati au mai detinut aceasta calitate  la 7-9 societati ce au fost lichidate se obtin 3 puncte;
- daca administratorii sunt din state „non-UE” cu viza de sedere in Romania pe termen lung, atunci se obtin 10 puncte;
- daca administratorii sunt din state „non-UE” cu viza de sedere in Romania pe termen scurt, atunci se obtin 0 puncte;

Punctajul minim este de 45 puncte.

Documentele pe care trebuie sa le aiba in vedere societatea:
a) Declaratia de mentiuni, privind inregistrarea in scopuri de TVA;
b) Certificat constatator de la Registrul Comertului;
c) Caziere fiscale, dupa caz;
d) Documente de detinere a spatiului;
e) Anexa la ordin completata; Se precizeaza angajamentul societatii ce depaseste plafonul de scutire sa nu desfasoare activitati economice pana la comunicarea deciziei de comunicare sau respingere a solicitarii !!!
f) Documente de identitate ale administartorilor si/sau asociatilor, in forma legalizata !!! (Din cate cunoastem noi acestea nu se legalizeaza!!!)

In termen de 15 zile lucratoare de la depunerea declaratiei de mentiuni, se comunica decizia de inregistrare in scopuri de TVA.

In concluzie, societatile comerciale ce nu au obligatia legala de a se inregistra  in scopuri de TVA la infiintare, dar opteaza pentru calitatea de platitor de TVA sau societatile care renunta la plafonul de scutire de TVA pentru activitatea desfasurata, vor devenii platitori de TVA in urma unei verificari faptice efectuata de Garda Financiara.

Autor: Adrian Benta, Consultant Fiscal

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrarea in scopuri de TVATVAgarda financiara


Data aparitiei: 25 Mai 2011

Votati articolul "Ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X