Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

OMFP 840/2017legea contabilitatiiamenzicontrol financiarinspectie fiscala

Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991.

Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Constatarea contraventiei prevazute la art. 41 pct. 2 lit. f) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si aplicarea amenzii stabilite de art. 42 alin. (1) din acelasi act normativ se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si de persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012, precum si de personalul altor directii din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Art. 2. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, in baza sesizarilor transmise de Directia de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite Directiei de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.

(3) In cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (7)-(9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:

a) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite deciziile emise institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati Directiei generale control financiar-preventiv, Directiei generale de programare bugetara si Directiei generale trezorerie si contabilitate publica, dupa caz;


c) Directia generala control financiar-preventiv si Directia generala de programare bugetara restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe 2017

Vezi detalii




d) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite lista autoritatilor si institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati Directiei generale regionale a finantelor publice a municipiului Bucuresti - Activitatea de trezorerie si contabilitate publica la care acestea au deschise conturile;

e) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica institutiilor publice si directiilor prevazute la lit. b) si d).

Art. 3. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 unitatilor administrativ-teritoriale in baza sesizarilor transmise de serviciul/biroul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti.


(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite serviciului/biroului Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.

(3) In cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (10) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:

a) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale unitatilor administrativ-teritoriale care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) serviciul/biroul Sinteza si asistența elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, transmite deciziile emise pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati atat unitatilor administrativ-teritoriale, cat si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile;

c) unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;

d) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica unitatilor administrativ-teritoriale si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile.

Art. 4. - (1) Pentru efectuarea de operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ordonatorii de credite ai institutiilor publice pentru care a fost dispusa masura blocarii deschiderilor de credite bugetare sau a conturilor de disponibilitati, dupa caz, au obligatia de a anexa la cererile de deschidere de credite sau, in cazul conturilor de disponibilitati, la ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) care stau la baza acestor operatiuni o nota justificativa din care sa rezulte in mod explicit natura platilor care vor fi efectuate.

(2) Raspunderea privind intocmirea notelor justificative si a deschiderii de credite bugetare sau a efectuarii de plati din conturile de disponibilitati blocate, numai pentru operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, revine ordonatorilor de credite.

Art. 5. - Directia generala de inspectie economico-financiara, Directia de metodologie contabila institutii publice, Directia generala de control financiar-preventiv, Directia generala de programare bugetara si Directia generala trezorerie si contabilitate publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si administratiile judetene ale finantelor publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.219/2008 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventii si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 582 din 1 august 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul finantelor publice,

Viorel Stefan

Bucuresti, 7 iunie 2017.

Nr. 840.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Iulie 2017


Votati articolul "OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii":
Rating:

Nota: 2.3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Recuperare TVA in vama

Intrebare: Am 2 facturi de achizitii piese din Olanda si le-am platit si cu TVA. Cum procedez sa recuperez TVA platita intrucat este o achizitie intracomunitara. Sau se recupereaza prin decontul de TVA? Si unde le trec in decontul de TVA? La ce rand?

Raspuns: Consultati Ordinul nr.3/2010 pentru pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descoperiti modalitatile legale prin care sa platiti mai putini bani statului. Secrete dezvaluite de specialisti

    • Intr-o tara in care legile sunt permanent modificate, sa fiti la curent cu noutatile si sa intelegeti toate aspectele fiscal-contabile importante este extrem de dificil. Totusi, trebuie sa va asigurati mereu ca actionati conform legii. Motivele sunt evidente: pentru ca sunteti un profesionist, dar si pentru ca ANAF-ul nu iarta pe nimeni.  Cu siguranta va intrebati care este cea mai buna modalitate de a fi informat si de a aplica legea in mod corect. Aceasta est...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale

    • Regasiti mai jos un material publicat recent de ANAF privind corectarea erorilor din situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial de catre entitatile aflate in aria de reglementare contabila a Ministerului Finantelor Publice. A. Erorile care pot fi corectate sunt cele determinate de completarea eronata a urmatoarelor informatii: 1. denumirile entitatilor raportoare;...» citeste mai departe aici

  • Angajamentul de plata (Cod 14-8-2/a). Model 2017

    •   Regasiti mai jos un model de angajament de plata, din categoria documentelor editabile, alaturi de cateva informatii pe care speram sa le considerati utile. Puteti descarca formularul la finalul articolului.  Angajamentul de plata serveste ca: - titlu executoriu pentru recuperarea pagubelor; - titlu executoriu pentru executarea silita, in caz de nerespectare a angajamentului; - angajament de plata a unei sume ce reprezinta o paguba adusa en...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Tabel comparativ Impozitul pe profit, dupa modificarile aduse de Legea 177/2017

    • Redam mai jos un tabel comparativ pentru TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT, ca urmare a modificarilor aduse de Legea numarul 177/2017.  Forma Codului fiscal 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare TITLUL II - IMPOZITUL PE PROFIT  Articolul 13 "Contribuabili" alineatul (2):  Nu intra sub incidenta prezentului titlu urmatoarele persoane juridice romane: .................................................» citeste mai departe aici

  • Calculul si plata impozitului pe profit cand anul fiscal e diferit de anul calendaristic

    • Descoperiti mai jos prevederile actuale privind calculul si plata impozitului pe profit in cazul optiunii pentru un an fiscal diferit de anul calendaristic, conform art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare Regula: Anul fiscal este anul calendaristic. [articolul 16 alineatul (1) din Codul fiscal] Exceptie: Contribuabilii care au optat, in conformitate cu legislatia contabila*, pentru un exercitiu...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

    • In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462.  Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI