Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Reevaluarea cladirilor la 31.12.2015. Inregistrarea reevaluarii si cota majorata la impozit pe cladiri. Cum procedam?

reevaluarecladireinregistrari contabileevaluatorimpozit pe cladirilegea 227/2015

In cazul urmator, avem o societate care are in proprietate cladiri a caror ultima valoare reevaluata a fost inregistrata in contabilitate si declarata la Directia de Taxe Locale sector 4 la 31.12.2012. “Avand in vedere ca la 31.12.2015 se implinesc trei ani de la ultima reevaluare inregistrata in evidentele contabile, conform prevederilor contabile in vigoare la acea data, precum si ultimele modificari ale Legii contabilitatii (OMFP 1802/2014) si ale Codului Fiscal (OG 227/2015) este obligatoriu sa fie inregistrate in contabilitate rezultatele reevaluarii la 31.12.2015 pe care o va efectua un evaluator autorizat ANER in conditiile in care diferentele dintre valorile contabile si valorile juste nu vor depasi pragul de semnificatie stabilit prin politicile contabile aprobate de Administratorul societatii?”

De asemenea, vom oferi raspuns si in ce priveste intrebarile adresate mai jos:

“Care este riscul fiscal daca nu se inregistreaza in contabilitate diferentele rezultate din raportul de reevaluare cladiri la 31.12.2015? Este Directia de taxe Locale indreptatita sa majoreze impozitul pe cladiri in 2015 daca nu se inregistreaza in contabilitate reevaluarea si doar se prezinta raportul de reevaluare la 31.12.2015?”


Din punct de vedere fiscal, conform art. 460 alin. 5 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal (Noul Cod fiscal ce va intra in vigoare la 01.01.2016), in cazul persoanelor juridice care detin in proprietate cladiri, valoarea impozabila a acestora este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datoreaza impozitu si poate fi:
- ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele organului fiscal;
- valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii;
- valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in cursul anului fiscal anterior;
- valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in cursul anului fiscal anterior.

Potrivit art. 460 alin. 6 si 8 din lege valoarea impozabila a cladirii se actualizeaza o data la 3 ani pe baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, in caz contrar cota impozitului fiind de 5% din valoarea impozabila.

Dupa cum se poate observa valoarea impozabila a cladirilor detinute de persoanele juridice nu se va mai raporta la valoarea de inventar din contabilitate, respectiv la valoarea contabila rezultata in urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoana juridica, asa cum se prevede in prezent la art. 253 alin. 1 si 5 din actualul Cod fiscal, ci la valorile enumerate la art. 460 alin. 5 din Noul Cod fiscal.


Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


Ca atare, pentru determinarea impozitului local pe cladiri, nu este nevoie ca valoarea rezultata in urma evaluarii (in fapt, a reevaluarii) sa fie inregistrata in contabilitate, fiind suficienta depunerea declaratiei fiscale cu noua valoare impozabila a cladirii, la care se anexeaza raportul de evaluare intocmit de evaluatorul autorizat.

In cazul prezentat, autoritatea fiscala locala (DITL sector 4) va fi indreptatita sa stabileasca impozitul in anul 2016 (nu in anul 2015, asa cum rezulta din intrebare, care este deja este pe sfarsite) pe baza cotei majorate de 5%, doar daca societatea nu prezinta o noua declaratie fiscala si raportul de evaluare a cladirii la 31.12.2015. In cazul in care societatea le prezinta, autoritatea fiscala locala este obligata sa ia in considerare raportul de evaluare, indiferent ca valoarea rezultata din acest raport este ori nu inregistrata in contabilitate.

De mentionat ca potrivit art. 495 lit. b din Noul Cod fiscal persoanele juridice au obligatia sa depuna declaratii privind cladirile pe care le detin in proprietate la data de 31 decembrie 2015, destinatia si valoarea impozabila a acestora, pana la data de 31 martie 2016 inclusiv. La aceasta declaratie societatea va anexa doar raportul de evaluare intocmit la 31.12.2015, fara sa mai depuna niciun document contabil/balanta de verificare.

Din punct de vedere contabil, societatea trebuie sa aiba in vedere regulile referitoare la evaluarea alternativa la valoarea justa a imobilizarilor prevazute de Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014.

Astfel, conform pct. 105 alin. 1-2 din reglementarile amintite elementele dintr-o categorie de imobilizari corporale se reevalueaza simultan pentru a se evita reevaluarea selectiva si raportarea in situatiile financiare anuale a unor valori care sunt o combinatie de costuri si valori calculate la date diferite, iar daca un activ imobilizat este reevaluat, toate celelalte active din categoria din care face parte trebuie reevaluate. De asemena, conform pct. 106 alin. 1 reevaluarile trebuie facute cu suficienta regularitate, astfel incat valoarea contabila sa nu difere substantial de cea care ar fi determinata folosind valoarea justa la data bilantului.

In lumina acestor prevederi, daca diferenta dintre valoarea contabila si valoarea justa rezultata in urma reevaluarii nu depaseste pragul de semnificatie stabilit prin politicile contabile se poate aprecia ca nu este vorba de o diferenta substantiala, iar rezultatul reevaluarii poate sa nu fie inregistrat in contabilitate. In schimb, daca societatea detine mai multe cladiri, acestea trebuie reevaluate simultan si, daca in cazul uneia dintre ele, se poate vorbi de o diferenta substantiala intre valoarea contabila si valoarea justa reiesita in urma reevaluarii, atunci rezultatele reevaluarii trebuie inregistrate in contabilitate pentru toate cladirile, inclusiv pentru cladirile unde nu s-au determinat diferente substantiale (in caz contrar, s-ar ajunge la o combinatie de costuri si valori pentru cladirile raportate in situatiile financiare, situatie ce contravine prevederilor pct. 105 alin. 1 din reglementarile contabile).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Decembrie 2015


Votati articolul "Reevaluarea cladirilor la 31.12.2015. Inregistrarea reevaluarii si cota majorata la impozit pe cladiri. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3.52 din 5 din 49 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Gestiunea institutiei - administrator sau alt salariat

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa imi spuneti
- daca administratorul unei institutii este obligat sa aibe si gestiunea institutitiei
sau
- daca gestiunea institutiei o poate avea si alt salariat,
iar administratorul asigura gestiunea institutiei ?

Daca unul din salariati va fi numit administrator
- i se va modifica salariul corespunzator
sau
- i se vor da atributii de administrator ,
suplimentar fata de atributiile pe care le are salariatul
si i se va mentine acelasi salariu ?

Problema este ca institutia noastra a primit un document de la institutia ierarhic superioara
prin care ni se spune ca trebuie numit un administrator.

Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne spuneti cum se procedeaza.

Raspuns: Administratorul este considerat gestionarul patrimoniului institutiei, dar acesta poate angaja o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Decembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X