Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088

ceccarformularul 088cod de tvamediul de afaceritaxa pe valoarea adaugataanaliza de risc

CECCAR a transmis recent punctul de vedere privind formularul 088, punct de vedere discutat de reprezentantii institutiilor prezente la intalnirea cu ANAF, pe tema procedurii de inregistrare in scop de TVA, ca urmare a eliminarii formularului 088.

Stimate domnule Presedinte ANAF,
Va multumim pentru intalnirea fructuoasa si pentru disponibilitatea pentru un dialog constructiv, cu reprezentantii mediului de afaceri, in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru clarificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA. Din cadrul colaborarii interinstitutionale ne dorim ca procedura de inregistrare in scopuri de TVA sa fie una echitabila si in sprijinul mediul de afaceri, al institutiei pe care o reprezentati si care sa contribuie la procesul de simplificare si debirocratizare.

Mediul de afaceri isi manifesta deplina cooperare in relatia cu autoritatile fiscale avand in vedere abrogarea formularului 088 cu data de 01.02.2017 in conditia in care conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA este deja prevazuta la art. 316 alin. (9) din Codul fiscal, adoptat prin Legea nr. 227/2015 cu modificari ulterioare.

In acest demers, propunerea concreta a mediului de afaceri este eliminarea criteriilor ce pornesc de la prezumtia de vinovatie a societatii ce doreste inregistrarea in scopuri de TVA si inlocuirea acestora cu criterii clare si transparente, de cunoastere si ulterior implementarea unui sistem de monitorizare a respectivului contribuabil, in functie de gradul de risc.

in opinia noastra, procedurile de acordare si retragere a codului de TVA necesita clarificari si trebuie analizate atat din prisma Directivei UE privind TVA, cat si a Jurisprudentei Curtii de Justitie a UE in materie, care trebuie implementate in spiritul si litera legii in reglementarile nationale.

Potrivit unei jurisprudente, reflectate si in Cauza C527-11 - Valsts ienemumu dienests impotriva Ablessio SIA, Curtea Europeana de Justitie, in al carui Dispozitiv se precizeaza ca articolele 213, 214 s 273 din Directiva 2006/112 trebuie interpretate in sensul ca se opun refuzului din partea administratiei fiscale a unui stat membru de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA unei societati pentru simplul motiv ca aceasta nu dispune, in opinia respectivei administratii, de mijloacele materiale, tehnice si financiare pentru a exercita activitatea economica declarata s ca titularul partilor sociale ale acestei societati a obtinut deja, in repetate randuri, un asemenea numar pentru societati care niciodata nu au exercitat efectiv o activitate economica si ale caror parti sociale au fost cesionate la scurt timp dupa atribuirea numarului respectiv, fara ca administratia fiscala in cauza sa fi stabilit, avand in vedere elemente obiective, ca exista indicii serioase care permit sa se suspecteze ca numarul de identificare in scopuri de TVA atribuit va fi utilizat in mod fraudulos. Revine instantei de trimitere sarcina de a aprecia daca administratia fiscala mentionata a furnizat indicii serioase cu privire la existenta unui risc de evaziune in cauza principala.

In aceste conditii apreciem ca analiza de risc trebuie sa se concentreze exclusiv pe evaluarea riscului ca numarul de identificare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit va fi utilizat in mod fraudulos si nu pe aspecte legate de capacitatea economica (mijloacele materiale, tehnice si financiare) de a desfasura activitatea. Simpla analiza de risc in baza caruia este evidentiat un risc estimat, consideram ca este o metoda subiectiva. in acest sens criteriile de analiza de risc trebuie sa fie clare si transparente iar riscul de evaziune fiscala sa fie dovedit.

Totodata jurisprudenta invedereaza ca inscrierea persoanei impozabile in registrul persoanelor impozabile in scopuri de TVA reprezinta o cerinta de forma astfel incat o persoana impozabila nu poate fi impiedicata sa is exercite dreptul de deducere pentru motivul ca nu este identificata in scopuri de TVA inainte de a utiliza bunurile dobandite in cadrul activitatii sale taxate (a se vedea in acest sens Hotararea citata anterior Nidera Handelscompagnie, punctul 51, precum si Dankowski, punctele 33, 34 s 36). In consecinta, refuzul de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA nu poate, in principiu, sa exercite nicio influenta asupra dreptului persoanei impozabile de a deduce TVA-ul achitat in amonte daca sunt indeplinite conditiile materiale care dau nastere acestui drept.


Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii


Cititi integral opinia oficiala CECCCAR aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017


Votati articolul "Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reguli anulare contract, neplata ?

Intrebare: Recent a fost incheiat un Contract intre institutia noastra si
o societate de prestari servicii.
Contractul inca nu s-a trimis la prestatorul de servicii.

Fiindca s-a gresit Contractul,
directorul vrea sa il anuleze.
Consilierul juridic este in concediu.

1. Contractul se va considera anulat
doar daca va fi semnat de toti cei care l-au semnat ?
Pe acel Contract trebuiesc scrise:
data, stampila si semnatura de anulare a tuturor celor care l-au semnat ?

2. Directorul a spus ca nu trebuie sa se puna stampila,
intrucat este un act intern
care nu s-a comunicat.
Este corect ?

3. Contractul se va taia cu o linie pe diagonala,
pe fiecare pagina, se va semna, se va data
si se va da numar de inregistrare de anulare ?

4. Contabilul trebuie sa anunte prestatorul ca
nu s-a facut nici o plata si motivul ?

Raspuns: Contractul nu este semnat de cealalta parte pentru ca inca nu s-a trimis la prestatorul de servicii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

    • Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991. Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modifica...» citeste mai departe aici

  • 16 august termen depunere raportari contabile la 30 iunie 2017. Care sunt exceptiile

    • Regasiti mai jos principalele aspecte privind sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici sunt reglementate prin OMFP 895/2017 publicat in Monitorul Oficial nr. 463/2017.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica de catre urmatoarele entitati care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri peste 220.000 lei: ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli cu cedarea constructiei. Ce regim fiscal se aplica?

    • Avem in analiza de mai jos situatia in care in decembrie 2015 societatea achizitioneaza un teren cu constructie in valoare de 9.800.000 lei (terenul - 7.000.000 lei si constructia - 1.800.000 lei). Din 2015 pana in prezent societatea s-a aflat in litigiu pentru aceasta tranzactie pana in luna mai 2017 cand a obtinut hotarare definitiva si irevocabila favorabila. In luna iunie 2017 vinde terenul cu constructiile aferente la o valoare de 7.800.000 lei fara a avea valori pentru fiecare. Vom vede...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare TVA

    • ANAF a publicat in categoria "Transparenta decizionala" proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii Prin Hotararea Guvernului nr. 284/2017 au fost modificate si completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioar...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X