Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Rectificativa D394. Eroare identificata dupa 01.07.2016. Cum procedam?

rectificativa d 394declaratie 394codul fiscaleroare facturaredecont tva

In analiza de mai jos, in luna octombrie, in urma punctajului cu furnizorul se constata ca a fost inregistrata eronat o factura de doua ori. Vom vedea ce implica acest lucru si daca exista obligatii declarative (rectificativa la august D394) si reglare decont TVA la octombrie, precum si daca exista sanctiuni pentru corectie.

Potrivit art. 323 alin. (3) din legea nr. 227/2015, Codul Fiscal, datele inscrise incorect intr-un decont de taxa se pot corecta prin decontul unei perioade fiscale ulterioare si se vor inscrie la randurile de regularizari.
 
In consecinta, daca in evidentele contabile au fost identificate facturi inregistrate de doua ori se va intocmi, la data constatarii erorii, o nota contabila de stornare a operatiunii eronate. Valoarea acestora (baza si TVA) se va inscriere pe randurile de regularizare din Decontul de TVA aferent lunii in care s-a constatat eroarea si nu exista sanctiuni in acest sens.
 
In ceea ce priveste Declaratia 394 valabila incepand cu data de 01.07.2016, la pct. 3 Anexa 2 din OPANAF nr. 3769/2015 se prevede ca in cazul in care, dupa depunerea declaratiei, persoana impozabila constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, aceasta trebuie sa depuna o noua declaratie corect completata cu operatunile care necesita modificarea si/sau operatunile care nu au fost declarate, declaratie care inlocuieste declaratia informativa depusa inital. Nu vor face obiectul redepunerii declaratiei facturile primite de persoana impozabila in alta perioada de raportare fata de data emiterii acestora de catre furnizori.
 
Prin urmare, societatea va intocmi o declaratie rectificativa aferenta perioadei august 2016 in vederea corectarii erorilor prezentate in declaratia initiala. Nici in acest caz nu sunt prevazute sanctiuni.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rectificativa d 394declaratie 394codul fiscaleroare facturaredecont tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "Rectificativa D394. Eroare identificata dupa 01.07.2016. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Egalizarea salariilor tuturor bugetarilor

Intrebare: Bună dimineaţa !

- vă rog să mă ajutaţi cu un sfat n ceea ce priveşte egalizarea salariilor tuturor bugetarilor

Egalizarea salariilor se face de catre angajator.
n consecinţă, nu trebuie nici o solicitare din partea salariaţilor n acest sens.
nsă, Directorul instituţiei noastre a spus că
salariații care nu vor egalizarea salariilor să nu semneze Adresa de solicitare.

1. - Este legal aşa ceva ?
- Egalizarea salariilor se negociază ? sau trebuie să se acorde de la sine ?

2. - egalizarea salariilor pentru fiecare salariat n parte se face cu alte instituții similare din țară ?

3. - dacă nu se cunosc care sunt salariile din țară, cum se poate face egalizarea salariilor?
- cum s-ar putea afla care este nivelul maxim de salarizare din țară pentru instituţiile și funcțiile de același fel ?

- dacă pentru egalizarea salariilor se aplică OUG 57/2015 ( n vigoare de la 11.12.2015 ) și Decizia Curţii Constituţionale a Romniei nr.794 din 15.12.2016 ( care se aplică de la data publicării ei: 21.12.2016 ),
4. - n acest caz, instituţia va da salariaţilor banii retroactiv
- de la ce dată ar trebui să se facă această egalizare ?
- egalizarea salariilor trebuia să se facă din anul 2015, de la data de 11.12.2015 - odată cu OUG 57 ?
sau din 21.12.2016 - cnd a fost publicată Decizia CCM ?


Raspuns: Egalizarea se face in baza nomenclatorului de functii utilizat de angajator la nivel de ordonator de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!