Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088

ceccarformularul 088cod de tvamediul de afaceritaxa pe valoarea adaugataanaliza de risc

CECCAR a transmis recent punctul de vedere privind formularul 088, punct de vedere discutat de reprezentantii institutiilor prezente la intalnirea cu ANAF, pe tema procedurii de inregistrare in scop de TVA, ca urmare a eliminarii formularului 088.

Stimate domnule Presedinte ANAF,
Va multumim pentru intalnirea fructuoasa si pentru disponibilitatea pentru un dialog constructiv, cu reprezentantii mediului de afaceri, in vederea identificarii celor mai bune solutii pentru clarificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA. Din cadrul colaborarii interinstitutionale ne dorim ca procedura de inregistrare in scopuri de TVA sa fie una echitabila si in sprijinul mediul de afaceri, al institutiei pe care o reprezentati si care sa contribuie la procesul de simplificare si debirocratizare.

Mediul de afaceri isi manifesta deplina cooperare in relatia cu autoritatile fiscale avand in vedere abrogarea formularului 088 cu data de 01.02.2017 in conditia in care conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA este deja prevazuta la art. 316 alin. (9) din Codul fiscal, adoptat prin Legea nr. 227/2015 cu modificari ulterioare.

In acest demers, propunerea concreta a mediului de afaceri este eliminarea criteriilor ce pornesc de la prezumtia de vinovatie a societatii ce doreste inregistrarea in scopuri de TVA si inlocuirea acestora cu criterii clare si transparente, de cunoastere si ulterior implementarea unui sistem de monitorizare a respectivului contribuabil, in functie de gradul de risc.

in opinia noastra, procedurile de acordare si retragere a codului de TVA necesita clarificari si trebuie analizate atat din prisma Directivei UE privind TVA, cat si a Jurisprudentei Curtii de Justitie a UE in materie, care trebuie implementate in spiritul si litera legii in reglementarile nationale.

Potrivit unei jurisprudente, reflectate si in Cauza C527-11 - Valsts ienemumu dienests impotriva Ablessio SIA, Curtea Europeana de Justitie, in al carui Dispozitiv se precizeaza ca articolele 213, 214 s 273 din Directiva 2006/112 trebuie interpretate in sensul ca se opun refuzului din partea administratiei fiscale a unui stat membru de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA unei societati pentru simplul motiv ca aceasta nu dispune, in opinia respectivei administratii, de mijloacele materiale, tehnice si financiare pentru a exercita activitatea economica declarata s ca titularul partilor sociale ale acestei societati a obtinut deja, in repetate randuri, un asemenea numar pentru societati care niciodata nu au exercitat efectiv o activitate economica si ale caror parti sociale au fost cesionate la scurt timp dupa atribuirea numarului respectiv, fara ca administratia fiscala in cauza sa fi stabilit, avand in vedere elemente obiective, ca exista indicii serioase care permit sa se suspecteze ca numarul de identificare in scopuri de TVA atribuit va fi utilizat in mod fraudulos. Revine instantei de trimitere sarcina de a aprecia daca administratia fiscala mentionata a furnizat indicii serioase cu privire la existenta unui risc de evaziune in cauza principala.

In aceste conditii apreciem ca analiza de risc trebuie sa se concentreze exclusiv pe evaluarea riscului ca numarul de identificare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit va fi utilizat in mod fraudulos si nu pe aspecte legate de capacitatea economica (mijloacele materiale, tehnice si financiare) de a desfasura activitatea. Simpla analiza de risc in baza caruia este evidentiat un risc estimat, consideram ca este o metoda subiectiva. in acest sens criteriile de analiza de risc trebuie sa fie clare si transparente iar riscul de evaziune fiscala sa fie dovedit.

Totodata jurisprudenta invedereaza ca inscrierea persoanei impozabile in registrul persoanelor impozabile in scopuri de TVA reprezinta o cerinta de forma astfel incat o persoana impozabila nu poate fi impiedicata sa is exercite dreptul de deducere pentru motivul ca nu este identificata in scopuri de TVA inainte de a utiliza bunurile dobandite in cadrul activitatii sale taxate (a se vedea in acest sens Hotararea citata anterior Nidera Handelscompagnie, punctul 51, precum si Dankowski, punctele 33, 34 s 36). In consecinta, refuzul de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA nu poate, in principiu, sa exercite nicio influenta asupra dreptului persoanei impozabile de a deduce TVA-ul achitat in amonte daca sunt indeplinite conditiile materiale care dau nastere acestui drept.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii


Cititi integral opinia oficiala CECCCAR aici.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2017


Votati articolul "Punct de vedere CECCAR privind eliminarea Formularului 088":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este perioada maxima de delegare?

Intrebare: Extras din Codul Muncii Art. 44. [durata delegarii] :
(1) Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului.
Intrebare: cum se procedeaza in cazul in care este necesara o noua deplasare in decursul celor 12 luni, deci dupa ce salariatul a efectuat cele 120 zile? Nu se mai pot plati cheltuielile de deplasare (diurna)? Multumesc.

Raspuns: Delegarea poate tine de activitatea prestata, fiind prevazuta in fisa postului si poate fi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Poprire pe salariu si limite in vigoare. Ce trebuie sa stiti in calitate de salariat sau angajator

    • Informatii precum cele de mai jos sunt utile atat in calitate de salariat, cat si in calitater de angajator. A cunoaste temeinic legislatia inseamna a avea intotdeauna un avanataj de partea dumneavoastra, indiferent de orice parte a baricadei v-ati afla. Astfel, in analiza de azi, avem ca exemplu situatia in care pentru un salariat cu contract de munca timp partial, functie de baza, s-a primit adresa poprire de la ANAF. Vom vedea cat se retine din salariu (din brut sau net) si daca tichetele ...» citeste mai departe aici

  • Protocol intre CECCAR si Camera Consultantilor Fiscali: Recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala

    • Va facem cunoscut faptul ca, incepand cu 21 aprilie 2017, a intrat in vigoare protocolul incheiat intre C.E.C.C.A.R. si CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI, pentru recunoasterea reciproca a cursurilor de pregatire profesionala. Conform acestui document, membrilor comuni ai celor doua organisme profesionale, li se vor putea recunoaste CURSURILE DE FISCALITATE efectuate in cadrul uneia dintre ele, pe baza de adeverinte, in limita a 10 ore de prega...» citeste mai departe aici

  • Atentionari noi privind depunerea situatiilor financiare anuale pana la 30 mai 2017

    • Au fost publicate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici, ce au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 166/2017. Astfel, depun situatii financiare anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2017, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institute...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Cand putem efectua plati in valuta pe teritoriul Romaniei?

    • Pe teritoriul Romaniei operatiunile in valuta se efectueaza cu respectarea prevederilor Regulamentului BNR nr. 4/2005 privind regimul valutar, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste platile intre rezidenti si nerezidenti regulamentul stabileste ca operatiunile valutare curente si de capital se efectueaza in mod liber intre rezidenti si nerezidenti, in valuta si in moneda nationala (leu). Cu privire la platile in...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017

    • Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata. Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata: - esalonarea la plata, ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi

    • Avand in vedere necesitatea comunicarii rapide si eficiente cu institutiile de credit, in ceea ce priveste comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, se impune crearea cadrului legal pentru implementare acestui obiectiv. Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, "in cazul actelor administrative fiscale emise de cat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X