email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile OUG-uri pregatite de Ministerul Muncii: se elimina obligativitatea intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern

Noile OUG-uri pregatite de Ministerul Muncii: se elimina obligativitatea intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern
fisa postuluimicrointeprindereangajati

Raluca Turcan, ministrul Muncii, a anuntat, la finalul sedintei de guvern din 15 aprilie 2021, ca au fost discutate  in prima lectura doua ordonante de urgenta extrem de importante pentru mediul de afaceri.

Printre prevederile unuia dintre actele normative se numara si eliminarea obligativitatii intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern pentru microintreprinderile care au mai putin de noua angajati. Ministrul Muncii a declarat ca aceasta OUG va oferi "o gura de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microintreprinderi din Romania care in momentul de fata au sub 9 angajati." Fisa postului, condica de prezenta si regulamentul intern sunt acte birocratice care, pe luna, pentru o microintreprindere cu doi angajati presupune completarea unui set atat de consistent de documente. "Practic, am eliminat o munca in plus pe care angajatorii pot sa o desfasoare fie verbal in relatia cu angajatii, fie printr-un act scris de mana si asumat, intrucat vorbim despre intreprinderi mici si mijlocii care au nevoie de flexibilitate in aceste relatii de munca.", a mai adaugat ministrul Muncii. 

Alt proiect de OUG cuprinde prevederi privind folosirea semnaturii electronice avansata sau calificata, insotita de marca temporala, in incheierea contractelor de munca, in relatiile cu institutiile statului, pentru angajatori sau angajati. Acest act normativ da posibilitatea angajatorului sa achizitioneze semnatura electronica pentru angajat. "In acelasi timp, tot prin aceasta ordonanta de urgenta, am incercat sa simplificam activitatile in telemunca, tinand cont de faptul ca in momentul de fata avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauza de telemunca, comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut in aceeasi perioada. Pentru facilitarea relatiilor de munca la distanta, astazi, prin aceasta ordonanta de urgenta, dam posibilitatea: 1 - pregatirii angajatilor de la distanta pentru activitatea in telemunca; de asemenea, dam posibilitatea sa se foloseasca semnatura electronica in incheierea contractelor de telemunca. Nu mai putin importanta este si prevederea prin care in activitatea de telemunca ,instruirea angajatilor de catre angajatori sa prevada si obligativitatea angajatilor de a pastra confidentialitatea documentelor pe care le manipuleaza in activitatea de la distanta si, de asemenea, tot pentru activitatea digitala am inclus si obligatia de a arhiva digital contractele de munca si alte documente elaborate in relatiile de munca.", a continuat Raluca Turcan. 

Pe langa cele doua proiecte de OUG, in ultima sedinta de guvern a mai fost aprobat si Memo-ul care stabileste principiile care vor sta la baza reanalizarii si elaborarii cadrului legal privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. "Acest Memorandum a fost semnat de catre toate ministerele si reprezinta, practic, angajamentul pe care ministerele il iau ca intr-o perioada de 30 de zile sa prezinte propriile solutii, propria viziune pentru familiile ocupationale pe care le coordoneaza, astfel incat sa reasezam sistemul de salarizare pentru personalul platit din fonduri publice.", a explicat ministrul Muncii.  

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa postuluimicrointeprindereangajati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 16 Aprilie 2021


Votati articolul "Noile OUG-uri pregatite de Ministerul Muncii: se elimina obligativitatea intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern":
Rating:

Nota: 4.31 din 5 din 8 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 16 Aprilie 2021 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X