email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili

CAEN 7830experti contabiliRevisalprestatori serviciiangajatorITM




Potrivit HG nr. 500/2011 nu se mai prevede obligativitatea perfectionarii sau formarii profesionale in domeniul resurselor umane pentru persoanele desemnate sau pentru prestatorii care completeaza Registrul General de Evidenta a Salariatilor.

Astfel, avand in vedere Ordinul nr. 1918/2011 care a fost  publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I Nr. 587/19.08.2011 Inspectia Muncii nu a furnizat precizari suplimentare referitoare la codul CAEN necesar in vederea inregistrarii prestatorilor de servicii; expertii contabili pot uza de codul CAEN 7830 - Servicii de furnizare si management a fortei de munca, codul CAEN 8299 - Alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi;

In ceea ce priveste prevederile art. 9 din Ordinul nr  1918/2011,  Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, este institutia competenta care va furniza dupa data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, procedura privind inregistrarea prestatorilor de servicii ca operatori de date cu caracter personal;

Va prezentam in cele ce urmeaza obligatiile expertului contabil in calitate de prestator de servicii:

1. Sa intocmeasca Registrul in forma electronica, in ordinea angajarii, cuprinzand urmatoarele elemente:

-    elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal -CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;
-    data angajarii;
-    perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea
-    functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
-    tipul contractului individual de munca;
-    durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
-    salariul, sporurile si cuantumul acestora;
-    perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor  de suspendare in baza certificatelor medicale;
-    data incetarii contractului individual de munca;
 
2. Sa completeze, respectiv sa inregistreze in registru elementele  prevazute de lege, dupa cum urmeaza:

-    la angajarea fiecarui salariat, urmatoarele elemente se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de salariatul in cauza: datele de identificare ale salariatului, data angajarii, elementele referitoare la detasare; functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia; salariul, sporurile si cuantumul acestora;

-    salariul, sporurile si cuantumul acestora se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a HG nr.500/2011;

-    elementele privind perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;

-    data incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului care a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;

-    pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

Orice modificare a elementelor cu privire la: datele de identificare ale salariatilor, perioada detasarii, functia, tipul contractului de munca, durata normala a timpului de lucru si repartizarea acestuia, salariu, sporuri, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii (exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ).

3. Sa transmita Registrul la Inspectoratul teritorial de munca in format electronic prin utilizarea uneia din urmatoarele modalitati:

    a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
    b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
    c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

4. Sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor societatii beneficiare cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;

5. Sa nu subcontracteze, la randul sau, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de Beneficiar.


Contractul de prestari servicii pentru expertii contabili poate fi consultat aici.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
CAEN 7830experti contabiliRevisalprestatori serviciiangajatorITM


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2011

Votati articolul "Noul Revisal: Codul CAEN folosit de expertii contabili":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cu ce se Ocupa un Contabil: Calificari si Principalele Responsabilitati

    • Profesia contabila este un intreg format din mai multe activitati. Pornind de la operarea datelor intr-un program de contabilitate (sau preluarea automata a acestora), pana la intocmirea raportarilor finale catre clienti/angajatori si catre stat, profesionistul contabil trebui sa raspunda necesitatilor beneficiarilor. Profesionistul contabil trebuie sa reflecte in contabilitate toate tranzactiile efectuate, toate obligatiile si toate evenimentele care au loc pe parcursul desfasurarii ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024: atentie, se apropie termenul limita de depunere! Cum sa o completati fara greseli

    • Va reamintim ca prin Declaratia unica cu termen de depunere 27 mai 2024 se declara impozitul pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024.  Modelul Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice precum si instructiunile de completare ale acesteia, aprobate prin OPANAF nr. 6/2024 pot fi consultate ...» citeste mai departe aici

  • Cum organizezi biroul pentru a spori productivitatea angajatilor: 5 sfaturi utile

    • Un business care are succes depinde nu doar de proiectele duse la bun sfarsit, ci si de productivitatea si starea de bine a angajatilor. Iar unul dintre factorii care influenteaza modul in care angajatii se simt atunci cand vin la job este mediul de lucru si felul in care este organizat biroul. Un birou bine organizat incurajeaza eficienta, colaborarea si productivitatea. In plus, atunci cand totul este bine pus la punct, procesele si activitatea zilnica se vor derula mult mai usor....» citeste mai departe aici

  • Metoda inventarului intermitent: ce trebuie sa stie contabilii

    • In esenta, metoda inventarului intermitent consta in debitarea conturilor de cheltuieli la achizitia stocurilor, spre deosebire de metoda inventarului permanent unde la achizitie erau debitate conturile de stocuri. Intrebare: "Metoda inventarului intermitent se poate aplica la toate societatile comerciale care au gestiune cantitativ valorica sau sunt anumite restrictii in aplicarea metodei inventarului intermitent? Doresc raspuns doar pe zona d...» citeste mai departe aici

  • Schimbare denumire si adresa firma. Ce trebuie sa aveti in vedere?

    • Din punct de vedere juridic, schimbarea denumirii firmei duce la modificarea actului constitutiv care a fost inregistrat la ONRC. Modificare denumire si adresa firma - studiu de caz Intrebare: "O firma urmeaza sa isi schimbe denumirea si sa isi modifice adresa sediului social. Intrebari: 1. Facturile primite dupa data acestor schimbari (data de la RC) emise cu vechile date vor trebui obligatoriu refuzate, stornate si reeemise cu noi...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X