email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a decis reorganizarea ANAF, ANV si a Garzii Financiare

ANAFANVgarda financiaraadministratii fiscale

Executivul a aprobat astazi trei Hotarari de Guvern care vizeaza reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Autoritatii Nationale a Vamilor, Garzii Financiare si ale directiilor generale ale finantelor publice, prin diminuarea cu 4.927 a numarului total de posturi din aceste institutii si a 550 de posturi de conducere, a anuntat ministrul Finantelor Publice, Gheorghe Ialomitianu.

Din cele 4.927 de postrui reduse, 1.200 erau ocupate iar restul vacante.

“Administratia fiscala va fi mai eficienta si avem si posibilitatea sa facem o selectie a personalului, iar angajatii care nu mai indeplinesc conditiile sa fie indepartati din ANAF”, a declarat ministrul Ialomitianu.

Prin aplicarea acestor masuri, posturile din aparatul propriu si unitatile subordonate ANAF, respectiv Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara si directiile generale ale finantelor publice se vor reduce de la 34.027 la 29.100 de posturi, a precizat ministrul Finantelor.

In Autoritatea Nationala a Vamilor schema de personal va fi redusa cu 1.427 de posturi, dintre care 600 ocupate, respectiv de la 4.586 la un numar maxim de 3.159.

In ceea ce priveste Garda Financiara, se reduc 713 posturi, din care 300 ocupate, de la 1805 posturi prevazute initial la 1.092 cate vor fi mentinute, potrivit Hotararii aprobate de Guvern.

In directiile generale ale finantelor publice judetene si ale municipiului Bucuresti se reduc 2.787 de posturi, din care 300 ocupate, de la 27.636 posturi la 24.849.

De asemenea, ministrul Ialomitianu a mai precizat ca se diminueaza cu 550 posturile de conducere la nivelul ANAF si structurilor subordonate, precum si urmatoarele functii: comisar general prim-adjunct, una dintre cele patru functii de comisar general adjunct la nivelul Comisariatului general al Garzii Financiare si posturile aferente functiei de conducere de comisar sef sectie adjunct si comisar sef divizie.

O alta masura de luata astazi vizeaza infiintarea Directiei de verificari fiscale, specializata in controlul veniturilor realizate de catre persoanele fizice care obtin averi mari si nedeclarate, a mai adaugat ministrul Finantelor.

La randul sau, presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a afirmat ca prin masurile luate astazi se urmareste si consolidarea administratiilor fiscale prin comasarea unor structuri comunale, orasenesti sau municipale. In acest sens, el a aratat ca vor fi desfiintate 150 de administratii fiscale (circa 35% din totalul administratiilor fiscale), in care lucreaza 2108 persoane, dar care colecteaza doar 2,5% din fonduri. Desfiintarea acestor administratii va permite redirectionarea angajatilor catre alte structuri ale ANAF, a mai spus Sorin Blejnar.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFANVgarda financiaraadministratii fiscale


Data aparitiei: 02 Iunie 2011

Votati articolul "Guvernul a decis reorganizarea ANAF, ANV si a Garzii Financiare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X