Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Studiu de caz: Respingere a taxei pe valoarea adaugata pentru care s-a solicitat rambursare - depunere contestatie

respingere rambursare TVAdepunere contestatieinregistrari contabiledecizie de impunereaccesoriiTVA

In cazul urmator, o societate inregistrata in scopuri de TVA a cerut rambursare de TVA. Urmare a inspectiei fiscale, TVA-ul solicitat a fost respins. Societatea a depus contestatie in termenul legal de 30 zile.

Este necesar sa se recunoasca un provizion in contabilitate la momentul emiterii raportului de inspectie fiscala?

Mentionam ca, potrivit opiniei consultantilor fiscali, societatea are sanse sa obtina un raspuns favorabil la contestatie in instanta.

In speta de mai sus, o societate comerciala nu a putut recupera TVA de rambursat de la bugetul de stat, avand in vedere ca organul fiscal competent, in urma inspectiei fiscale efectuate nu a aprobat suma solicitata la rambursare, respingand-o in totalitate.

Cadrul legal care stabileste Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare este OMFP 263/2010.

Conform pct..C.3 - Cap.II din Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, anexa la OMFP 263/2010, daca in urma inspectiei fiscale se stabilesc diferente care afecteaza suma solicitata la rambursare, organele de cotrol emit Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, care are si rol de Decizie de rambursare a TVA, pe care o comunica persoanei impozabile.

Din pacate, nu avem informatii cu privire la faptul ca s-au stabilit prin decizie de impunere obligatii fiscale suplimentare, TVA de plata si accesorii aferente, motiv pentru care vom trata speta strict din punct de vedere al taxei neacceptate la rambursare.

Societatea considera ca a calculat corect, indeplinind toate prevederile legale cu privire la opeatiunile TVA si ca suma solicitata la rambursare ar trebui sa i se restituie si contesta, in terermen de 30 de zile, neacceptarea la rambursare a taxei pe valoarea adaugata.

Introducerea contestatei pe cale adminstrativa de atac nu suspenda executarea actului fiscal, conform art.215 Cod procedra fiscala, iar in cazul in care s-au stailit obligatii suplimentare la plata in urma inspectiei fiscale, TVA si accesorii, acestea vor trebuie platite in termen.
Astfel, societatea are obligatia sa opereze in evidentele contabile si sa respecte prevederile cu implicatii fiscale ale neacceptarii la rambursare a valorii TVA .

Din punct de vedere al taxei neacceptate la rambursare se va proceda la inregistrarea in contabilitate a sumei respective, presupunem 10.000 lei:

Sold debitor 4424.x – TVA de rambursat pentru care s-a emis cerere = 10.000 lei


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Neacceptarea la rambursare, in urma inspectiei anticipate a organelor fiscale :
4481.x = 4424.x = 10.000
Din punct de vedere al constituirii de provizioane, trebuie retinut ca acestea sunt destinate sa acopere datoriile a caror natura este clar definita si care la data bilantului este probabil sa existe sau este cert ca vor exista, dar care sunt incerte in ceea ce priveste valoarea sau data la care vor aparea, conform pct.369.(1) OMFP 1802/2014. Acestea trebuie sa fie strict corelate cu riscurile si cheltuielile estimate.
Constituire provizion pentru TVA neacceptata la rambursare:

6812 =1516 Provizioane pentru impozite = 10.000, cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, conform art.22 alin.(1) Cod fiscal.

Anularea provizionului prin constituirea de venituri in momentul in care se solutioneaza contestatia:
1516 Provizioane pentru impozite = 7812 = 10.000, venit neimpozabil la calculul impozitului pe profit, confrm art.20 lit.c) Cod fiscal.

In cazul in care se anuleaza actul de control si se recunoaste dreptul de rambursare a TVA solicitata:

Reluarea TVA de rambursat :
4424.x = 4481.x = 10.000

In cazul in care nu se anuleaza actul de control si nu se recunoaste dreptul de rambursare a TVA solicitata:
635.1 = 4481.x = 10.000 – cheltuiala nedeductibila la calculul impozitlui pe profit

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Aprilie 2015


Votati articolul "Studiu de caz: Respingere a taxei pe valoarea adaugata pentru care s-a solicitat rambursare - depunere contestatie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara cu plata TVA la livrare

Intrebare: O societate a efectuat achizitii intracomunitare dar nu a stiu ca trebuie sa fie inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari. Societatea este inregistrata in scopuri de TVA. Nefiind inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari a trebuit sa achite TVA la acea achizitie la momentul efectuarii ei. In aceasta situatie acel TVA se deduce pur si simplu ca orice TVA de la o achizitie din tara sau il poate recupera prin vreun decont special de taxa . Fiind in aceasta situatie operatiunea cum este considerata achizitie intracomunitara, sau cum ? Trebuie depusa declaratia 390 ?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: In privinta TVA, implicatiile sunt similare achizionarii acestui bun de la o persoana neinregistrata...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Aprilie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X