Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Studiu de caz: Respingere a taxei pe valoarea adaugata pentru care s-a solicitat rambursare - depunere contestatie

respingere rambursare TVAdepunere contestatieinregistrari contabiledecizie de impunereaccesoriiTVA

In cazul urmator, o societate inregistrata in scopuri de TVA a cerut rambursare de TVA. Urmare a inspectiei fiscale, TVA-ul solicitat a fost respins. Societatea a depus contestatie in termenul legal de 30 zile.

Este necesar sa se recunoasca un provizion in contabilitate la momentul emiterii raportului de inspectie fiscala?

Mentionam ca, potrivit opiniei consultantilor fiscali, societatea are sanse sa obtina un raspuns favorabil la contestatie in instanta.

In speta de mai sus, o societate comerciala nu a putut recupera TVA de rambursat de la bugetul de stat, avand in vedere ca organul fiscal competent, in urma inspectiei fiscale efectuate nu a aprobat suma solicitata la rambursare, respingand-o in totalitate.

Cadrul legal care stabileste Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare este OMFP 263/2010.

Conform pct..C.3 - Cap.II  din Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, anexa la OMFP 263/2010, daca in urma inspectiei fiscale se stabilesc diferente care afecteaza suma solicitata la rambursare, organele de cotrol emit Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, care are si rol de Decizie de rambursare a TVA, pe care o comunica persoanei impozabile.

Din pacate, nu avem informatii cu privire la faptul ca s-au stabilit prin decizie de impunere obligatii fiscale suplimentare, TVA de plata si accesorii aferente, motiv pentru care vom trata speta strict din punct de vedere al taxei neacceptate la rambursare.

Societatea considera ca a calculat corect, indeplinind toate prevederile legale cu privire la opeatiunile TVA si ca suma solicitata la rambursare ar trebui sa i se restituie si contesta, in terermen de 30 de zile, neacceptarea la rambursare a taxei pe valoarea adaugata.

Introducerea contestatei pe cale adminstrativa de atac nu suspenda executarea actului fiscal, conform art.215 Cod procedra fiscala, iar in cazul in care s-au stailit obligatii suplimentare la plata in urma inspectiei fiscale, TVA si accesorii, acestea vor trebuie platite in termen.
Astfel, societatea are obligatia sa opereze in evidentele contabile si sa respecte prevederile cu implicatii fiscale ale neacceptarii la rambursare a valorii TVA .

Din punct de vedere al taxei neacceptate la rambursare se va proceda la inregistrarea in contabilitate a sumei respective, presupunem 10.000 lei:

Sold debitor 4424.x – TVA de rambursat pentru care s-a emis cerere = 10.000 lei


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Neacceptarea la rambursare, in urma inspectiei anticipate a organelor fiscale :
4481.x = 4424.x = 10.000
Din punct de vedere al constituirii de provizioane, trebuie retinut ca acestea sunt destinate sa acopere datoriile a caror natura este clar definita si care la data bilantului este probabil sa existe sau este cert ca vor exista, dar care sunt incerte in ceea ce priveste valoarea sau data la care vor aparea, conform pct.369.(1) OMFP 1802/2014. Acestea trebuie sa fie strict corelate cu riscurile si cheltuielile estimate.
Constituire provizion pentru TVA neacceptata la rambursare:

6812  =1516 Provizioane pentru impozite = 10.000, cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, conform art.22 alin.(1) Cod fiscal.

Anularea provizionului prin constituirea de venituri in momentul in care se solutioneaza contestatia:
1516 Provizioane pentru impozite = 7812 = 10.000, venit neimpozabil la calculul impozitului pe profit, confrm art.20 lit.c) Cod fiscal.

In cazul in care se anuleaza actul de control si se recunoaste dreptul de rambursare a TVA solicitata:

Reluarea TVA  de rambursat :
4424.x = 4481.x = 10.000

In cazul in care nu se anuleaza actul de control si nu se recunoaste dreptul de rambursare a TVA solicitata:
635.1 = 4481.x = 10.000 – cheltuiala nedeductibila la calculul impozitlui pe profit

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Aprilie 2015


Votati articolul "Studiu de caz: Respingere a taxei pe valoarea adaugata pentru care s-a solicitat rambursare - depunere contestatie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna

Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat gresit?
-avem o asociatie non profit fara angajati dar care are membrii
-in baza unor contracte se efectueaza deplasari atat in tara cat si in strainatate pentru activitati culturale (muzica si dans)
-sumele din contracte sunt alocate pana la ultimul banut ,pentru diurna si transportul membrilor care nu sunt angajati ai asociatiei ,ei sunt doar membrii ,totodata membrii au votat in regulamentul de ordine interioara ca sunt de acord pentru a efectua deplasari doar in baza diurnei
-asociatia este neplatitoare deTVA din acest motiv nu s-a platit TVA
-va rog sa-mi spuneti daca este bine cum s-a procedat iar daca nu ce trebuie facut?si cum trebuiesc reparate greselile (daca exista) ?

Raspuns: Pentru decontarea sumelor, fiecare membru trebuie sa intocmeasca ordin de deplasare. Acesta trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Aprilie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X