email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

OMFP 840/2017legea contabilitatiiamenzicontrol financiarinspectie fiscala

Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991.

Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Constatarea contraventiei prevazute la art. 41 pct. 2 lit. f) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si aplicarea amenzii stabilite de art. 42 alin. (1) din acelasi act normativ se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si de persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012, precum si de personalul altor directii din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Art. 2. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, in baza sesizarilor transmise de Directia de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite Directiei de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.

(3) In cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (7)-(9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:

a) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite deciziile emise institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati Directiei generale control financiar-preventiv, Directiei generale de programare bugetara si Directiei generale trezorerie si contabilitate publica, dupa caz;


c) Directia generala control financiar-preventiv si Directia generala de programare bugetara restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;

d) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite lista autoritatilor si institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati Directiei generale regionale a finantelor publice a municipiului Bucuresti - Activitatea de trezorerie si contabilitate publica la care acestea au deschise conturile;

e) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica institutiilor publice si directiilor prevazute la lit. b) si d).

Art. 3. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 unitatilor administrativ-teritoriale in baza sesizarilor transmise de serviciul/biroul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti.


(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite serviciului/biroului Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.

(3) In cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (10) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:

a) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale unitatilor administrativ-teritoriale care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) serviciul/biroul Sinteza si asistența elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, transmite deciziile emise pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati atat unitatilor administrativ-teritoriale, cat si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile;

c) unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;

d) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica unitatilor administrativ-teritoriale si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile.

Art. 4. - (1) Pentru efectuarea de operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ordonatorii de credite ai institutiilor publice pentru care a fost dispusa masura blocarii deschiderilor de credite bugetare sau a conturilor de disponibilitati, dupa caz, au obligatia de a anexa la cererile de deschidere de credite sau, in cazul conturilor de disponibilitati, la ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) care stau la baza acestor operatiuni o nota justificativa din care sa rezulte in mod explicit natura platilor care vor fi efectuate.

(2) Raspunderea privind intocmirea notelor justificative si a deschiderii de credite bugetare sau a efectuarii de plati din conturile de disponibilitati blocate, numai pentru operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, revine ordonatorilor de credite.

Art. 5. - Directia generala de inspectie economico-financiara, Directia de metodologie contabila institutii publice, Directia generala de control financiar-preventiv, Directia generala de programare bugetara si Directia generala trezorerie si contabilitate publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si administratiile judetene ale finantelor publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.219/2008 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventii si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 582 din 1 august 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul finantelor publice,

Viorel Stefan

Bucuresti, 7 iunie 2017.

Nr. 840.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 840/2017legea contabilitatiiamenzicontrol financiarinspectie fiscala


Data aparitiei: 06 Iulie 2017
Ultima actualizare: 21 Iulie 2017

Votati articolul "OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii":
Rating:

Nota: 2.3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

    • Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a ba...» citeste mai departe aici

  • Registrul de Evidenta Fiscala: cine are obligatia intocmirii, ce cuprinde si un studiu de caz practic

    • Reamintim contribuabililor inregistrati ca platitori de impozit pe profit ca sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, acesta poate fi intocmit atat in format fizic, eliberat de unitatile fiscale, cat si in format electronic. In continuare, veti afla ce intrebuie inscrise in REF, iar la final puteti consulta un studiu ...» citeste mai departe aici

  • Plata decont: monografie privind depasirea sumei aprobate pentru decontarea combustibilului

    • Cu privire la decontarea cheltuielilor de transport pentru salariati, intalnim adesea situatii in care suma cheltuita depaseste limita alocata. In urmatorul studiu de caz, vom analiza modul in care aceasta situatie este inregistrata in contabilitatea unei companii. Ne vom concentra asupra cazului in care un salariat, delegat la un alt punct de lucru, depaseste suma maxima alocata pentru decontarea combustibilului. Monografie plata decont: studiu de caz ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X