Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

MFP a modificat mai multe acte normative care ii privesc direct pe contribuabili. Aflati care sunt noile schimbari!

OUG 41/2016mfpmodificari codul fiscalLegea 248/2005regimul juridic al contraventiilor

In Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 490 / 2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 41/28.06.2016 (OUG 41/2016) privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.

Prezentam mai jos principalele prevederi aduse de OUG 41/2016:

I. Masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale

Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.

Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.

Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.

Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.

in cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.

Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.

II. Modificarea si completarea unor acte normative

In scopul facilitarii platii unor amenzi, taxe, tarife au fost modificate si completate anumite acte normative, dintre care mentionam:


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii


1. Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor

Amenzile care se cuvin bugetului de stat pot fi achitate, prin mijloace de plata online, in conturile dedicate, la institutiile de credit autorizate cu care exista incheiate conventii sau la unitatile Trezoreriei Statului iar amenzile cuvenite bugetelor locale se achita, prin mijloace de plata online, prin institutii de credit autorizate cu care exista incheiate conventii sau la casieriile autoritatilor administratiei publice locale ori ale altor institutii publice abilitate sa administreze veniturile bugetelor locale indiferent de localitatea pe a carei raza acestea functioneaza, de cetatenia, domiciliul sau de resedinta contravenientului ori de locul savarsirii contraventiei, precum si la ghiseul unic din punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei. O copie de pe chitanta se preda de catre contravenient agentului constatator sau se trimite prin posta sau electronic, prin email, organului din care acesta face parte.

2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice

Autoritatile competente sa realizeze operatiuni de inmatriculare, autorizare provizorie si eliberare a permiselor de conducere incaseaza tarifele aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare permanenta, de proba, temporare si provizorii, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, precum si contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.

Sumele prevazute pentru operatiunile de mai sus, pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plata online, prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului sau la sediile institutiilor publice beneficiare ale sumelor si prin alte modalitati de plata reglementate de acte normative in vigoare, prin mandat postal sau in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul institutiilor prefectului, la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, in conditiile legii. Pentru sumele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului, comisioanele se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul institutiilor publice din structura carora fac parte unitatile Trezoreriei Statului, iar pentru cele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la sediile institutiilor publice beneficiare, comisioanele se suporta din bugetele acestora.

Sumele prevazute pentru operatiunile de mai sus se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele institutiei prefectului din care face parte serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor. Unitatile Trezoreriei Statului la care isi au deschise conturile institutiile prefectului din care fac parte serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor incaseaza sumele in numerar, in contul prevazut mai sus.

Sumele incasate in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor se depun la casieriile institutiilor prefectului http://anaf.mfinante.ro in aceeasi zi, la terminarea programului de lucru. Sumele predate la institutiile prefectului se depun de catre acestea in contul distinct de disponibil prevazut mai sus in urmatoarea zi lucratoare.

3. Legea 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate

Pasapoartele simple electronice se elibereaza titularului dupa achitarea taxei de pasaport constituite din contravaloarea pasaportului si a taxei pentru serviciul public prestat, stabilite potrivit legii.

Taxa de pasaport pentru pasapoartele eliberate in tara se incaseaza intr-un cont distinct de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele institutiei publice cu personalitate juridica din care face parte structura cu atributii in eliberarea si evidenta pasapoartelor.

Sumele prevazute mai sus pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plata online, prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului si alte modalitati de plata reglementate de acte normative in vigoare, prin mandat postal, in numerar la casieriile institutiei publice cu personalitate juridica din care face parte structura cu atributii in eliberarea si evidenta pasapoartelor sau la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea isi au deschise conturile.

Pentru sumele incasate prin intermediul POS-urilor instalate la unitatile Trezoreriei Statului, comisioanele se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul institutiilor publice din structura carora fac parte unitatile Trezoreriei Statului.

Unitatile Trezoreriei Statului la care isi au deschise conturile institutiile publice cu personalitate juridica din care face parte structura cu atributii in eliberarea si evidenta pasapoartelor incaseaza sumele in numerar aferente taxelor de pasaport in contul prevazut mai sus. Sumele incasate in numerar la casieriile institutiilor publice cu personalitate juridica din care fac parte structurile cu atributii in eliberarea si evidenta pasapoartelor se depun de catre acestea in contul distinct de disponibil mentionat
anterior, in prima zi lucratoare de la incasare.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iulie 2016


Votati articolul "MFP a modificat mai multe acte normative care ii privesc direct pe contribuabili. Aflati care sunt noile schimbari!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum pot incasa o factura de la o persoana fizica?

Intrebare: Buna ziua!
Am emis o factura de avans catre o persoana fizica in suma de 7.800 lei pe care am incasat-o cu cash si dupa vreo 3 zile am emis factura de marfa minus avans care are valoarea de 10.600 lei. Mai pot sa tai chitanta pe aceasta factura de 10.000 iar diferenta prin banca sau se cumuleaza cele doua facturi si nu pot incasa cash mai mult de 10.000 lei.
Astepta raspuns!
Va multumesc!

Raspuns: Buna ziua! Incasarea mea este de la o peroana fizica si limita este 10.000 lei pentru incasarile de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contribuabili nu mai depun D 392A si 392B?

    • Va informam ca ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Societatile neinregistrate sau inregistrate in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este sub 220.000 lei la 31 decembrie 2016 nu mai sunt obligate sa completeze si sa depuna declaratiile 392A si 392B. In concret, ontribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri e...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Declaratia 205 si Declaratia 207. Ce raspunsuri au dat consultantii ANAF

    • Tema sesiunii de asistenta online din 22 februarie anuntata de ANAF a fost Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc, castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit 205 si Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti 207. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri c...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Formularele 402 si 403 se depun pana la 28 februarie 2017

    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura s...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X