email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de OUG: scutiri temporare de la plata impozitului specific, de la plata TVA, bonificatii si masuri in domeniul jocurilor de noroc

Proiect de OUG: scutiri temporare de la plata impozitului specific, de la plata TVA, bonificatii si masuri in domeniul jocurilor de noroc
impozit specifictvabonificatiimicrointeprindere

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP) a fost publicat un nou proiect de OUG privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

Documentul cuprinde mai multe modificari care ar putea afecta sfera fiscala in urmatoarea perioada, dupa publicarea actului in Monitorul Oficial. Se propune scutirea de la plata impozitului specific, in anul fiscal 2020, pentru o perioada de 90 zile,  introducerea unei scutiri temporare de TVA pentru anumite livrari si implementarea unor masuri in domeniul jocurilor de noroc. Totodata, documentul propune anumite masuri privind bonificatii la plata impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor si prorogarea unor termene.
 

Va prezentam mai jos, pe larg, care sunt schimbarile preconizate in document:
 

Masuri privind impozitul specific

Avand in vedere faptul ca impozitul specific unor activitati este un impozit anual, iar declararea si plata acestuia se efectueaza semestrial, suma de plata reprezentand jumatate din impozitul specific anual, se propune scutirea de la plata impozitului specific, in anul fiscal 2020, pentru o perioada de 90 zile. Concomitent s-a prevazut si  mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, in sensul scaderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal. Aceasta scutire de impozit va fi aplicabila de catre toti contribuabilii care se afla sub incidenta Legii nr.170 /2016 privind impozitul specific unor activitati, intrucat nu sunt reglementate conditii specifice de acordare.

Impozitul astfel recalculat va fi impartit in doua plati semestriale egale, prima plata urmand a fi efectuata pana la 25 iulie 2020.

Pentru contribuabilii care in anul 2020 aplica prevederile art. IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale, deoarece impozitul specific se determina la nivelul unui an calendaristic, mecanismul de calcul al acestuia impune cumularea numarului de zile in care nu s-a desfasurat activitate in perioada starii de urgenta cu cele 90 de zile stabilite de prezentul act normativ, totalul acestora urmand sa se scada din cele 365 zile ale anului fiscal.

Recalcularea impozitului specific datorat va avea efecte pozitive asupra cash flow-ului incepand cu primul semestru al anului 2020.
 

Masuri in domeniul TVA

Avand in vedere participarea Romaniei la dezvoltarea unei rezerve Europene de contramasuri medicale, de echipamente medicale de terapie intensiva si de echipamente individuale de protectie, destinate combaterii amenintarilor transfrontaliere grave pentru sanatate, in contextul epidemiei de COVID-19 si faptul ca taxa pe valoarea adaugata nu reprezinta un cost eligibil in cadrul acordului de grant incheiat in acest sens cu Comisia Europeana, se impune introducerea cu celeritate a unei scutiri temporare de TVA pentru livrarile, importurile si achizitiile intracomunitare  de masti de protectie individuale si ventilatoare medicale pentru terapie intensiva, necesare pentru constituirea rescEU – rezerva de capacitati a Uniunii Europene. Masura este limitata in timp – pana la 1 octombrie 2020, respectiv pe durata participarii Romaniei la acest proiect.


Masuri in domeniul jocurilor de noroc

Propunerea vizeaza asigurarea unui cadrul legal care sa respecte principiile echitatii si egalitatii de tratament in conditii similare, in masura a sustine si asigura resursele financiare existente la nivelul mediului de afaceri, cu influenta directa asupra veniturilor bugetului de stat, avand in vedere ca suspendarea administrativa a activitatii operatorilor a avut ca rezultat o diminuare semnificativa a lichiditatilor financiare ale acestora, cu consecinte directe nu doar in conformarea voluntara la plata, dar chiar si in asigurarea resurselor necesare functionarii acestora.

In acest context, apreciem ca elementele mai sus prezentate constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata, existand riscul inchiderii activitatilor de jocuri de noroc traditionale, masurile propuse asigurand prevenirea acumularii de datorii la bugetul general consolidat, in special de catre contribuabilii cu afaceri viabile care au fost afectate de criza SARS-CoV-2, si evitarea deschiderii procedurilor de insolventa care, din perspectiva recuperarii creantelor bugetare, sunt ineficiente.
 

Masuri privind bonificatii la plata impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor

Se propune modificarea:

- prevederilor alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.33/2020, aprobata prin Legea nr. 54/2020, pentru a clarifica aplicarea bonificatiei de catre contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor;

- prevederile alin. (2) si alin. (3) ale art. 1 din acelasi act normativ, pentru a se asigura aplicarea bonificatiei si de catre platitorii de impozit pe profit care au optat pentru anul fiscal modificat sau care sunt platitori si de impozit specific unor activitati, prin extinderea aplicarii bonificatiilor pentru achitarea impozitului pe profit datorat/platii anticipate, pentru trimestrele II si III, respectiv pentru perioada 26 iunie – 25 septembrie inclusiv, si perioada 26 septembrie - 25 decembrie inclusiv, din anul 2020. Mentionarea acestor perioade de plata este necesara intrucat anul fiscal modificat nu corespunde trimestrelor calendaristice ale anului 2020.
 

Prorogarea unor termene

In ceea ce priveste prelungirea aplicarii unor masuri fiscale, subliniem ca in contextul in care pandemia SARS-CoV-2 a generat dificultati de natura financiara pentru majoritatea intreprinderilor, confruntandu-se in aceasta perioada cu o lipsa severa de lichiditate, acestea au devenit mai putin solvabile.

De altfel, reluarea activitatii de catre mediul de afaceri presupune existenta unor disponibilitati banesti, ceea ce, in conditiile in care mediul economic se relanseaza etapizat, este necesar sa fie mentinute lichiditatile financiare. In acest sens este important ca statul sa nu le afecteze iremediabil activitatea prin demararea masurilor de executare silita, pierderea inlesnirilor la plata acordate, considerarea obligatiilor fiscale pe care acestia le inregistreaza ca fiind restante ori prin intarzierea la plata a sumelor pe care statul le datoreaza, respectiv TVA-ul solicitat la rambursare. Aceste masuri sunt importante pentru contribuabili, fie ca ne referim la persoane juridice sau fizice, fapt pentru care este necesar sa se prelungeasca termenul de aplicare a masurilor fiscale adoptate pe perioada starii de urgenta.

Acest lucru este valabil, fara a fi limitativ, pentru IMM-uri care reprezinta un sector semnificativ pentru economia nationala, ceea ce pe termen scurt si mediu poate afecta grav situatia financiara a multor intreprinderi viabile pe piata, precum si situatia angajatilor acestora, cu posibile consecinte chiar si pe termen lung, periclitand mentinerea activitatii acestora.

Pe cale de consecinta se propune prelungirea aplicarii urmatoarelor masuri fiscale pana la data de 25 octombrie 2020, inclusiv:

- nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, conform Codului de procedura fiscala, pentru obligatiile fiscale care au devenit scadente dupa data de 21 martie 2020, reglementata de art. VII din OUG nr. 29/2020;

- nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati, conform Codului de procedura fiscala, pentru plata cu intarziere a ratelor din graficele de esalonare, reglementata de art. XII din OUG nr. 48/2020;

- masurile referitoare la suspendarea executarii silite, reducerea semnificativa a perioadei de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, suspendarea termenului de prescriere, suspendarea conditiilor de mentinerea esalonarilor la plata etc.
 

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de OUG

Nota de fundamentare

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit specifictvabonificatiimicrointeprindere


Data aparitiei: 16 Iunie 2020

Votati articolul "Proiect de OUG: scutiri temporare de la plata impozitului specific, de la plata TVA, bonificatii si masuri in domeniul jocurilor de noroc":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X