email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL Microintreprinderile cu pana la 9 angajati vor avea mai putine sarcini administrative de indeplinit

OFICIAL Microintreprinderile cu pana la 9 angajati vor avea mai putine sarcini administrative de indeplinit
microintreprinderefisa postuluiregulament intern

Microintreprinderile cu pana la 9 angajati vor avea mai putine sarcini administrative de indeplinit, in urma modificarilor aduse Codului Muncii prin OUG 37/2021.


 De prevederile nou introduse privind flexibilizarea relatiilor de munca prin debirocratizare vor beneficia 445.000 de astfel de microintreprinderi, a precizat recent Raluca Turcan, ministrul Muncii.

Iata care sunt masurile pentru debirocratizarea microintreprinderilor cu pana la 9 angajati: 

- Specificarea atributiilor postului se va putea face verbal, dar si prin intocmirea fisei postului, cum se intampla pana acum. Pentru asigurarea flexibilitatii relatiilor de munca, la solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa-i comunice in scris fisa postului, cu specificarea atributiilor care ii revin;

- Angajatorului cu pana la 9 salariati i se da posibilitatea sa tina evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare angajat, in conditiile stabilite cu acestia prin acord scris;

- Pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor in domeniul resurselor umane, a fost introdusa eliminarea obligatiei de intocmire a Regulamentului intern de catre aceste microintreprinderi.
 

OUG 37/2021 - continutul actului normativ

In contextul experientei tarilor grav afectate de evolutia virusului si a masurilor care au avut impact pozitiv in limitarea raspandirii acestuia si care au vizat actiuni in planul sanatatii publice, concomitent cu limitarea sau intreruperea activitatilor socioeconomice, este necesar a fi implementate o serie de masuri si in Romania.



Neluarea unor masuri urgente, cu caracter exceptional, in domeniul social si economic, ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung asupra situatiei angajatilor si altor categorii de persoane, in actualul context epidemiologic.

Imprejurarile de fata vizeaza interesul public si constituie elementele unei situatii extraordinare ce nu sufera amanare si se impune reglementarea unor masuri de protectie sociala, concomitent cu asigurarea crearii conditiilor favorabile pentru dezvoltarea mediului de afaceri,

avand in vedere faptul ca flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la realitatile socioeconomice actuale in raport cu evolutia dinamica a pietei muncii, care in contextul crizei economice intampina numeroase dificultati, sunt apreciate ca oportune si necesare,

avand in vedere ca in Romania sunt in prezent aproximativ 500.000 de microintreprinderi cu pana la 9 salariati, precum si necesitatea asigurarii crearii conditiilor favorabile pentru dezvoltarea mediului de afaceri,

tinand cont de evolutiile in piata fortei de munca si in relatiile angajator-angajat in vederea instituirii unor relatii de munca mai flexibile, care trebuie sa asigure crearea conditiilor pentru dezvoltarea mediului de afaceri, precum si sa se asigure o debirocratizare consistenta la nivelul relatiilor de munca,

luand in considerare faptul ca s-a constatat ca principala problema in acest domeniu o reprezinta relativa rigiditate a prevederilor referitoare la flexibilitatea pietei muncii,

avand in vedere nevoia de eficientizare si imbunatatire continua a relatiilor de munca, precum si necesitatea simplificarii procedurilor specifice activitatii de resurse umane,

tinand cont de faptul ca se impune modificarea dispozitiilor actuale in vederea debirocratizarii procedurilor subsecvente raporturilor de munca prin indepartarea obstacolelor care stau in calea microintreprinderilor de a se dezvolta si de a crea locuri de munca,
in considerarea faptului ca in continuare se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, context in care este necesara sprijinirea angajatorilor pentru reducerea costurilor administrative,

avand in vedere dreptul angajatorului de organizare si functionare a unitatii,

tinand cont de faptul ca relatiile de munca se bazeaza pe principiul consensualitatii si al bunei-credinte,
avand in vedere faptul ca neadoptarea unor masuri urgente, cu caracter exceptional, ar putea contribui la cresterea somajului la nivel national, la riscul de excluziune sociala, precum si la amplificarea decalajului socioeconomic,

tinand cont de riscurile de a pierde salariati din actualul context epidemiologic, care implica si costuri semnificative din bugetul asigurarilor de somaj si pentru asigurarea adaptarii relatiilor de munca la noile realitati economice si sociale,
avand in vedere nevoia de eficientizare si imbunatatire continua a relatiilor de munca, consideram ca este necesar sa se acorde angajatorului care are statut de microintreprindere anumite alternative la solutia legislativa actuala.

In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ARTICOL UNIC

Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 17, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(4) Elementele din informarea prevazuta la alin. (3) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca, cu exceptia fisei postului pentru salariatii microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care specificarea atributiilor postului se poate face verbal.

2. La articolul 17, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:

(4^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), la solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa ii comunice in scris fisa postului cu specificarea atributiilor postului.

3. La articolul 119, alineatul (2) se modifica si va avea cu urmatorul cuprins:

(2) Pentru salariatii mobili, salariatii care desfasoara munca la domiciliu si salariatii microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acord scris, in functie de activitatea specifica desfasurata de catre acestia.

4. Articolul 241 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Articolul 241

Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
microintreprinderefisa postuluiregulament intern

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 Mai 2021


Votati articolul "OFICIAL Microintreprinderile cu pana la 9 angajati vor avea mai putine sarcini administrative de indeplinit":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul impozit PFA la comert cu amanuntul

Intrebare: Din Registru de incasari si plati am spre exemplu
- Venituri 707 = 1000 si Venituri din discaunt ( 767 ) = 100
- Cheltuieli deductibile = 900 , nedeductibile = 200 , stoc marfa = 500 , furnizori neachitati = 300
Pierderea fiscala an anterior = 5000

Mentionez ca cheltuiala cu marfa vanduta efectiv ( 607 corespunzator lui 707 ) este 920

Care este calculul pt. declaratia 200 ???
Cat trec la venit , cat la chetuiala , cat la cass ???

Mai am si stoc de materiale cont 301 la care am dat in consum partial in functie de vanzari ( cont 704 ) Nu am adaos comercial aici , doar stoc in final si de materiale si la furnziori sold ca nu i-am achitat integral ...

V multumesc mult si sper ca am fost inteleasa si ca ma puteti ajuta cu o monografie pt. situatiile prezentate !

Raspuns: Cred ca nu m-am facut inteleasa ...Sunt PFA , tin intradevar contabilitate in partida simpla dar pt....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Mai 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X