email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aplicare sistem simplificat de contabilitate. Ce documente se anexeaza la bilant?

sistem simplificatcifra de afaceriraportagapolitici contabilesituatii financiare


Pentru societatile care aplica sistemul simplificat de contabilitate, va vom prezenta ce documente se anexeaza la bilantul aferent anului 2013, precum si ce documente sunt necesare pentru cele care depasesc cifra de afaceri de 35.000 euro si depun bilant prescurtat.

Situatiile financiare simplificate, pentru entitatile care nu au depasit in anul de referinta o cifra de afaceri neta si totalul activelor de 35.000 de euro pentru fiecare dintre acesti indicatori, se compun din:

- bilantul simplificat;
- contul de profit si pierdere simplificat.
Nu este necesara intocmirea Notelor explicative la bilant.
Pentru intocmirea situatiilor financiare prescurtate, se tine cont de urmatoarele criterii:
- total active suma de 3.650.000 de euro;
- cifra de afaceri suma de 7.300.000 de euro;
- numar de salariati 50 de persoane.

Daca entitatea nu depaseste doua dintre aceste criterii, va depune situatii financiare prescurtate, ce se compun din:

- bilant prescurtat;
- cont de profit si pierdere prescurtat;
- note explicative la bilant.
Optional, acestea pot depune si Situatia fluxurilor de numerar, respectiv Situatia modificarii capitalurilor proprii.
Daca entitatea depaseste doua dintre criteriile mai sus amintite, va depune situatii financiare cu cinci componente, astfel:
- bilant;
- cont de profit si pierdere;
- note explicative la bilant;
- situatia fluxurilor de numerar;
- situatia modificarii capitalurilor proprii.

Aceste doua criterii trebuie sa fie depasite timp de doua exercitii financiare consecutive. In aceasta situatie, entitatea va fi supusa si auditului statutar. Practic, criteriile de audit statutar sunt aceleasi ca si pentru formatul situatiilor financiare cu cinci componente.

Situatiile financiare anuale se depun insotite de urmatoarele documente:

- Raportul administratorului (al directoratului);
- Raportul cenzorilor sau auditorilor, in functie de forma de organizare;
- Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor sau Actionarilor, din care sa rezulte modul de repartizare a beneficiilor/pierderilor;
- Declaratia administratorului cu privire la politicile contabile utilizate.

Raspuns oferit de specialistii www.portaldecontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sistem simplificatcifra de afaceriraportagapolitici contabilesituatii financiare


Data aparitiei: 12 Martie 2014

Votati articolul "Aplicare sistem simplificat de contabilitate. Ce documente se anexeaza la bilant?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X