Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Societate comerciala. Inregistrare reducere pret

Intrebare:

In cadrul unui magazin cu produse alimentare se desfasoara in fiecare zi de vineri o promotie care are la baza o reducere de 20% la toate produsele. In acest caz, ce documente se intocmesc penntru acordarea discount-ului (lista de invetar si inventar de schimbare de pret la toate produsele)?

In plus, cum se va inregistra in contabilitate aceasta reducere de 20% si cum se vor trata aceste cheltuieli din punct de vedere fiscal?

Raspuns:

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii



In cazul in care se fac reduceri de pret la magazinele de vinzare cu amanuntul, trebuie tinut cont de prevederile OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si in special de prevederile art. 17 din acesata ordonanta, in care se stipuleaza: "Este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vinda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a)-c), e)-i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vinzare in pierdere, in sensul prezentei ordonatţe, se intelege orice vinzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare."

In cazul dvs se poate aplica art. 32 alin. (1) din aceeasi ordonanta:

"(1)In sensul prezentei ordonante, vinzarile promotionale sint vinzarile cu amanuntul/vinzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
a) sa nu fie efectuate in pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vindute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vinzare pe durata intregii perioade anuntate a vinzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil."

In ceea ce priveste afisarea pretului nou, recomandam ca in zilele in care se fac reduceri de preturi sa se tina seama si de prevederile art. 33 din OG 99/2000.

Costul de achizitie, la care se face referire la art. 17 din ordonanta, este stabilit la punctul 51 alin. (1) si (2) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatii Eureopene, aprobate prin MFP 3055/2009 - cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
"(1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale - respectiv TVA - nota noastra), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
(2) Cheltuielile de transport sint incluse in costul de achizitie si atunci cind functia de aprovizionare este externalizata."

Rezulta, asadar, ca se poate efectua reducea de pret daca noul pret de vinzare fara TVA nu va fi egal sau mai mic decit pretul (costul) de achizitie.

Referitor la intrebarile dvs:
- "ce documente se intocmesc ..."
Documentele sint: listele de inventariere ale tuturor produselor la care se vor opera reduceri de pret (in care trebuie sa apara preturile vechi), decizia administratorului de schimbare de pret, in sensul micsorarii acestuia si listele de inventariere cu noile preturi de vinzare pe unitatea de masura.
Diferenta dintre totalurile celor doua liste de inventariere se va inregista in contabilitate, ca reducere de pret.
Trebuie mentionat faptul ca aceasta diferenta trebuie trecuta cu minus in raportul de gestiune, la rubrica "intrari", pentru corectarea soldului de marfa si in acest document.
De asemenea, noile preturi trebuie inscrise si in casa de marcat, pe fiecare produs in parte, astfel incit bonurile fiscale emise dupa reducerea preturilor sa contina preturile corecte de vinzare.

- "cum se inregistreaza in contabilitate ..."
Aceasta reducere de pret va avea efect doar asupra adaosului comercial (inregistrat in contul 378) si asupra TVA neexigibila (inregistrata in contul 4428). Evident, pretul de achizitie nu va fi afectat.
Ca urmare, reducerea de pret (diferenta dintre cele doua liste de inventariere - intocmite cu pretul vechi si cu pretul nou) se va inregistra in contabilitate, valoric, astfel:
371 = %
378 - minus
4428 - minus
Exemplu:
- pret achizitie fara TVA = 1000 lei
- tva deductibila = 240 lei
- pret de vinzare cu amanuntul (inclus tva neexigibila) = 1860 lei - format din:
pret de achizitie - 1000 lei; adaos comercial - 500 lei; tva neexigibila - 360 lei.

Se face reducere de pret de la 1860 lei la 1488 lei (reducere 20%).
Diferenta de pret obtinuta, de 372 lei (1860 lei - 1488 lei), se inregistreaza astfel in contabilitate (cu sume in minus):
371 = % -372 lei
378 - 300 lei
4428 - 72 lei

Rezulta ca noul adaos comercial este de 200 lei (500 lei - 300 lei) si noua TVA neexigibila este de 288 lei (360 lei - 72 lei).

- "cum se trateaza dpdv fiscal aceasta cheltuiala?"
Reducerea de pret nu este o cheltuiala, ci doar corecteaza, in sensul micsorarii, adaosul comercial si TVA neexigibila.
Cheltuiala cu marfa - contul 607 - (care reprezinta, de fapt, costul marfii vindute, pretul pe care l-a platit firma catre furnizori pentru achizitia marfii) va fi aceeasi si se va inregistra la vinzarea marfurilor, prin articolul contabil de descarcare de gestiune:
% = 371
607
378
4428

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Februarie 2012


Votati articolul "Societate comerciala. Inregistrare reducere pret":
Rating:

Nota: 4.07 din 5 din 14 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Eroare transmitere bilant

Intrebare: Buna ziua,
La transmiterea bilantului 2012 on-line am avut urmatoarea eroare:
E: F10 (1)
eroare regula : F10_31: F10_0291 (-45418)=0
Ca sa pot transmite un bilant valid am mutat suma de -45418 lei de la randul 29 din F10 la randul 06 din F10 .Este in regula avand in vedere ca este vorba de coloana (1) care presupune preluare la 01.01.2012?
Dar fara artificiu acesta nu se putea transmite bilantul valid.
In situatia aceasta am un bilant valid la transmitere , dar gresit la preluare date ( se modifica totalul la capitaluri proprii).
Care sunt consecintele?

Raspuns: Multumesc.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X