Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila pentru baruri si restaurante

expert contabil Georgiana Toader

In conformitate cu Legea nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutile nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice desfasurate in cadrul unui bar/restaurant trebuie sa se efectueze in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 cu modificarile si completarile ulterioare.

Contabilitatea pentru bucatarie / bar implica doua abordari:

" elementele produse in bucatarie si bar (de exemplu: mancaruri, cocteiluri);

" achizitia de materii prime si materiale.

In situatia de mai jos evidenta gestiunii de materii prime si produse finite este tinuta la pretul de achizitie.

In ceea ce priveste evidenta contabila cu amanuntul in restaurant, contabilizarea este simpla, ca pentru orice marfa vanduta cu amanuntul.

EXEMPLU

Inregistrari contabile pentru un bar/bucatarie neplatitor de TVA

1. Cumpararea de materii prime necesare bucatariei (se tine fisa de magazie):


Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii


301.1 bucatarie = 401 1.000 lei

"Materii prime" "Furnizori"

2 . Consum materii prime:

601 = 301 1.000 lei

"Cheltuieli cu materii prime" "Materii prime"

" Productia (obtinerea produse finite - mancarea):

345 = 711 1.000 lei (500 buc.)

"Produse finite" "Variatia stocurilor"

" Vanzarea de produse finite (250 buc.) cu 30% adaos comercial:

4111 = 701 650 lei

"Clienti" "Venituri din vanzarea produselor finite"

" Scaderea gestiunii produse finite (250 buc.):

711 = 345 500 lei

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

" Trecerea la magazin propriu - marfa (250 buc.):

371 = 345 500 lei

"Marfuri" "Produse finite"

" Adaos comercial 30%:

371 = 378 150 lei

"Marfuri" "Diferente de pret la marfuri"

" Vanzarea marfii:

5311 = 707 650 lei

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea marfurilor"

" Descarcarea gestiunii de marfa:

378 = 371 150 lei

"Diferente de pret la marfuri" "Marfuri"

607 = 371 500 lei

"Cheltuieli privind marfurile" "Marfuri"

3. Determinarea prin coeficientul mediu a adaosului comercial aferent marfurilor de la bar, vandute:

K = (SI 378 + RC 378) / (SI 371 + RD 371) x 100

Gestiunea se descarca pe seama lui si se stabileste adaos comercial aferent produselor ramase in gestiune.

Adaos comercial aferent marfurilor din gestiune = K x Sfd 371/100 = Suma 1

4. Se descarca gestiunea la produsele din bar la sfarsitul lunii (preturile sunt informative fiind calculate in functie de marfa vanduta de la bar):

% = 371 650 lei

Bar "marfuri" iesite din gestiune

607 500 lei

"Cheltuieli privind marfurile"

378 150 lei

"Diferente de pret la marfuri"

Vor rezulta doua profituri:

" de la bucatarie;

" de la bar:

Inregistrari contabile pentru un bar platitor de TVA

" Cumparare de materii prime (NIR + factura furnizor, fisa de magazie, registrul stocurilor):

601/602 = 401 4.000 lei

"Cheltuieli cu materii prime" "Furnizori"

(evidenta cantitativ

"Cheltuieli cu materiale valorica sau numai valorica in

consumabile" conditiile Registrului de Stocuri)

4426 = 401 760 lei

"TVA deductibila" "Furnizori"

" Plata furnizorului de materii prime:

401 = 5311/5121/542 4.760 lei

"Furnizori" "Casa in lei/Conturi la banci in lei/Avansuri de trezorerie"

" Preparare: 100 portii la 40 lei/buc. - retetar portii:

345 = 711 4.000 lei

"Produse finite" "Variatia stocului"

100 portii, nota de predare-primire/bon de consum/situatia produselor finite

" Vanzare - bon casa de marcat/monetar/Situatia vanzarilor de produse finite:

5311 = 701 5.105,04 lei (90 de portii la 67.50 lei/buc.)

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea

produselor finite"

5311 = 4427 969,96 lei

"Casa in lei" "TVA colectata"

" Scaderea gestiunii - nota de contabilitate:

711 = 345 3.600 lei (90 portii la 40 lei/buc.)

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

" Lista de inventar la sfarsitul lunii:

Materii prime - 10 portii se transforma in echivalent de materii prime sau auxiliare.

301 = 601 400 lei

"Materii prime" "Cheltuieli cu materii prime"

sau

302 = 602 400 lei

"Materiale consumabile" "Cheltuieli cu materiale consumabile"

" TVA - decont:

4427 = 4426 760 lei

"TVA colectata" "TVA deductibila"

4427 = 4423 209,96 lei

"TVA colectata" "TVA de plata"

" Inchiderea veniturilor si cheltuielilor in luna "n" - nota de contabilitate:

121 = 601 4.000 - 400 = 3.600 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materiile prime"

sau

121 = 602 4.000 - 400 = 3.600 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materiale consumabile"

711 = 121 4.000 - 3.600 = 400 lei

"Variatia stocurilor" "Profit sau pierdere"

701 = 121 5.105,04 lei

"Venituri din vanzarea "Profit sau pierdere"

produselor finite"

Sold creditor cont 121 = 1.905,05 lei - 400 lei (variatia stocului) = 1.505,04 lei

In luna urmatoare n+1:

601 = 301 400 lei

"Cheltuieli cu materiile prime" "Materii prime"

sau

602 = 302 400 lei

"Cheltuieli cu materiile consumabile" "Materiale consumabile"

" Vanzare 10 portii la 67.50 lei/buc., bon de casa, monetar:

5311 = 701 567,23 lei

"Casa in lei" "Venituri din vanzarea

produselor finite"

5311 = 4427 107,77 lei

"Casa in lei" "TVA colectata"

" Scadere gestiune - nota contabila:

711 = 345 400 lei

"Variatia stocurilor" "Produse finite"

TVA decont:

4427 = 4423 107,77 lei

"TVA colectata" "TVA de plata"

" Inchiderea veniturilor si cheltuielilor:

121 = 601/602 400 lei

"Profit sau pierdere" "Cheltuieli cu materii prime/Cheltuieli cu materii consumabile"

701 = 121 567,23 lei

"Venituri din vanzarea "Profit sau pierdere"

produselor finite"

121 = 711 400 lei

"Profit sau pierdere" "Variatia stocurilor"

Sold creditor cont 121 luna n+1 = sold precedent creditor 1.905,04 lei + 567,23 lei - (400 lei + 400 lei) = 1.672,27 lei

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Ianuarie 2010


Votati articolul "Monografie contabila pentru baruri si restaurante":
Rating:

Nota: 4.21 din 5 din 21 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

CAS Sanatate la venituri din chirii (cedare folosinta a bunurilor)

Intrebare: Buna ziua,
Ca persoana fizica, am un contract de inchiriere apartament pentru care platesc din 2010 impozit pe venit din cedare folosinta. Am contract de munca la o societate. Am inteles ca incepand cu 2014 se datoreaza asigurari de sanatate si la acest tip de venituri. Am mai multe intrebari pe care va rog sa ma ajutati cu un raspuns:
1) cine stabileste ce valoare am de achitat?
2) care este termenul de plata pentru acest venit
3) trebuie depusa la ANAF declaratia 112? Daca da, se poate depune pe baza unui certificat digital si care este tgermenul de depunere
4) impozitul pe acest venit se calculeaza de ANAF care imi trimite si declaratia de impunere. In acest caz, ei vor deduce automat valoarea CASS inainte de impunere sau trebuie sa fac eu un demers in acest sens?
Daca mai sunt si alte informatii de care am nevoie referitor la acest tip de venit, va rog sa mi le spuneti.
Multumesc anticipat.

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Declaratia 200 am depus-o doar in 2010, la momentul inregistrarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Ianuarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: fi*****
pentru im chiar nu stii sa incasezi un client/!
Data adaugarii: 29-Oct-2013
Postat de: im*****
la exemplul 1, unde este inchiderea lui 411 ?
Data adaugarii: 23-Iun-2013
Postat de: ma*****
mersi
Data adaugarii: 04-Oct-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X