email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea situatii financiare societate in lichidare e obligatorie?

ProceduriInregistrari si Politici Contabiledepunere situatii financiareOMFP 1376/2004lichidare

In randurile urmatoare, vom analiza situatia in care Adunarea generala a asociatilor hotaraste in data de 18.02.2013 lichidarea voluntara a societatii. Vom vedea astfel in ce masura societatea trebuie sa depuna si situatii financiare la 31.12.2012 si raportari anuale pentru perioada 01.01-18.02.2013.


Solutia consultantului:

Depunerea situatiilor finanaciare anuale este reglementata de art 27-28 din Legea 82/1990 privind contabilitatea, republicata cu modificari, ce obliga operatorii economici, la depunerea situatiilor financiare anuale, pentru fiecare exercitiu incheiat, inclusiv in cazul lichidarii societatii.
 
In consecinta cu aceasta prevedere normativa, societatea dvs are obligatia sa intocmeasca si sa depuna urmatoarele situatii financiare:

a) pentru exercitiul incheiat 2012
b) pentru perioada aferenta anului 2013, ocazie cu care incheie situatii financiare lichidative.
 
Va reaminim ca provedura lichidarii este reglementata din punct de vedere contabil de OMFP 1376/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate  principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora.
 
Principalele operatii ocazionate de aceasta situatie sunt:

1. inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv;

2.  intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichidez;

3. stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;

4. valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);

5. achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;

6. stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);

7. calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe dividende in urma actiunii de dizolvare/lichidare:


NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabiledepunere situatii financiareOMFP 1376/2004lichidare


Data aparitiei: 15 Aprilie 2013

Votati articolul "Depunerea situatii financiare societate in lichidare e obligatorie?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X