Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088

ceccarformularul 088cod de tvamediul de afaceritaxa pe valoarea adaugataanaliza de risc

CECCAR a transmis recent punctul de vedere privind formularul 088, punct de vedere discutat de reprezentantii institutiilor prezente la intalnirea cu ANAF, pe tema procedurii de inregistrare in scop de TVA, ca urmare a eliminarii formularului 088.

Stimate domnule Presedinte ANAF,
Va multumim pentru intalnirea fructuoasa si pentru disponibilitatea pentru un dialog constructiv, cu reprezentantii mediului de afaceri, in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru clarificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA. Din cadrul colaborarii interinstitutionale ne dorim ca procedura de inregistrare in scopuri de TVA sa fie una echitabila si in sprijinul mediul de afaceri, al institutiei pe care o reprezentati si care sa contribuie la procesul de simplificare si debirocratizare.

Mediul de afaceri isi manifesta deplina cooperare in relatia cu autoritatile fiscale avand in vedere abrogarea formularului 088 cu data de 01.02.2017 in conditia in care conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA este deja prevazuta la art. 316 alin. (9) din Codul fiscal, adoptat prin Legea nr. 227/2015 cu modificari ulterioare.

In acest demers, propunerea concreta a mediului de afaceri este eliminarea criteriilor ce pornesc de la prezumtia de vinovatie a societatii ce doreste inregistrarea in scopuri de TVA si inlocuirea acestora cu criterii clare si transparente, de cunoastere si ulterior implementarea unui sistem de monitorizare a respectivului contribuabil, in functie de gradul de risc.

in opinia noastra, procedurile de acordare si retragere a codului de TVA necesita clarificari si trebuie analizate atat din prisma Directivei UE privind TVA, cat si a Jurisprudentei Curtii de Justitie a UE in materie, care trebuie implementate in spiritul si litera legii in reglementarile nationale.

Potrivit unei jurisprudente, reflectate si in Cauza C527-11 - Valsts ienemumu dienests impotriva Ablessio SIA, Curtea Europeana de Justitie, in al carui Dispozitiv se precizeaza ca articolele 213, 214 s 273 din Directiva 2006/112 trebuie interpretate in sensul ca se opun refuzului din partea administratiei fiscale a unui stat membru de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA unei societati pentru simplul motiv ca aceasta nu dispune, in opinia respectivei administratii, de mijloacele materiale, tehnice si financiare pentru a exercita activitatea economica declarata s ca titularul partilor sociale ale acestei societati a obtinut deja, in repetate randuri, un asemenea numar pentru societati care niciodata nu au exercitat efectiv o activitate economica si ale caror parti sociale au fost cesionate la scurt timp dupa atribuirea numarului respectiv, fara ca administratia fiscala in cauza sa fi stabilit, avand in vedere elemente obiective, ca exista indicii serioase care permit sa se suspecteze ca numarul de identificare in scopuri de TVA atribuit va fi utilizat in mod fraudulos. Revine instantei de trimitere sarcina de a aprecia daca administratia fiscala mentionata a furnizat indicii serioase cu privire la existenta unui risc de evaziune in cauza principala.

In aceste conditii apreciem ca analiza de risc trebuie sa se concentreze exclusiv pe evaluarea riscului ca numarul de identificare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit va fi utilizat in mod fraudulos si nu pe aspecte legate de capacitatea economica (mijloacele materiale, tehnice si financiare) de a desfasura activitatea. Simpla analiza de risc in baza caruia este evidentiat un risc estimat, consideram ca este o metoda subiectiva. in acest sens criteriile de analiza de risc trebuie sa fie clare si transparente iar riscul de evaziune fiscala sa fie dovedit.

Totodata jurisprudenta invedereaza ca inscrierea persoanei impozabile in registrul persoanelor impozabile in scopuri de TVA reprezinta o cerinta de forma astfel incat o persoana impozabila nu poate fi impiedicata sa is exercite dreptul de deducere pentru motivul ca nu este identificata in scopuri de TVA inainte de a utiliza bunurile dobandite in cadrul activitatii sale taxate (a se vedea in acest sens Hotararea citata anterior Nidera Handelscompagnie, punctul 51, precum si Dankowski, punctele 33, 34 s 36). In consecinta, refuzul de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA nu poate, in principiu, sa exercite nicio influenta asupra dreptului persoanei impozabile de a deduce TVA-ul achitat in amonte daca sunt indeplinite conditiile materiale care dau nastere acestui drept.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii


Cititi integral opinia oficiala CECCCAR aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017


Votati articolul "Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli cu combustibilul

Intrebare: Buna ziua,
Va rog mult sa ma salvati.
In cursul anului 2012 am inregistrat cheltuiala nedeductibila a combustibilului in cont 6581. Am citit raspunsul la o intrebare legata de deductibilitatea cheltuielilor cu combustibilul si am vazut ca se inregistreaza tot in 6022 cu analitic distinct. Intrebarea este: as putea, incepand cu ianuarie 2013, sa trec partea nedeductibila pe analitic 6022.2? Afecteaza in vreun fel inregistrarile din anul precedent?
Va multumesc mult de tot pentru ajutor.

Raspuns: Incepand cu exercitiul financiar 2013 puteti trece cheltuiala cu combustibilul nedeductibil pe un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Clarificari ANAF: CAS si CASS datorate de ANGAJATORI pentru contractele individuale de munca cumulate

    • Ca regula generala pentru persoanele juridice si fizice care au calitatea de angajatori - baza lunara de calcul pentru CAS si CASS o reprezinta suma castigurilor brute realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra carora se datoreaza contributia individuala. (art. 140 alin. 1, art. 158 alin. 1 din Codul fiscal). Exceptie: In cazul castigului lunar brut realizat in baza unui contract individual de munca cu norma intrea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul de finante considera ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit reprezinta secret fiscal

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a afirmat, marti, ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit se incadreaza la "secret fiscal" si ca acestea vor fi furnizate membrilor Comisiilor parlamentare de specialitate sub mentiunea "pastrarii secretului fiscal". "Legislatia astazi prevede ca acest tip de informatii se incadreaza la secretul fiscal, indiscutabil dumneavoastra ca membri ai comisiei aveti dreptul si aveti acces la aceste in...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate Trim. III 2017 au termen la 25 septembrie

    • Va informam ca luni, 25 septembrie 2017 este termenul limita pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017.   Data de 25 septembrie 2017 constituie termen pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017 cu titlu de impozit pe venit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor. Plata impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Clienti incerti. Care este regimul fiscal care se aplica?

    • In analiza urmatoare, o societate are creante neincasate de la o societate din grup (USA). Administratorul a dispus scoaterea lor din evidenta. Vom vedea care este tratamentul fiscal din punct de vederepdv al cheltuielii si al TVA in cazurile in care: 1. exista o hotarare cu falimentul societatii din USA 2. nu exista o hotarare cu falimentul societatii din USA. Iata raspunsul specialistului: La pct.328 din  OMFP 1802/2014 privi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".