Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Precizarile M. Muncii referitoare la Legea privind sistemul unitar de pensii publice

pensiipensiecalculanticipataanticipare

 


In urma intrebarilor si a solicitarilor primite la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale din partea partenerilor sociali, atat in cadrul consultarilor directe cu partenerii de dialog social, dar si prin prisma modului in care aceste discutii au fost reflectate in mass-media, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale face urmatoarele precizari:

- Sistemul public de pensii se fundamenteaza pe criterii diferite fata de cel privat. El nu este bazat pe conturi individuale, ci pe principiul solidaritatii, si mai ales a solidaritatii intergenerationale. Practic, contributiile sociale pe care cei care desfasoara in prezent activitati profesionale le platesc la bugetul asigurarilor sociale de stat sunt folosite pentru a asigura pensiile celor care sunt déjŕ pensionari, urmand ca pensiile lor sa fie asigurate de copii si / sau nepotii lor.

- O trasatura definitorie a oricarui sistem de pensii trebuie sa fie caracterul sau evolutiv, adaptat la schimbarile din societate si economie. Egalizarea varstelor de pensionare ale barbatilor si femeilor este necesara pentru asigurarea egalitatii de sanse intre femei si barbati, asa cum este prevazut in directivele europene. Pe de alta parte, prelungirea vietii active, respectiv incurajarea persoanelor de a ramane un timp mai indelungat pe piata muncii, constituie principala solutie pentru redresarea dezechilibrelor din sistemul public de pensii si a asigurarii sustenabilitatii financiare pe termen mediu si lung a acestuia.  Nu in ultimul rand, aceste masuri se regasesc in conditionalitatile stabilite prin acordul de imprumut incheiat cu Banca Mondiala, Uniunea Europeana si Fondul Monetar International.

Cresterea sperantei de viata la pensionare reprezinta unul dintre indicatorii principali avuti in vedere la stabilirea varstei de pensionare. Estimarile pentru anul 2010 arata ca speranta de viata la pensionare la barbati este de 14.7 ani, iar la femei de 22 ani (asa cum rezulta dintr-un studiu elaborat de Banca Mondiala cu privire la previziunile demografice ale populatiei Romaniei in perioada 2008-2075 – vezi anexe). Modalitatea de calcul pentru determinarea sperantei de viata la pensionare are la baza un algoritm diferit fata de cel pe care se bazeaza determinarea indicatorului speranta medie de viata, folosita de obicei in prognozele statistice (68 ani la barbati si 75 ani la femei in 2009).

In calculul sperantei de viata la pensionare se cumuleaza toate persoanele care au ajuns la varsta pensionarii, iar in calculul sperantei medii de viata sunt incluse toate categoriile de varsta (astfel incat media este afectata de diversi factori: mortalitatea infantila, inca la cote destul de ridicate in Romania, si mortalitatea la orice alta varsta inaintea varstei de pensionare). Devine astfel evident ca in analizele cu privire la stabilirea varstei standard de pensionare, speranta medie de viata nu este un indicator relevant, ci calculul se face in baza indicatorului speranta de viata la pensionare.


Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii


- Un alt argument in sustinerea prelungirii vietii active, respectiv incurajarea persoanelor de a ramane un timp mai indelungat pe piata muncii, este si prevederea din lege cu privire la majorarea punctajului lunar realizat pentru persoanele care desfasoara in continuare activitati profesionale, dupa indeplinirea varstei standard de pensionare. In legislatia in vigoare (Legea 19/2000), punctajul lunar suplimentar este de 0,3%, iar in proiectul noii legi, acesta creste la 0,5%. In ceea ce priveste cadrele didactice, abrogarea prevederii din Legea 128/1997 privind statutul cadrului didactic, referitoare la recalcularea suplimentara nu a facut altceva decat elimine redundanta, in contextul in care acest punctaj suplimentar este oricum prevazut atat in Legea 19/2000, cat si in proiectul de lege a pensiilor.

- In ceea ce priveste abordarea din mass-media ultimelor zile conform careia noua lege a pensiilor prevede perceperea CAS la dividende, tinem sa atentionam ca se face o grava eroare. Nu s-a pus si nici nu se pune problema, in nici un fel, de plata CAS la dividende. Este vorba despre obligativitatea oricarei persoane active de a se asigura in sistemul public de pensii. Pornind de la aceasta premiza, acele persoane au venituri EXCLUSIV din dividende si se incadreaza in plafonul de venit de minimum 4 salarii medii brute / an, sunt obligate sa depuna declaratia individuala de asigurare la Casa Nationala de Pensii si sa-si aleaga cuantumul la care doresc sa li se calculeze contributia lunara la CAS. Mai mult, prevederea gresit interpretata din proiectul de lege a pensiilor la care se face referire exista si in Legea 19/2000, Art. 5, Alin. 1, Pct. IV. 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Februarie 2010


Votati articolul "Precizarile M. Muncii referitoare la Legea privind sistemul unitar de pensii publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine ma poate ajuta cu niste rezolvari la cateva probleme de conta?

Intrebare: 1. Capitalul social subscris la înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată a fost de 400.000 lei. Aportul propriu al asociatului unic a constat într-o clădire evaluată la 350.000 lei şi depunere numerar 50.000 lei. După un an, asociatul hotărăşte vinderea clădirii. Preţul obţinut este de 425.000 lei. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile in care valoarea amortizarii clădirii, înregistrată până la data vinderii, a fost de 20.000 lei.

2. O entitate economică are în derulare o investiţie pentru care a achitat în prima fază, un studiu de fezabilitate de 100.000 lei şi un avans la constructor de 50.000 lei. Ulterior, constructorul a emis o factura de 250.000 lei din care s-a regularizat şi avansul. La finalizarea lucrării s-a efectuat recepţia lucrării. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.

3. În baza unui contract încheiat de SC TEMPO SRL, s-au achiziţionat utilaje în valoare de 620.000 lei, inclusiv TVA, pentru care s-a primit factura de la furnizor. La recepţie s-a constatat lipsa unor componente în valoare de 100.000 lei, fără TVA, pentru care furnizorul a fost actionat în instanţă, întrucât nu a procedat la remedierea deficienţelor constatate, conform contractului. Plata facturii nu a fost efectuată. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile descrise mai sus.

4. La plecarea în delegaţie în interes de serviciu în Germania, 2 salariaţi ai SC AVAR SRL au primit un avans de 1.000 euro fiecare, la valoarea cursului valutar de 4,5 lei/euro. La întoarcere au decontat împreună următoarele cheltuieli: 700 euro cheltuieli cu transportul, 1.200 euro cheltuieli cu cazarea şi 400 euro diurnă. (cursul valutar la data decontarii a fost de 4,4 lei), urmând să primească în lei diferenţa dintre cheltuielile efective şi avansul primit. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.

5. O societate a contractat în luna mai un credit pe o perioadă de 10 ani, în valoare de 150.000 euro, pentru achiziţii utilaje din ţările UE, cu o dobândă anuală fixă de 10% şi perioadă de graţie pentru începerea rambursării de un an. (la data efectuării tragerii cursul valutar era de 4,4 lei/euro iar la sfârşitul anului, cursul valutar a fost de 4,5 lei).
Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor, la momentul contractării şi tragerii creditului şi la data de 31 decembrie a primului an, considerând că obligaţia şi plata dobânzii s-a înregistrat o singură dată, respectiv la sfârşitul anului.

6. La inventarierea anuală s-a constatat o lipsă în gestiunea de mărfuri de 50.000 lei fără TVA. Intrucât nu au fost motive justificate pentru această lipsă, gestionarul a fost acţionat în judecată în vederea recuperării prejudiciului. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.

7. O societate cu capital social de 100.000 lei în care asociaţi sunt o persoană fizică cu aport la capitalul social de 40% şi o persoană juridică cu aport la capitalul social de 60%, au înregistrat în primul an de activitate un profit net de 60.000 lei. Adunarea generală a asociaţilor a hotarât în luna martie a anului următor ca profitul net să fie repartizat pentru constituirea rezervei legale şi diferenţa ca dividende care să fie achitate în luna următoare.
Să se efectueze înregistrările in contabilitate a acestor operaţiuni.

8. La SC INTERPAR SRL s-a achizitionat din Uniunea Europeană un utilaj în valoare de 80.000 euro fara TVA. Cota de TVA a ţării din care s-a procurat utilajul este de 18%. Transportul a fost asigurat de o firmă din România pentru care s-a achitat suma de 5.000 Euro + tva (curs Euro 4,5 lei). Plata facturilor la furnizori s-a efectuat prin virament bancar. La data efectuării plăţii cursul euro era de 4,5 lei.


Raspuns: La intrebarea 4 nu se inchide 542.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Februarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noile case de marcat 2018: informatii IMPORTANTE de la ANAF

    • Pe site-ul ANAF a fost publicat un Proiect de ordin al presedintelui ANAF privind descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, structura XML a mesajelor de activare a acestora. ...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: ce TREBUIE sa stiti despre formularul 101 si formularul 120

    • OpANAF nr. 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" - Monitorul Oficial nr. 0014 din 8 ianuarie 2018. Avand in vedere prevederile referitoare la obligatiile declarative prevazute de Legea nr. 227/2015 priv...» citeste mai departe aici

  • Aflati cat castiga un contabil-sef intr-o companie de servicii din Romania!

    • Daca ati avut pana acum curiozitatea sa aflati ce salariu primeste un contabil-sef care lucreaza intr-o companie de servicii din Romania, veti descoperi in randurile urmatoare informatii care va vor surprinde. Conform zf.ro, pachetul salarial oferit unui candidat care aplica pentru o pozitie de contabil-sef intr-o companie din sectorul ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere nou infiintata. Care este cota de impozitare?

    • In analiza de astazi, subiectul il reprezinta o microintreprindere infiintata in data de 04.07.2017, ce a angajat in data de 03.11.2017 un salariat (depasind astfel perioada de 60 de zile mentionata la art. 51 alin (2). Societatea este constituita pe o durata mai mare de 48 luni, iar asociatul nu a detinut titluri de participare la alte persoane juridice. Vom afla in continuare ce cota de impozitare se aplica in acest caz si pentru cat timp se mentine aceasta cota. De asemenea, este important...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X