Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila pentru baruri si restaurante

expert contabil Georgiana Toader

In conformitate cu Legea nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutile nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice desfasurate in cadrul unui bar/restaurant trebuie sa se efectueze in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 cu modificarile si completarile ulterioare.

Contabilitatea pentru bucatarie / bar implica doua abordari:

" elementele produse in bucatarie si bar (de exemplu: mancaruri, cocteiluri);

" achizitia de materii prime si materiale.

In situatia de mai jos evidenta gestiunii de materii prime si produse finite este tinuta la pretul de achizitie.

In ceea ce priveste evidenta contabila cu amanuntul in restaurant, contabilizarea este simpla, ca pentru orice marfa vanduta cu amanuntul.

EXEMPLU

Inregistrari contabile pentru un bar/bucatarie neplatitor de TVA

1. Cumpararea de materii prime necesare bucatariei (se tine fisa de magazie):


Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii

Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii


301.1 bucatarie = 401 1.000 lei

"Materii prime" "Furnizori"

2 . Consum materii prime:

601 = 301 1.000 lei

"Cheltuieli cu materii prime" "Materii prime"

" Productia (obtinerea produse finite - mancarea):

345 = 711 1.000 lei (500 buc.)

"Produse finite" "Variatia stocurilor"

" Vanzarea de produse finite (250 buc.) cu 30% adaos comercial:

4111 = 701 650 lei

"Clienti" "Venituri din vanzarea produselor finite"

" Scaderea gestiunii produse finite (250 buc.):

711 = 345 500 lei

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

" Trecerea la magazin propriu - marfa (250 buc.):

371 = 345 500 lei

"Marfuri" "Produse finite"

" Adaos comercial 30%:

371 = 378 150 lei

"Marfuri" "Diferente de pret la marfuri"

" Vanzarea marfii:

5311 = 707 650 lei

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea marfurilor"

" Descarcarea gestiunii de marfa:

378 = 371 150 lei

"Diferente de pret la marfuri" "Marfuri"

607 = 371 500 lei

"Cheltuieli privind marfurile" "Marfuri"

3. Determinarea prin coeficientul mediu a adaosului comercial aferent marfurilor de la bar, vandute:

K = (SI 378 + RC 378) / (SI 371 + RD 371) x 100

Gestiunea se descarca pe seama lui si se stabileste adaos comercial aferent produselor ramase in gestiune.

Adaos comercial aferent marfurilor din gestiune = K x Sfd 371/100 = Suma 1

4. Se descarca gestiunea la produsele din bar la sfarsitul lunii (preturile sunt informative fiind calculate in functie de marfa vanduta de la bar):

% = 371 650 lei

Bar "marfuri" iesite din gestiune

607 500 lei

"Cheltuieli privind marfurile"

378 150 lei

"Diferente de pret la marfuri"

Vor rezulta doua profituri:

" de la bucatarie;

" de la bar:

Inregistrari contabile pentru un bar platitor de TVA

" Cumparare de materii prime (NIR + factura furnizor, fisa de magazie, registrul stocurilor):

601/602 = 401 4.000 lei

"Cheltuieli cu materii prime" "Furnizori"

(evidenta cantitativ

"Cheltuieli cu materiale valorica sau numai valorica in

consumabile" conditiile Registrului de Stocuri)

4426 = 401 760 lei

"TVA deductibila" "Furnizori"

" Plata furnizorului de materii prime:

401 = 5311/5121/542 4.760 lei

"Furnizori" "Casa in lei/Conturi la banci in lei/Avansuri de trezorerie"

" Preparare: 100 portii la 40 lei/buc. - retetar portii:

345 = 711 4.000 lei

"Produse finite" "Variatia stocului"

100 portii, nota de predare-primire/bon de consum/situatia produselor finite

" Vanzare - bon casa de marcat/monetar/Situatia vanzarilor de produse finite:

5311 = 701 5.105,04 lei (90 de portii la 67.50 lei/buc.)

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea

produselor finite"

5311 = 4427 969,96 lei

"Casa in lei" "TVA colectata"

" Scaderea gestiunii - nota de contabilitate:

711 = 345 3.600 lei (90 portii la 40 lei/buc.)

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

" Lista de inventar la sfarsitul lunii:

Materii prime - 10 portii se transforma in echivalent de materii prime sau auxiliare.

301 = 601 400 lei

"Materii prime" "Cheltuieli cu materii prime"

sau

302 = 602 400 lei

"Materiale consumabile" "Cheltuieli cu materiale consumabile"

" TVA - decont:

4427 = 4426 760 lei

"TVA colectata" "TVA deductibila"

4427 = 4423 209,96 lei

"TVA colectata" "TVA de plata"

" Inchiderea veniturilor si cheltuielilor in luna "n" - nota de contabilitate:

121 = 601 4.000 - 400 = 3.600 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materiile prime"

sau

121 = 602 4.000 - 400 = 3.600 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materiale consumabile"

711 = 121 4.000 - 3.600 = 400 lei

"Variatia stocurilor" "Profit sau pierdere"

701 = 121 5.105,04 lei

"Venituri din vanzarea "Profit sau pierdere"

produselor finite"

Sold creditor cont 121 = 1.905,05 lei - 400 lei (variatia stocului) = 1.505,04 lei

In luna urmatoare n+1:

601 = 301 400 lei

"Cheltuieli cu materiile prime" "Materii prime"

sau

602 = 302 400 lei

"Cheltuieli cu materiile consumabile" "Materiale consumabile"

" Vanzare 10 portii la 67.50 lei/buc., bon de casa, monetar:

5311 = 701 567,23 lei

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea

produselor finite"

5311 = 4427 107,77 lei

"Casa in lei" "TVA colectata"

" Scadere gestiune - nota contabila:

711 = 345 400 lei

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

TVA decont:

4427 = 4423 107,77 lei

"TVA colectata" "TVA de plata"

" Inchiderea veniturilor si cheltuielilor:

121 = 601/602 400 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materii prime/Cheltuieli cu materii consumabile"

701 = 121 567,23 lei

"Venituri din vanzarea "Profit sau pierdere"

produselor finite"

121 = 711 400 lei

"Profit sau pierdere" "Variatia stocurilor"

Sold creditor cont 121 luna n+1 = sold precedent creditor 1.905,04 lei + 567,23 lei - (400 lei + 400 lei) = 1.672,27 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Ianuarie 2010


Votati articolul "Monografie contabila pentru baruri si restaurante":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 13 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sold tva in cazul renuntarii la sistemul tva la incasare

Intrebare: Societatea aplicand sistemul tva la incasare, la sfarsitul anului inregistreaza urmatoarea situatie-pt.livrari TVA aferent facturi nincasate(4428Livrari) are sold de 17000 lei, iar pt.achizitii TVA afferent facturi neplatite (4428Achizitii) este de 27000lei.
Ce se intampla cu soldul acestora daca in ianuarie firma opteaza pentru renuntarea la sistemul tva la incasare?
Mai exact, cand devin TVA de plata(4427),respectiv TVA deductibil(4426)?
Va multumesc.

Raspuns: Imi pare rau ca trebuie sa o contrazic pe d-na Teodora Munteanu dar obligatia colectarii tva la 90...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Ianuarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: fi*****
pentru im chiar nu stii sa incasezi un client/!
Data adaugarii: 29-Oct-2013
Postat de: im*****
la exemplul 1, unde este inchiderea lui 411 ?
Data adaugarii: 23-Iun-2013
Postat de: ma*****
mersi
Data adaugarii: 04-Oct-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Plata CAS de catre persoanele fara venituri devine optionala

    • O prevedere din noul Cod fiscal, valabil din 2016, a iscat controverse in ce priveste obligatia unei anumite categorii de contribuabili de a plati CAS. Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul Finantelor, a anuntat recent ca devine optionala contributia la asigurarea de sanatate pentru persoanele fara venituri, urmand ca in aceasta privinta sa fie modificate din nou prevederile cuprinse in Codul fiscal potrivit carora persoanele fara venituri ar trebui sa plateasca o contributie la siste...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X