Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca.
Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala.
Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse urmatoarele etape:
1. intocmirea dosarului necesar eliberarii seriei fiscale;
2. Depunerea acestuia la Directia Generala a Finantelor Publice a judet ului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. (De exemplu, daca o societate comerciala are sediul social in Municipiul Bucuresti si doreste sa foloseasca o casa de marcat la un punct de lucru din judetul Constant a, dosarul se va depune la D.G.F.P. Constanta);
3. Obtinerea raspunsului (seria fiscala);
4. Programarea casei de marcat de ca tre unitatea de service, conform seriei fiscale, datelor firmei, specificului societatii si trecerea casei de marcat i n regim fiscal. Actele necesare pentru intocmirea dosarului de fiscalizare sunt:
5. Copie a Certificatului de inmatriculare al firmei (C.U.I)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
6. Copie a dovezii spatiului (contract de inchiriere, comodat, asociere, etc.) in cazul Municipiului Bucuresti sau copie a declaratiei punctului de lucru la Registrul Comertului in cazul judetului Constanta s i a judetului Ilfov
7. Stampila necesara pentru completarea Cererii de obtinere a numarului fiscal.
Redam lista cu documentele complete de care aveti nevoie pentru intocmirea dosarului pentru obtinerea seriei fiscale de la D.G.F.P.
- C.U.I. (Certificatul de Inmatriculare al Utilizatorului) + C.I.F. (Certificatul de Inregistrare in Scopuri de T.V.A.)
- Contractul de Inchiriere/Comodat al punctului de lucru sau al sediului;
- Certificatul Constatator al punctului de lucru sau al sediului;
- Rezolutia O.C.R. privind infiintarea punctului de lucru, inclusiv mentiunile;
- Declaratie pe proprie raspundere (scrisa de administratorul societatii), conform careia casa de marcat se instaleaza la adresa punctului de lucru, sau dupa caz, in regim de comert ambulant;
- C.I. administrator;
- Actul Constitutiv al societatii.
De la distribuitor veti avea nevoie de urmatoarele documente (copii):
- Factura si document de plata (Chitanta sau O.P. vizat de banca);
- Cerere tip – 2 exemplare;
- Certificatul de garantie;
- Aviz de distributie si service;
- Proces-verbal de sigilare a caselor de marcat;
- Copie C.I. delegat si imputernicire (daca dosarul pentru obtinerea seriei fiscale se va depune la D.G.F.P de catre un imputernicit/angajat).
Actele necesare pentru a fiscaliza o casa de marcat in regim ambulant:
- Copie dupa C.U.I. (Certificatul de Inmatriculare al firmei);
- Copie dupa C.I.F. (Certificatul de Inregistrare Fiscala) – in cazul firmelor platitoare de TVA;
- Copie dupa Actul constitutiv pentru a dovedi existenta unui cod CAEN ce permite vanzarea ambulanta (vanzarea in targuri si expozitii)
- Copie dupa actul de identitate al reprezentantului legal
- Copie dupa actul doveditor al faptului ca reprezentantul are o functie in firma (copie Act constitutiv sau copie Contract de munca) – doar pentru Mun. Bucuresti
Retineti ca este necesara si stampila pentru completarea unei cereri tip.
Termenul de obtinere al seriei fiscale de la D.G.F.P. este de 7-8 zile in cazul Municipiului Bucuresti si de 1-5 zile pentru celelalte judete! in acest interval, de la cumparare pana la fiscalizare, puteti sa folosit i casa de marcat in regim de proba dar nu puteti emite bonuri fiscale.