Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Formularul 088 intra in vigoare de la 1 august

OPANAF 2048/2016formularul 0881 augustformularul simplificatsediul socialoperatiuni intracomunitare

In Monitorul oficial nr 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul 2048/2016 privind aprobarea modelului si Formularului 088 care va intra in vigoare de la 1 august 2016.

Formularul 088 simplificat va avea 12 intrebari fata de cele 20 de intrebari in forma actuala cu 4 documente anexate, fata de 11 cate sunt in prezent.
Cititi, pe aceeasi tema, si Consiliul IMM-urilor din Romania critica Formularul 088 si atrage atentia asupra unor modificari importante!

La nivel de formular se elimina obligativitatea anexarii oricaror documente cu exceptia celor prevazute la:
- pct. 1A lit. c) care trebuie sa se justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare;
- pct. 3 care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;
- pct. 5 a), respectiv contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;
- pct. 7, respectiv contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat.

O alta modificare importanta face referire la faptul ca se renunta la solicitarea Formularului 088 atunci cand o societate comerciala isi schimba sediul social sau administratorii si/sau asociatii.

Conform OPANAF 2048/2016, in cazul entitatilor care sunt deja platitoare de TVA, Formularul 088 se depune la solicitarea organului fiscal competent, in situatia in care societatea prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltata la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal in acest scop.

Formularul va avea doua noi intrebari:

- Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate (tipul activelor si valoarea acestora);


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii



- Precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export)


In cadrul cartusului "Date de identificare a persoanei impozabile" a fost introdusa o caseta care permite reprezentantului legal al entitatii sa declare daca societatea se afla sau nu se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea nr. 85/2014. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru persoanele care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.


Sursa: ANAF Salaj

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OPANAF 2048/2016formularul 0881 augustformularul simplificatsediul socialoperatiuni intracomunitare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Iulie 2016


Votati articolul "Formularul 088 intra in vigoare de la 1 august":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Eroare depunere D101

Intrebare: Buna ziua,
Daca am depus declaratia 101 de 2 ori ce ar trebui sa fac? Ramane valabila prima declaratie depusa? A doua oara am observat ca mi-a dat eroare.
Multumesc.

Raspuns: Buna ziua, In cazul in care ati gresit ceva in prima declaratie si doriti sa o corectati bifati...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile