email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Reevaluarea unui imobil si procedura de amortizare

OMFP 3055/2009amortizareinregistrare contabila

In unele situatii de reevaluari ale imobilelor, apar unele neconcordante care vor trebui solutionate in conformitate cu legea. Astfel, in cazul unui imobil aflat la prima evaluare, se poate ajunge, in urma reevaluarii, la o valoare mai mica fata de valoarea de intrare in contabilitate. Cum se va proceda in acest caz cu diferenta si cu amortizarea ramasa?

In cazul in care diferenta de reevaluare este considerata cheltuiala nedeductibila (6813=212), poate fi anulata amortizarea cumulata pe 2 ani sau se va stabili soldul la valoare initiala, adaugandu-se lunar amortizarea la noua valoare?

Intr-o astfel de situatia, legea prevede ca inregistrarea sa se faca sub forma 6813 "Cheltuieli cu amortizarea si alte sume asimilate" = 212 "Constructii" pentru reevaluarea la o valoare mai mica decat cea initiala a cladirii. Cheltuiala este nedeductibila la determinarea impozitului pe profit conform art. 21 alin. (4) lit. ş din Codul fiscal.

Probleme care privesc inregistrarea in contabilitate provin de la tratamentul contabil al amortizarii deja existente la data reevaluarii. Potrivit capitol 8.2.5 Reguli de evaluare alternativa din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea armonizata cu directivele europene, respectiv conform pct. 122 alin. (2) din amortizarea poate fi tratata in doua metode, dupa cum urmeaza, din care dvs trebuie sa decideti cea mai adecvata:

1.  a) amortizarea se recalculeaza proportional cu schimbarea valorii contabile brute a activului.
      b) amortizarea se elimina din valoarea contabila bruta a activului.

In practica, se foloseste cel mai des metoda eliminarii amortizarii din valoarea contabila, situatie in care, potrivit precizarilor din Ghidul de aplicare a OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, elaborat de autoritatile fiscale din Romania, se va face inregistrarea contabila 2812 "Amortizarea constructiilor" = 212 "Constructii".

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055/2009amortizareinregistrare contabila


Data aparitiei: 06 Iulie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Reevaluarea unui imobil si procedura de amortizare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X