email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comisia Europeana propune mai multa flexibilitate in ceea ce priveste cotele de TVA

Comisia Europeana propune mai multa flexibilitate in ceea ce priveste cotele de TVA
imm-uricota de tvacomisia europeanabirocratie

Comisia Europeana a propus recent noi norme menite sa le ofere statelor membre o flexibilitate mai mare in ceea ce priveste stabilirea cotelor (TVA) si sa creeze un mediu fiscal imbunatatit, care sa ajute la dezvoltarea IMM-urilor. Astfel se doreste si obtinerea unei reduceri a birocratiei pentru intreprinderile mici.

Se doreste ca propunerile formulate sa reprezinte pasii finali ai revizuirii de catre Comisie a normelor in materie de TVA, prin crearea unui spatiu unic pentru TVA in UE in vederea reducerii semnificative a celor 50 de miliarde EUR pierdute in fiecare an ca urmare a fraudei in domeniul TVA la nivel de UE, sprijinind, in acelasi timp, intreprinderile si asigurand venituri publice.

Normele comune ale UE in materie de TVA, convenite de toate statele membre in 1992, nu mai sunt de actualitate si sunt prea restrictive. Ele permit statelor membre sa aplice cote reduse de TVA numai unui numar limitat de sectoare si de produse. In acelasi timp, tarile din UE considera cotele de TVA ca reprezentand un instrument util pentru a-si urmari unele dintre obiectivele lor politice. In prezent, Comisia isi indeplineste promisiunea de a acorda statelor membre o mai mare autonomie in materie de cote. Se va ajunge la o mai mare egalitate intre tari in ceea ce priveste unele dintre exceptiile existente de la norme, cunoscute ca derogari cu privire la TVA.

De asemenea, Comisia Europeana a mai abordat si problema intreprinderilor mai mici care sunt afectate de costurile disproportionate de asigurare a conformitatii cu normele privind TVA. Intreprinderile care efectueaza tranzactii comerciale transfrontaliere se confrunta cu costuri de conformitate cu 11 % mai ridicate fata de cele care efectueaza numai tranzactii comerciale la nivel national, intreprinderile de dimensiuni mai mici fiind cele mai afectate. Acest lucru s-a dovedit a fi un obstacol real in calea cresterii economice, intrucat intreprinderile mici reprezinta 98 % dintre intreprinderile din UE. Prin urmare, propunem sa se permita mai multor intreprinderi sa beneficieze de norme mai simple in materie de TVA, care deocamdata sunt disponibile numai pentru cele mai mici intreprinderi. Costurile totale de asigurare a conformitatii cu normele privind TVA vor fi reduse cu pana la 18 % pe an.

 

Mai multa flexibilitate pentru cotele de TVA

In prezent, statele membre pot aplica o cota redusa de pana la 5 % pentru doua categorii distincte de produse din tara lor. O serie de state membre aplica, de asemenea, derogari specifice pentru cote si mai reduse.

In afara de o cota de TVA standard de minimum 15 %, statele membre vor fi acum in masura sa instituie:
 

  • doua cote reduse distincte, cuprinse intre 5 % si cota standard aleasa de statul membru;
  • o scutire de TVA (sau „cota zero”);
  • o cota redusa stabilita intre 0 % si cotele reduse.

Actuala lista complexa de bunuri si servicii carora le pot fi aplicate cotele reduse ar fi eliminata si inlocuita cu o noua lista de produse (cum ar fi armele, bauturile alcoolice, jocurile de noroc si tutunul), carora li s-ar aplica intotdeauna cota standard de 15 % sau o cota superioara.


Pentru a proteja veniturile publice, statele membre vor trebui, de asemenea, sa se asigure ca media ponderata a cotei de TVA este de cel putin 12 %.

Noul regim inseamna, de asemenea, ca toate bunurile care beneficiaza in prezent de cote diferite fata de cota standard pot continua sa beneficieze de acestea.
 

Reducerea costurilor in materie de TVA pentru IMM-uri

In temeiul normelor actuale, statele membre pot scuti de TVA vanzarile intreprinderilor mici, cu conditia ca acestea sa nu depaseasca o anumita cifra de afaceri anuala, care variaza de la o tara la alta. IMM-urile in crestere isi pierd accesul la masurile de simplificare odata ce au depasit pragul de scutire. De asemenea, aceste scutiri sunt disponibile numai pentru intreprinderile nationale. Aceasta inseamna ca nu exista conditii de concurenta echitabile pentru intreprinderile mici care isi desfasoara activitatea in interiorul UE.

In timp ce actualele praguri de scutire ar ramane valabile, propunerile de astazi ar introduce:

  • un prag de venituri de 2 milioane EUR la nivel de UE sub care intreprinderile mici ar beneficia de masuri de simplificare, indiferent daca au fost sau nu deja scutite de TVA;
  • posibilitatea ca, in cazul tuturor intreprinderilor mici care se califica pentru scutirea de TVA, statele membre sa le exonereze de obligatiile referitoare la identificare, la facturare, la contabilitate sau la declaratii;
  • un prag al cifrei de afaceri de 100 000 EUR, care le-ar permite intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in mai mult de un stat membru sa beneficieze de scutirea de TVA.
     

Aceste propuneri legislative vor fi transmise in continuare Parlamentului European si Comitetului Economic si Social European pentru consultare si Consiliului pentru adoptare. Modificarile vor intra in vigoare numai atunci cand va avea loc trecerea efectiva la regimul definitiv.

Context

Masurile propuse se bazeaza pe „pietrele de temelie” ale unui nou spatiu unic definitiv pentru TVA in UE, propuse in octombrie 2017, precum si pe Planul de actiune privind TVA „Catre un spatiu unic pentru TVA in UE”, prezentat in aprilie 2016.
Sistemul comun privind taxa pe valoarea adaugata (TVA) joaca un rol important in cadrul pietei unice europene. TVA reprezinta o sursa majora si tot mai consistenta de venituri pentru UE, generand, in 2015, peste o mie de miliarde EUR, adica 7 % din PIB-ul UE. Una dintre resursele proprii ale UE se bazeaza, de asemenea, pe TVA.

 

 

Sursa: europa.eu

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm-uricota de tvacomisia europeanabirocratie


Data aparitiei: 29 Ianuarie 2018

Votati articolul "Comisia Europeana propune mai multa flexibilitate in ceea ce priveste cotele de TVA":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X