Raluca Turcan, ministrul Muncii, a anuntat, la finalul sedintei de guvern din 15 aprilie 2021, ca au fost discutate in prima lectura doua ordonante de urgenta extrem de importante pentru mediul de afaceri.
Printre prevederile unuia dintre actele normative se numara si eliminarea obligativitatii intocmirii fisei postului, a condicii de prezenta si a regulamentului intern pentru microintreprinderile care au mai putin de noua angajati. Ministrul Muncii a declarat ca aceasta OUG va oferi "o gura de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microintreprinderi din Romania care in momentul de fata au sub 9 angajati." Fisa postului, condica de prezenta si regulamentul intern sunt acte birocratice care, pe luna, pentru o microintreprindere cu doi angajati presupune completarea unui set atat de consistent de documente. "Practic, am eliminat o munca in plus pe care angajatorii pot sa o desfasoare fie verbal in relatia cu angajatii, fie printr-un act scris de mana si asumat, intrucat vorbim despre intreprinderi mici si mijlocii care au nevoie de flexibilitate in aceste relatii de munca.", a mai adaugat ministrul Muncii.
Alt proiect de OUG cuprinde prevederi privind folosirea semnaturii electronice avansata sau calificata, insotita de marca temporala, in incheierea contractelor de munca, in relatiile cu institutiile statului, pentru angajatori sau angajati. Acest act normativ da posibilitatea angajatorului sa achizitioneze semnatura electronica pentru angajat. "In acelasi timp, tot prin aceasta ordonanta de urgenta, am incercat sa simplificam activitatile in telemunca, tinand cont de faptul ca in momentul de fata avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauza de telemunca, comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut in aceeasi perioada. Pentru facilitarea relatiilor de munca la distanta, astazi, prin aceasta ordonanta de urgenta, dam posibilitatea: 1 - pregatirii angajatilor de la distanta pentru activitatea in telemunca; de asemenea, dam posibilitatea sa se foloseasca semnatura electronica in incheierea contractelor de telemunca. Nu mai putin importanta este si prevederea prin care in activitatea de telemunca ,instruirea angajatilor de catre angajatori sa prevada si obligativitatea angajatilor de a pastra confidentialitatea documentelor pe care le manipuleaza in activitatea de la distanta si, de asemenea, tot pentru activitatea digitala am inclus si obligatia de a arhiva digital contractele de munca si alte documente elaborate in relatiile de munca.", a continuat Raluca Turcan.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Pe langa cele doua proiecte de OUG, in ultima sedinta de guvern a mai fost aprobat si Memo-ul care stabileste principiile care vor sta la baza reanalizarii si elaborarii cadrului legal privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. "Acest Memorandum a fost semnat de catre toate ministerele si reprezinta, practic, angajamentul pe care ministerele il iau ca intr-o perioada de 30 de zile sa prezinte propriile solutii, propria viziune pentru familiile ocupationale pe care le coordoneaza, astfel incat sa reasezam sistemul de salarizare pentru personalul platit din fonduri publice.", a explicat ministrul Muncii.