Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088

ceccarformularul 088cod de tvamediul de afaceritaxa pe valoarea adaugataanaliza de risc

CECCAR a transmis recent punctul de vedere privind formularul 088, punct de vedere discutat de reprezentantii institutiilor prezente la intalnirea cu ANAF, pe tema procedurii de inregistrare in scop de TVA, ca urmare a eliminarii formularului 088.

Stimate domnule Presedinte ANAF,
Va multumim pentru intalnirea fructuoasa si pentru disponibilitatea pentru un dialog constructiv, cu reprezentantii mediului de afaceri, in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru clarificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA. Din cadrul colaborarii interinstitutionale ne dorim ca procedura de inregistrare in scopuri de TVA sa fie una echitabila si in sprijinul mediul de afaceri, al institutiei pe care o reprezentati si care sa contribuie la procesul de simplificare si debirocratizare.  

Mediul de afaceri isi manifesta deplina cooperare in relatia cu autoritatile fiscale avand in vedere abrogarea formularului 088 cu data de 01.02.2017 in conditia in care conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA este deja prevazuta la art. 316 alin. (9) din Codul fiscal, adoptat prin Legea nr. 227/2015 cu modificari ulterioare.  

In acest demers, propunerea concreta a mediului de afaceri este eliminarea criteriilor ce pornesc de la prezumtia de vinovatie a societatii ce doreste inregistrarea in scopuri de TVA si inlocuirea acestora cu criterii clare si transparente, de cunoastere si ulterior implementarea unui sistem de monitorizare a respectivului contribuabil, in functie de gradul de risc.  

in opinia noastra, procedurile de acordare si retragere a codului de TVA necesita clarificari si trebuie analizate atat din prisma Directivei UE privind TVA, cat si a Jurisprudentei Curtii de Justitie a UE in materie, care trebuie implementate in spiritul si litera legii in reglementarile nationale.
 
Potrivit unei jurisprudente, reflectate si in Cauza C527-11 - Valsts ienemumu dienests impotriva Ablessio SIA, Curtea Europeana de Justitie, in al carui Dispozitiv se precizeaza ca articolele 213, 214 s 273 din Directiva 2006/112 trebuie interpretate in sensul ca se opun refuzului din partea administratiei fiscale a unui stat membru de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA unei societati pentru simplul motiv ca aceasta nu dispune, in opinia respectivei administratii, de mijloacele materiale, tehnice si financiare pentru a exercita activitatea economica declarata s ca titularul partilor sociale ale acestei societati a obtinut deja, in repetate randuri, un asemenea numar pentru societati care niciodata nu au exercitat efectiv o activitate economica si ale caror parti sociale au fost cesionate la scurt timp dupa atribuirea numarului respectiv, fara ca administratia fiscala in cauza sa fi stabilit, avand in vedere elemente obiective, ca exista indicii serioase care permit sa se suspecteze ca numarul de identificare in scopuri de TVA atribuit va fi utilizat in mod fraudulos. Revine instantei de trimitere sarcina de a aprecia daca administratia fiscala mentionata a furnizat indicii serioase cu privire la existenta unui risc de evaziune in cauza principala.  

In aceste conditii apreciem ca analiza de risc trebuie sa se concentreze exclusiv pe evaluarea riscului ca numarul de identificare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit va fi utilizat in mod fraudulos si nu pe aspecte legate de capacitatea economica (mijloacele materiale, tehnice si financiare) de a desfasura activitatea. Simpla analiza de risc in baza caruia este evidentiat un risc estimat, consideram ca este o metoda subiectiva. in acest sens criteriile de analiza de risc trebuie sa fie clare si transparente iar riscul de evaziune fiscala sa fie dovedit.  

Totodata jurisprudenta invedereaza ca inscrierea persoanei impozabile in registrul persoanelor impozabile in scopuri de TVA reprezinta o cerinta de forma astfel incat o persoana impozabila nu poate fi impiedicata sa is exercite dreptul de deducere pentru motivul ca nu este identificata in scopuri de TVA inainte de a utiliza bunurile dobandite in cadrul activitatii sale taxate (a se vedea in acest sens Hotararea citata anterior Nidera Handelscompagnie, punctul 51, precum si Dankowski, punctele 33, 34 s 36). In consecinta, refuzul de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA nu poate, in principiu, sa exercite nicio influenta asupra dreptului persoanei impozabile de a deduce TVA-ul achitat in amonte daca sunt indeplinite conditiile materiale care dau nastere acestui drept.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Cititi integral opinia oficiala CECCCAR aici.
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ceccarformularul 088cod de tvamediul de afaceritaxa pe valoarea adaugataanaliza de risc

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017


Votati articolul "Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Data prelungire Contract civil

Intrebare: Buna seara !

Contract civil incheiat pe perioada 01.01.10.2014-31.12.2014 /3 luni.

Se doreste prelungirea contractului.

In Actul aditional, la durata, se va scrie:
- contractul x - se prelungeşte de la data de 31.12.2014 până la data de 31.03.2015 ?
sau se prelungeşte de la data de 01.01.2015 până la data de 31.03.2015 ?

Raspuns: Actul aditional Va intra în vigoare la data de 31.12.2014 ? sau la data 01.01.2015 ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile