Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Obiecte de inventar pe minus. Ce implicatii fiscale sunt?

Obiecte de inventar pe minus. Ce implicatii fiscale sunt?
obiecte de inventartvaOMFP 2861/2009

Ati constatat la inventariere ca exista minusuri la obiectele de inventar? Cum se procedeaza? Ce pasi sunt de urmat de acum incolo? Ce implicatii fiscale exista in acest caz, ne va ajuta expertul nostru in domeniu sa aflam.


Obiecte de inventar pe minus: raspunsul specialistului

Faptul ca obiectele de inventar date in folosinta nu mai raman inregistrate intr-un cont de bilant, ci in contul in afara bilantului 8035 „Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta” nu inseamna ca ele nu mai reprezinta stocuri gestionate de societate, dovada ca doar la momentul scoaterii lor din folosinta se procedeaza la eliminarea lor definitiva din evidenta contabila, prin creditarea contului 8035.
 
Deoarece cheltuiala cu obiectele de inventar a fost deja inregistrata la darea in folosinta societatea nu va mai inregistra o alta cheltuiala daca se constata lipsuri de inventar ulterior darii in folosinta. In cazul TVA, conform art. 304 alin. 1 lit. c din Codul fiscal si pct. 78 alin. 6 lit. a din Normele metodologice de aplicare se procedeaza la ajustarea TVA pentru bunurile lipsa in gestiune din alte cauze decat cele prevazute la art. 304 alin. 2 din Codul fiscal.

Daca obiectele de inventar date in folosinta n-au fost scoase din uz si sunt inca in gestiunea persoanelor carora le-au fost incredintate, fiind supuse inventarierii anuale, se va realiza o ajustare negativa a taxei aferente lipsurilor constatate.
 
De asemenea, intr-o atare situatie, se impune si imputarea minusurilor de inventar constatate in sarcina persoanelor vinovate pentru bunurile lipsa la inventariere, conform prevederilor pct. 40 alin. 2 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009 si, implicit, inregistrarea de venituri corespunzatoare sumelor imputate.

Insa, daca lipsurile sunt considerate neimputabile, ar trebui propusa scoaterea din uz a obiectelor de inventar date in folosinta prevazuta la pct. 42 din Norme, fara a mai fi inregistrate minusuri de inventar pentru aceasta categorie de stocuri, caz in care nu se mai pune problema ajustarii TVA.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obiecte de inventartvaOMFP 2861/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 Martie 2019


Votati articolul "Obiecte de inventar pe minus. Ce implicatii fiscale sunt?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decont de vouchere emis de catre emag

Intrebare: Buna dimineata,


Societatea A vinde online produse prin platforma emag (Dante). Incasarea se face prin cash/banca partial (incasari ramburs) si diferenta prin vouchere emise de emag, urmand ca societatea A sa primeasca contravaloarea vocherelor de la emag (Dante). In contractul incheiat cu emag (Dante) s-a stabilit ca ei sa emita autofactura pentru aceste vouchere folosite de clienti.
Incepand cu luna ianuarie, emag nu mai emite autofactura ci decont de vouchere, iar contravaloarea voucherelor din acest decont se incaseaza prin banca.
Cum inregistrez acest decont in contabilitate?

Va multumeac!

Raspuns: In conformitate cu clauzele contractuale voucherele se inregistreaza ca instrumentele de plata la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Martie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X