Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Formularul 088 intra in vigoare de la 1 august

OPANAF 2048/2016formularul 0881 augustformularul simplificatsediul socialoperatiuni intracomunitare

In Monitorul oficial nr 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul 2048/2016 privind aprobarea modelului si Formularului 088 care va intra in vigoare de la 1 august 2016.

Formularul 088 simplificat va avea 12 intrebari fata de cele 20 de intrebari in forma actuala cu 4 documente anexate, fata de 11 cate sunt in prezent.
Cititi, pe aceeasi tema, si Consiliul IMM-urilor din Romania critica Formularul 088 si atrage atentia asupra unor modificari importante!

La nivel de formular se elimina obligativitatea anexarii oricaror documente cu exceptia celor prevazute la:
- pct. 1A lit. c) care trebuie sa se justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare;
- pct. 3 care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;
- pct. 5 a), respectiv contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;
- pct. 7, respectiv contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat.

O alta modificare importanta face referire la faptul ca se renunta la solicitarea Formularului 088 atunci cand o societate comerciala isi schimba sediul social sau administratorii si/sau asociatii.

Conform OPANAF 2048/2016, in cazul entitatilor care sunt deja platitoare de TVA, Formularul 088 se depune la solicitarea organului fiscal competent, in situatia in care societatea prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltata la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal in acest scop.

Formularul va avea doua noi intrebari:

- Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate (tipul activelor si valoarea acestora);


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii



- Precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export)


In cadrul cartusului "Date de identificare a persoanei impozabile" a fost introdusa o caseta care permite reprezentantului legal al entitatii sa declare daca societatea se afla sau nu se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea nr. 85/2014. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru persoanele care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.


Sursa: ANAF Salaj

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Iulie 2016


Votati articolul "Formularul 088 intra in vigoare de la 1 august":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef trebuie sa duca documentele institutiei in oras ?

Intrebare: In numele institutiei, toti salariatii fac Adrese, Raportari, Cereri, etc.,
fie catre Trezorerie, fie instantelor de judecata,
fie catre Consiliul Judetean careia institutia noastra ii este subordonata, etc.
Sunt documente contabile privind platile, salariazarea, etc.

Un contabil sef este obligat sa duca documentele institutiei in oras ?

Toate aceste acte trebuie duse in oras
de cineva.
Nu toti salariatii trebuie sa-si duca documentele intocmite
la destinatari !

1. - Toate aceste acte
cine are obligatia sa le ia
si sa le transmita destinatarilor ?

2. - directorul institutiei trebuie sa dea o Decizie interna
prin care sa desemneze un salariat
care sa se ocupe cu curieratul /transmiterea documentelor institutiei in exterior ?
Sau soferul institutiei are aceasta obligatie ?
( in Fisa postului - soferului nu scrie nimic despre o asemenea obligatie ! )

3. - Persoana care ar trebui sa fie delegata
cu acest lucru,
cum va primi actele ?
Cu Proces-verbal de predare-primire ?

4. - Secretara institutiei sau
salariatul care le intocmeste
trebuie sa le i dea cu Proces-verbal de predare-primire ?

5. - cum se face descarcarea
salariatului care le intocmeste ?
Le inregistreaza doar la Secretariatul institutiei,
dupa care nu il mai priveste ?
( de exemplu: urmarirea unui Contract cine trebuie sa o faca ?
de intrare si iesire a actului ? )

6. - salariatul care le intocmeste
cum face dovada ca documentul respectiv
depus la Secretariatul institutiei
a fost transmis mai departe, destinatarului ?

7. - Cine este persoana care raspunde pentru
netransmiterea documentului catre destinatari
si pentru neintoarcerea la institutie
a documentelor semnate de destinatari ?


Raspuns: Pentru activitatea de trimitere a corespondentei, poate fi desemnata o persoana care mai are si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile