Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Dividende 2018: Ce obligatii declarative si de plata au persoanele fizice si juridice

Dividende 2018: Ce obligatii declarative si de plata au persoanele fizice si juridice
dividendedeclaratia 205cass 2018salariul minimcod fiscal

Analiza de astazi are drept subiect o societate, cu unic asociat, care mai este salariat si in alta firma. Societatea a distribuit in anul 2017 la dividende din profitul anului 2016, in suma 100.000 lei care s-au si platit si pentru care s-a achitat impozitul pe dividende aferent. Vom afla in continuare ce obligatii declarative sunt in anul 2018 pentru persoana fizica si cea juridica.
 

Iata raspunsul specialistului!
 

I. Obligatiile persoanei fizice:

Potrivit art. 155 alin. (2) din Codul fiscal, valabil de la 01.01.2018:

"Contribuabilii la sistemul de asigurari sociale de sanatate, prevazuti la art. 153 alin. (1) lit. a) - d), care nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate potrivit prevederilor art. 154, datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate daca realizeaza venituri anuale cumulate cel putin egale cu 12 salarii de baza minime brute pe tara din una sau mai multe surse de venituri din urmatoarele categorii:

a) venituri din activitati independente, definite conform art. 67 si 67^1;
b) venituri din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlurilor II, III sau Legii nr. 170/2016, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125;
c) venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 83;

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale


d) venituri din investitii, definite conform art. 91;
e) venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103;
 f) venituri din alte surse, definite conform art. 114 si 116".
 

Veniturile din investitii de la art. 91 din Codul fiscal, cuprind:

a) venituri din dividende;
b) venituri din dobanzi;
c) castiguri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
d) castiguri din transferul aurului financiar, definit potrivit legii;
e) venituri din lichidarea unei persoane juridice

Conform art. 170 din Codul fiscal, valabil de la 01.01.2018:

"(1) Baza lunara de calcul pentru care persoanele fizice prevazute la art. 155 alin. (2) datoreaza contributia este salariul de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza.

(2) Veniturile care se iau in calcul la verificarea plafonului prevazut la art. 155 alin. (2) sunt cele realizate din una sau mai multe surse de venituri, din categoriile de venituri mentionate la art. 155 alin. (2), respectiv:
a) venitul net din activitati independente, stabilit potrivit art. 68 - 70, dupa caz;
b) venitul brut din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit titlului II, III sau Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7) - (9);
c) venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, stabilite potrivit art. 84 - 87;
d) venitul/castigul din investitii, stabilit conform art. 94 - 97;
e) venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, stabilite potrivit art. 104 - 106;
f) venitul brut/venitul impozabil din alte surse, stabilit potrivit art. 114 - 116.
 
(3) Incadrarea in plafonul anual prevazut la art. 155 alin. (2) se efectueaza prin insumarea veniturilor anuale mentionate la alin. (2), realizate in anul fiscal precedent.

(4) Persoanele fizice prevazute la art. 155 alin. (2), obligate la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate, depun anual la organul fiscal competent, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se stabileste contributia de asigurari sociale de sanatate, declaratia cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul lunar, in conformitate cu alin. (3).
 
(5) In cazul contribuabililor care incep sa desfasoare activitate sau incep sa realizeze venituri in cursul anului fiscal, iar venitul lunar estimat a se realiza, potrivit art. 120, din una sau mai multe surse de venit din cele mentionate la alin. (2), este cel putin egal cu nivelul salariului de baza minim brut pe tara in vigoare in luna in care se estimeaza veniturile, declaratia prevazuta la alin. (4) se depune in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

(6) Modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a declaratiei prevazute la alin. (4) se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

(7) Persoanele fizice care realizeaza venituri anuale sub nivelul a 12 salarii de baza minim brute pe tara pot opta pentru depunerea declaratiei prevazute la alin. (4) si pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anul in curs, in aceleasi conditii prevazute pentru persoanele care realizeaza venituri anuale peste nivelul a 12 salarii de baza minime brute pe tara. Optiunea este obligatorie pentru intregul an fiscal, cu exceptia situatiei prevazute la art. 174 alin. (3)’’.
 
 Conform prevederilor de la art. 156 din Codul fiscal, valabile de la 01.01.2018, cota de contributie de asigurari sociale de sanatate este de 10% si se datoreaza de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale de sanatate, potrivit Codului fiscal.

Salariul minim pe economie in anul 2018, este 1.900 lei, potrivit   H.G nr. 846/2017.

Asadar, asa cum reise din prevederile legale mentionate si sub rezerva modificarilor ulterioare , daca asociatul a  realizat in anul 2017, venituri anuale cumulate cel putin egale cu 12 salarii de baza minime brute pe tara din una sau mai multe surse de venituri prevazute la art. 155 alin. (2) din Codul fiscal (printre care si dividende, sau numai din dividende), datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) in suma de 2.280 lei ( 22.800 x 10%) in anul 2018 si trebuie sa depuna declaratia 600 la organul fiscal compent pana pe data de 31.01.2018, inclusiv.
 
Organul fiscal competent, va emite o decizie de impunere pe baza caruia asociatul va plati CASS in suma de 2.280 lei in 4 transe trimestriale, respectiv 25 Martie 2018 -570 lei, 25 Iunie 2018-570 lei, 25 Septembrie 2018-570 lei si 21 Decembrie 2018 -570 lei.

 II. Obligatiile persoanei juridice

Impozitul pe dividende pentru profitul anilor precedenti si repartizat in anul 2017 este in cota de 5% si  se retine la sursa  la data efectuarii plati de dividende catre asociat, se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-au platit efectiv aceste dividende repartizate asociatului. Pana la aceeasi data se si declara in Declaratia 100.

In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribuite, societatea are obligatia de a retine si achita impozitul pe dividende 5% pana la data de 25 ianuarie a anului urmator celui in care au fost distribuite, cu declararea impozitului in Declaratia 100 tot pana la aceeasi data.
 
Prin urmare veti depune o Declaratie 100 pentru luna decembrie 2017, in care veti declara  impozitul pe dividende in cota de 5%, pana la data de 25 ianuarie 2018, inclusiv.Termenul de plata a impozitului pe dividend fiind tot pana la aceeasi data.
Plata dividendelor catre asociati se va face, ulterior cand societatea va dispune de lichiditati.
 
Pentru dividendele distribuite in anul 2017, aveti obligatia depunerii Declaratiei informative 205 privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.

Pentru impozitul pe dividende retinut in 2017 declaratia trebuie depusa pana pe data de 28 februarie 2018, inclusiv.
 

Raspunsul a fost oferit pe portalcontabilitate.ro de catre Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dividendedeclaratia 205cass 2018salariul minimcod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2018


Votati articolul "Dividende 2018: Ce obligatii declarative si de plata au persoanele fizice si juridice":
Rating:

Nota: 3.58 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

FOND REZERVA SALARII

Intrebare: Suntem un IMM cu 5 angajati si datorita mersului actual al economiei, critic si sporadic, precum si specificului activitatii noastre cod CAEN 1623 - productie nu avem incasari constante lunare.
In unele luni nu avem deloc, iar in alta luna se incaseaza pentru mai multe luni.

In prezent trebuie sa depunem declaratii lunare, DAR daca pastram in acel moment o rezerva care o dorim pentru salarii aceasta este impozitata cu 16%profit.

La 5000lei, cat ar fi fondul de rezerva salarii pentru 1 luna, impozitul este 800lei. Deci practic ar trebui sa dau afara 1 om in momentul constituirii acestei rezerve.
Daca am dori sa constituim o rezerva pentru 3 luni ar trebui sa-i dau si ne dam afara pe toti, desi noi am avea de lucru in atelier.

Suntem in finalizarea negocierilor pentru un contract extern si dorim sa mai angajam 4-5 muncitori, DAR chiar daca incasam o comanda, in prezent nu avem un fond de rezerva sa putem garanta stabilitatea unui singur salar nici macar pentru 3 luni, ce sa mai vorbim pentru 6 luni.

Aceiasi problema se ridica si pentru constituirea unui fond de rezerva pentru cheltuieli curente lunare.

Practic suntem fortati sa ne cheltuim banii pe materiale si investitii care nu le putem materializa si finaliza din cauza imposibilitatii platii fortei de lucru si cheltuielilor curente din surse proprii.

1. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva salariiin functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora in momentul in care se incaseaza o plata/contract si sa nu fie impozitat fiind considerat profit la declararea rezervei, tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru salarii care sunt cheltuieli necesare si implicite si programate,

2. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat, ce si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva cheltuieli curente curent, apa, taxe, serviciul contabil, etc in functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora si tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru aceste lucruri si automat se constituie in cheltuieli necesare si implicite, sa nu fie dublu impozitat, fiind considerat profit in prealabil.

Pentru a putea sa ne dezvoltam si sa intarim economia nationala, astfel de fonduri de rezerva ar trebui sa fie posibile implicite prin lege, sa fie usor de constuit si utilizat INCLUSIV pentru si de catre societatile private, mici sau mari.

Mai mult orice tara civilizata practica si promoveaza acest tip de fonduri, fiind un mijloc legal si fara costuri pentru a-si proteja propria economie de colaps, chiar de a o debloca si impulsiona pozitiv si a da posibilitatea propriilor intreprinzatori sa existe si sa se dezvolte din propriile resurse, astfel in practica reducand de fapt cheltuielile bugetului, practica muncii ocazionale, fluindizand si stabilizand propriile incasari la buget, etc., etc., etc.

Exemplu:
Data incasare comanda: 10.feb.2012
Termen de livrare: 10.mai.2012
Val. Incasare: 100000lei plata integral in avans

5 angajati x 1000 lei /luna = 5000lei x 3 luni = 15000lei

daca este considerat profit si nu cheltuiala implicitat si necesara ptr 15000lei se va plati un impozit de 2400lei salariul a 2,4 oameni pe 1 luna

Problema reprezinta impozitul de 2400 lei. Cum il evit pentru a putea plati cei 2,4 oameni ?
Ce solutii se pot adopta pentru a-mi preplanifica un buget la momentul incasarii in functie de cheltuielile si costurile previzionate/programate, iar cheltuielile programate pe 3 luni sa nu fie impozitate?

Problema majora se pune pentru cheltuielile cu salariile si cheltuielile curente

Multumesc

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_269089/fond-rezerva-salarii.html#ixzz1libU7bci

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Dar ce se intampla daca clientul plateste totul in avans, iar termenul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
ANAF-ul spune ca nu stie cum trebuie procedat, ca n-au aparut Normele, pentru aceasta situatie! Vedeti sesiunea de pe FB! De ce nu luati in considerare si Dispozitiile finale din OUG 79, care spun ca nu se aplica veniturilor realizate anterior lui 2018??
Data adaugarii: 11-Ian-2018

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016