Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Studiu de caz: Livrarea produselor agricole in schimbul terenului arendat la PFA

Data actualizarii: 02 Septembrie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
plata in naturaarendaTVA

Valabil la 2.09.2011

Situatia de livrare a produselor agricole in schimbul terenului arendat la un PFA va fi ilustrata prin cazul unei intreprinderi individuale care a luat teren in arenda de la diverse persoane. Deoarece plata se face in natura, in momentul in care intreprinderea ii plateste arendatorului contravaloarea terenului arendat, va trebui aceasta sa intocmeasca o factura fiscala? In ce masura este plata reprezentata de contractul de arendare? De asemenea, vor fi aceste operatiuni inscrise in Registrul Jurnal de Incasari si Plati?

Trebuie precizat ca plata in natura a arendei nu reprezinta un "schimb" de bunuri contra servicii, ci doar o  modalitate permisa de lege pentru stingerea unei  obligatii de plata rezultata din contractul de arendare incheiat intre parti.
 
Plata arendei in natura este echivalenta cu livrarea de bunuri pentru care trebuie sa emiteti factura cu TVA colectata cu cota standard TVA de 24%, in cazul in care livrarea produselor agricole se face catre persoane fizice.

In ceea ce priveste plata in numerar, a contravalorii terenului arendat acesta presupune numai o iesire de numerar, respectiv o plata catre persoana fizica de la care ati inchiriat terenul, in baza contractului incheiat cu aceasta.
 
Asadar, intreprinderea individuala detine doua operatiuni distincte de inregistrare in Registru de Incasari si plati, chiar daca au aceasi data calendaristica:

1. Inregistrarea incasarii pe baza chitantei  aferenta  facturii pentru livrarea produselor agricole
2. Inregistrarea platii pe baza de dispozitie de plata catre casierie in baza contractului de arenda.

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X