email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNIPMMR despre masura amanarii platii TVA-ului pana la incasarea facturilor

CNIPMMRplata TVAamanarea sistemului TVA la incasare90 zile


Plata TVA-ului la data emiterii facturilor genereaza costuri suplimentare semnificative pentru intreprinderi, in special pentru IMM-uri si complica gestiunea financiara a acestora, fiind nefasta pentru fluxul de lichiditati, adaugand costuri bancare importante, reducand oportunitatile de investitii si sporind incertitudinea pentru multe intreprinderi creditoare, in principal IMM-uri, ceea ce afecteaza grav competitivitatea, rentabilitatea si viabilitatea acestora si putand determina falimentarea unor intreprinderi in mod normal viabile, mai ales in perioadele de acces limitat sau costisitor la finantare, de criza financiara, CNIPMMR solicitand adoptarea acestei masuri si valorificarea bunelor practici din U.E. in acest domeniu.

In acest context, masura platii TVA-ului la incasarea facturilor incepand cu data de 1.01.2013, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data emiterii facturii, instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 de modificare si completare a Codului fiscal este o masura importanta pentru IMM-uri, care insa trebuie operationalizata eficient, printr-o procedura simpla, nebirocratica, clara si accesibila microintreprinderilor, care in proportie de 90% au maxim 2 salariati si resurse limitate de personal, financiare si de timp pentru implementarea masurii.

CNIPMMR saluta masura amanarii platii TVA-ului pe o perioada de 90 de zile, avand in vedere efectele pozitive ale acestei masuri, vizand:


-    imbunatatirea lichiditatilor (cash-flow-ul) microintreprinderilor si intreprinderilor mici, care astfel vor putea amana plata TVA-ului pana la incasarea facturilor, dar nu mai mult de 90 de zile de la data emiterii facturii;

-    cresterea capacitatii de redresare a IMM-urilor, aflate in situatii dificile datorate crizei actuale, confruntate cu o lipsa cronica de lichiditati, de plati intarziate in contractele de achizitie publica si in tranzactiile comerciale private;

-    reducerea unui factor major de falimentare si decapitalizare a agentilor economici, in special a IMM-urilor;

-    deblocarea resurselor financiare semnificative de 24% din valoarea facturii platite in avans la buget, raportat la incasarea platilor, pe o perioada de 90 de zile;

-    producerea unor efecte de antrenare ale investitiilor suplimentare asupra productiei si ocuparii fortei de munca;

-    stimularea cresterii economice, mentinerea si crearea de noi locuri de munca;

-    cresterea vitezei de circulatie a banilor in economie.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
CNIPMMRplata TVAamanarea sistemului TVA la incasare90 zile


Data aparitiei: 03 Decembrie 2012

Votati articolul "CNIPMMR despre masura amanarii platii TVA-ului pana la incasarea facturilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X