Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila pentru baruri si restaurante

expert contabil Georgiana Toader

In conformitate cu Legea nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutile nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice desfasurate in cadrul unui bar/restaurant trebuie sa se efectueze in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 cu modificarile si completarile ulterioare.

Contabilitatea pentru bucatarie / bar implica doua abordari:

" elementele produse in bucatarie si bar (de exemplu: mancaruri, cocteiluri);

" achizitia de materii prime si materiale.

In situatia de mai jos evidenta gestiunii de materii prime si produse finite este tinuta la pretul de achizitie.

In ceea ce priveste evidenta contabila cu amanuntul in restaurant, contabilizarea este simpla, ca pentru orice marfa vanduta cu amanuntul.

EXEMPLU

Inregistrari contabile pentru un bar/bucatarie neplatitor de TVA

1. Cumpararea de materii prime necesare bucatariei (se tine fisa de magazie):


Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere
Noua Declaratie 394. Ghid practic de completare si depunere

Vezi detalii

Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri
Contabilitatea trezoreriei. Reguli, documente, politici, proceduri

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii


301.1 bucatarie = 401 1.000 lei

"Materii prime" "Furnizori"

2 . Consum materii prime:

601 = 301 1.000 lei

"Cheltuieli cu materii prime" "Materii prime"

" Productia (obtinerea produse finite - mancarea):

345 = 711 1.000 lei (500 buc.)

"Produse finite" "Variatia stocurilor"

" Vanzarea de produse finite (250 buc.) cu 30% adaos comercial:

4111 = 701 650 lei

"Clienti" "Venituri din vanzarea produselor finite"

" Scaderea gestiunii produse finite (250 buc.):

711 = 345 500 lei

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

" Trecerea la magazin propriu - marfa (250 buc.):

371 = 345 500 lei

"Marfuri" "Produse finite"

" Adaos comercial 30%:

371 = 378 150 lei

"Marfuri" "Diferente de pret la marfuri"

" Vanzarea marfii:

5311 = 707 650 lei

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea marfurilor"

" Descarcarea gestiunii de marfa:

378 = 371 150 lei

"Diferente de pret la marfuri" "Marfuri"

607 = 371 500 lei

"Cheltuieli privind marfurile" "Marfuri"

3. Determinarea prin coeficientul mediu a adaosului comercial aferent marfurilor de la bar, vandute:

K = (SI 378 + RC 378) / (SI 371 + RD 371) x 100

Gestiunea se descarca pe seama lui si se stabileste adaos comercial aferent produselor ramase in gestiune.

Adaos comercial aferent marfurilor din gestiune = K x Sfd 371/100 = Suma 1

4. Se descarca gestiunea la produsele din bar la sfarsitul lunii (preturile sunt informative fiind calculate in functie de marfa vanduta de la bar):

% = 371 650 lei

Bar "marfuri" iesite din gestiune

607 500 lei

"Cheltuieli privind marfurile"

378 150 lei

"Diferente de pret la marfuri"

Vor rezulta doua profituri:

" de la bucatarie;

" de la bar:

Inregistrari contabile pentru un bar platitor de TVA

" Cumparare de materii prime (NIR + factura furnizor, fisa de magazie, registrul stocurilor):

601/602 = 401 4.000 lei

"Cheltuieli cu materii prime" "Furnizori"

(evidenta cantitativ

"Cheltuieli cu materiale valorica sau numai valorica in

consumabile" conditiile Registrului de Stocuri)

4426 = 401 760 lei

"TVA deductibila" "Furnizori"

" Plata furnizorului de materii prime:

401 = 5311/5121/542 4.760 lei

"Furnizori" "Casa in lei/Conturi la banci in lei/Avansuri de trezorerie"

" Preparare: 100 portii la 40 lei/buc. - retetar portii:

345 = 711 4.000 lei

"Produse finite" "Variatia stocului"

100 portii, nota de predare-primire/bon de consum/situatia produselor finite

" Vanzare - bon casa de marcat/monetar/Situatia vanzarilor de produse finite:

5311 = 701 5.105,04 lei (90 de portii la 67.50 lei/buc.)

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea

produselor finite"

5311 = 4427 969,96 lei

"Casa in lei" "TVA colectata"

" Scaderea gestiunii - nota de contabilitate:

711 = 345 3.600 lei (90 portii la 40 lei/buc.)

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

" Lista de inventar la sfarsitul lunii:

Materii prime - 10 portii se transforma in echivalent de materii prime sau auxiliare.

301 = 601 400 lei

"Materii prime" "Cheltuieli cu materii prime"

sau

302 = 602 400 lei

"Materiale consumabile" "Cheltuieli cu materiale consumabile"

" TVA - decont:

4427 = 4426 760 lei

"TVA colectata" "TVA deductibila"

4427 = 4423 209,96 lei

"TVA colectata" "TVA de plata"

" Inchiderea veniturilor si cheltuielilor in luna "n" - nota de contabilitate:

121 = 601 4.000 - 400 = 3.600 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materiile prime"

sau

121 = 602 4.000 - 400 = 3.600 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materiale consumabile"

711 = 121 4.000 - 3.600 = 400 lei

"Variatia stocurilor" "Profit sau pierdere"

701 = 121 5.105,04 lei

"Venituri din vanzarea "Profit sau pierdere"

produselor finite"

Sold creditor cont 121 = 1.905,05 lei - 400 lei (variatia stocului) = 1.505,04 lei

In luna urmatoare n+1:

601 = 301 400 lei

"Cheltuieli cu materiile prime" "Materii prime"

sau

602 = 302 400 lei

"Cheltuieli cu materiile consumabile" "Materiale consumabile"

" Vanzare 10 portii la 67.50 lei/buc., bon de casa, monetar:

5311 = 701 567,23 lei

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea

produselor finite"

5311 = 4427 107,77 lei

"Casa in lei" "TVA colectata"

" Scadere gestiune - nota contabila:

711 = 345 400 lei

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

TVA decont:

4427 = 4423 107,77 lei

"TVA colectata" "TVA de plata"

" Inchiderea veniturilor si cheltuielilor:

121 = 601/602 400 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materii prime/Cheltuieli cu materii consumabile"

701 = 121 567,23 lei

"Venituri din vanzarea "Profit sau pierdere"

produselor finite"

121 = 711 400 lei

"Profit sau pierdere" "Variatia stocurilor"

Sold creditor cont 121 luna n+1 = sold precedent creditor 1.905,04 lei + 567,23 lei - (400 lei + 400 lei) = 1.672,27 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Ianuarie 2010


Votati articolul "Monografie contabila pentru baruri si restaurante":
Rating:

Nota: 4.18 din 5 din 20 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Automat cafea

Intrebare: Buna ziua,
Va rog mult sa ma ajutati si pe mine in doua probleme:

1.Un bar are in custodie un automat de cafea, pe care firma care l-a lasat in custodie il alimenteaza cu tot ce este necesar. Aparatul are un contor care inregistreaza cate cafele a vandut barul. Banii intra in casieria barului (automatul nu e cu monede). Periodic, firma care a pus la dispozitie aparatul factureaza barului cafelele pe care acesta le-a vandut.
Din punct de vedere al barului,ce inregistrari trebuie facute?
E nevoie de vreun formular special?

2.Acelasi bar are un alt aparat in custodie, dar acesta functioneaza cu capsule in care se gaseste totul (cafea, zahar, lapte). Capsulele sunt cumparate de catre bar de la firma care este proprietarul aparatului si periodic primeste factutra pentru chiria aparatului.
Intrebarea este aceeasi, ce articole contabile trebuie facute si ce formulare necesita aceasta situatie?

Va multumesc foarte mult!

Raspuns: -achizitie marfa %=401 371 4426 371=% 378 4428 -la alimentare automat, in baza avizului: 482=371...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Ianuarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: fi*****
pentru im chiar nu stii sa incasezi un client/!
Data adaugarii: 29-Oct-2013
Postat de: im*****
la exemplul 1, unde este inchiderea lui 411 ?
Data adaugarii: 23-Iun-2013
Postat de: ma*****
mersi
Data adaugarii: 04-Oct-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii fiscale depun ONG-urile in 2016?

    • Organizatiile non-profit (ONG) se inregistreaza fiscal prin depunere Formularului 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii si se depune in termen de 30 de zile de la data infiintarii potrivit legii. Declaratia de mentiuni se...» citeste mai departe aici

  • ANAF inlocuieste SOLICITAREA DE RAPORTARE cu SOLICITAREA COMUNICARII datelor privind cardul. Care e opinia dumneavoastra?

    • Zilele acestea s-a iscat o adevarata controversa in ce priveste obligatia inclusa de ANAF intr-un proiect referitor la casele de marcat fiscale cu jurnal electronic de a furniza, fara permisiunea sau acordul detinatorului de card, datele privitoare la numarul de card, cod si toate detaliile disponibile cu privire la identitatea posesorului de card. In articolul ...» citeste mai departe aici

  • Decontarea cheltuielilor - cat, cand si in ce conditii

    • Legea contabilitatii defineste contraventiile legate de decontarea cheltuielilor, de la efectuarea unor operatiuni economico-financiare fara a fi inregistrate, pana la prezentarea de situatii financiare care contin date eronate sau necorelate. iar sanctiunile ajung pana la 10.000 de lei. Pentru a evita orice posibila eroare, consultati ...» citeste mai departe aici

  • Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016

    • Prin Ordinul A.N.A.F. nr.2048/2016 s-a aprobat noul model al fomularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" care se va depune la organele fiscale incepand cu data de 1 august 2016. -S-a eliminat obligativitatea depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor  si/sau a asociatilor. ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul contribuabililor inactivi

    • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal prevede la paragraful 7 al articolului 11 ("Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal"), ca firmele care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de firme declarate ca inactive in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achiz...» citeste mai departe aici

  • Care sunt implicatii fiscale privind angajarea unui nerezident?

    • In ce priveste angajarea unui nerezident, tratam prin cele ce urmeaza implicatiile fiscale aferente incheierii unui astfel de contract. Un institut castiga finantare prin Fonduri Structurale POC 2014-2020 SECT E. Directorul de proiect este o persoana nerezidenta din Spania. Pe perioada derularii contractului de 36 luni, se va incheia un CIM perioada determinate (part-time). Care sunt procedurile fiscale de urmat referitor la: - declaratia 030 - declaratia 112. Ce retin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X