email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 112 pentru anul 2018: ce modificari vrea MFP sa faca

Declaratia 112 pentru anul 2018: ce modificari vrea MFP sa faca
declaratia 112cod fiscalmfpcontributia asigurari pentru somaj

Declaratia 112 prinvind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate urmeaza sa fie modificata, luand in considerare numeroasele schimbari ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2018. Pe site-ul oficial al MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat a fost publicat vineri, pe 26 ianuarie, un proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a declaratiei 112.
 

Declaratia 112 pentru anul 2018

Ca urmare a modificarilor legislative in domeniul contributiilor sociale datorate de persoanele fizice si juridice, se impune adaptarea corespunzatoare a modelului si continutului formularului 112  ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si a instructiunilor de completare a acestuia.

Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de C.N.P.P., C.N.A.S. si A.N.O.F.M.

Potrivit art.147 alin.(17) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a  Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se reglementeaza prin ordin comun al ministrului finantelor publice, ministrului  muncii si justitiei sociale  si ministrului sanatatii, se arata in referatul de aprobare publicat de MFP.


Cum se va modifica declaratia 112 in 2018?

Conform referatului de aprobare, prevederile ordinului vizeaza  modificarea anexelor  si a Instructiunilor de completare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica generata  de  emiterea Ordonantei de urgenta  nr. 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, dupa cum urmeaza:

  • modificari in ceea ce priveste cotele contributiilor sociale obligatorii datorate de angajati pentru veniturile realizate din salarii si asimilate salariilor, respectiv cota de 25% pentru Contributia de asigurari sociale si Cota de 10% pentru contributia de asigurari sociale de sanatate;
  • eliminarea contributiilor sociale obligatorii datorate pana la data de 31 decembrie 2017 de catre angajator si angajat, dupa caz, respectiv:
  1. contributia de asigurari pentru somaj;
  2. contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
  3. contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
  4.  contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.
  • eliminarea din cuprinsul declaratiei a categoriilor de persoane pentru care nu mai exista obligatia declararii si platii contributiei de asigurari sociale de sanatate, cum ar fi:
  1. persoanele fizice care au calitatea de pensionari, pentru veniturile din pensii;
  2. persoanele care se afla in concediu medical pentru incapacitate temporara de munca, acordat in urma unui accident de munca sau a unei boli profesionale, pentru indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale;
  3. persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sau, dupa caz, de alte drepturi de protectie sociala care se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, pentru aceste drepturile banesti;
  4. persoanele care se afla in concediu de acomodare, potrivit Legii nr. 273/2004 privind procedura adoptiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in concediu pentru cresterea copilului potrivit prevederilor art. 2 si art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru drepturile banesti acordate de aceste legi;
  5. persoanele fizice care beneficiaza de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru aceste drepturi banesti;
  6. persoanele care executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv in unitatile penitenciare, persoanele retinute, arestate sau detinute care se afla in centrele de retinere si arestare preventiva organizate in subordinea Ministerului Afacerilor Interne, precum si persoanele care se afla in executarea unei masuri educative ori de siguranta privative de libertate, respectiv persoanele care se afla in perioada de amanare sau de intrerupere a executarii pedepsei privative de libertate;
  7. strainii aflati in centrele de cazare in vederea returnarii ori expulzarii, precum si pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se afla in timpul procedurilor necesare stabilirii identitatii si sunt cazati in centrele special amenajate potrivit legii;
  8. personalul monahal al cultelor recunoscute, aflat in evidenta Secretariatului de Stat pentru Culte;
  9. persoanele cetateni romani, care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioada de cel mult 12 luni.
  • introducerea obligatiei de plata a angajatorilor cu privire la contributia de asigurari sociale in cote de 4% si 8%, pentru conditii deosebite si, respectiv, speciale de munca;
  • introducerea contributiei asiguratorie pentru munca datorata de angajatori si persoanele asimilate acestora in cota de 2,25%;
  • actualizarea corespunzatoare a anexelor la ordin potrivit modificarilor aduse legislatiei specifice;
  • introducerea unor prevederi speciale referitoare la persoanele scutite de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor in conformitate cu dispozitiile art. 60 din Codul fiscal.


Avand in vedere cele de mai sus, a fost elaborat proiectul de ordin  privind procedura de aplicare a prevederilor art. 147 alin. (1)  din Legea nr. 227/2015, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pe care vi-l supunem spre aprobare.

 

Consultati aici in intregime referatul de aprobare referitor la declaratia 112 pentru anul 2018. >>


Sursa: MFP


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112cod fiscalmfpcontributia asigurari pentru somaj


Data aparitiei: 30 Ianuarie 2018

Votati articolul "Declaratia 112 pentru anul 2018: ce modificari vrea MFP sa faca":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X