Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Societate comerciala. Inregistrare reducere pret

inregistrari contabileTVAOG 99/2000reducere pret





Intrebare:

In cadrul unui magazin cu produse alimentare se desfasoara in fiecare zi de vineri o promotie care are la baza o reducere de 20% la toate produsele. In acest caz, ce documente se intocmesc penntru acordarea discount-ului (lista de invetar si inventar de schimbare de pret la toate produsele)?

In plus, cum se va inregistra in contabilitate aceasta reducere de 20% si cum se vor trata aceste cheltuieli din punct de vedere fiscal?

Raspuns:

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



In cazul in care se fac reduceri de pret la magazinele de vinzare cu amanuntul, trebuie tinut cont de prevederile OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si in special de prevederile art. 17 din acesata ordonanta, in care se stipuleaza: "Este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vinda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a)-c), e)-i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vinzare in pierdere, in sensul prezentei ordonatţe, se intelege orice vinzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare."

In cazul dvs se poate aplica art. 32 alin. (1) din aceeasi ordonanta:

"(1)In sensul prezentei ordonante, vinzarile promotionale sint vinzarile cu amanuntul/vinzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
a) sa nu fie efectuate in pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vindute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vinzare pe durata intregii perioade anuntate a vinzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil."
 
In ceea ce priveste afisarea pretului nou, recomandam ca in zilele in care se fac reduceri de preturi sa se tina seama si de prevederile art. 33 din OG 99/2000.
 
Costul de achizitie, la care se face referire la art. 17 din ordonanta, este stabilit la punctul 51 alin. (1) si (2) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatii Eureopene, aprobate prin MFP 3055/2009 - cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
"(1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale - respectiv TVA - nota noastra), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
(2) Cheltuielile de transport sint incluse in costul de achizitie si atunci cind functia de aprovizionare este externalizata."
 
Rezulta, asadar, ca se poate efectua reducea de pret daca noul pret de vinzare fara TVA nu va fi egal sau mai mic decit pretul (costul) de achizitie.
 
Referitor la intrebarile dvs:
- "ce documente se intocmesc ..."
Documentele sint: listele de inventariere ale tuturor produselor la care se vor opera reduceri de pret (in care trebuie sa apara preturile vechi), decizia administratorului de schimbare de pret, in sensul micsorarii acestuia si listele de inventariere cu noile preturi de vinzare pe unitatea de masura.
Diferenta dintre totalurile celor doua liste de inventariere se va inregista in contabilitate, ca reducere de pret.
Trebuie mentionat faptul ca aceasta diferenta trebuie trecuta cu minus in raportul de gestiune, la rubrica "intrari", pentru corectarea soldului de marfa si in acest document.
De asemenea, noile preturi trebuie inscrise si in casa de marcat, pe fiecare produs in parte, astfel incit bonurile fiscale emise dupa reducerea preturilor sa contina preturile corecte de vinzare.
 
- "cum se inregistreaza in contabilitate ..."
Aceasta reducere de pret va avea efect doar asupra adaosului comercial (inregistrat in contul 378) si asupra TVA neexigibila (inregistrata in contul 4428). Evident, pretul de achizitie nu va fi afectat.
Ca urmare, reducerea de pret (diferenta dintre cele doua liste de inventariere - intocmite cu pretul vechi si cu pretul nou) se va inregistra in contabilitate, valoric, astfel:
371 = %
           378 - minus
           4428 - minus
Exemplu:
- pret achizitie fara TVA = 1000 lei
- tva deductibila = 240 lei
- pret de vinzare cu amanuntul (inclus tva neexigibila) = 1860 lei - format din:
pret de achizitie - 1000 lei; adaos comercial - 500 lei; tva neexigibila - 360 lei.
 
Se face reducere de pret de la 1860 lei la 1488 lei (reducere 20%).
Diferenta de pret obtinuta, de 372 lei (1860 lei - 1488 lei), se inregistreaza astfel in contabilitate (cu sume in minus):
371 = %     -372 lei
          378   - 300 lei
         4428   - 72 lei
 
Rezulta ca noul adaos comercial este de 200 lei (500 lei - 300 lei) si noua TVA neexigibila este de 288 lei (360 lei - 72 lei).
 
- "cum se trateaza dpdv fiscal aceasta cheltuiala?"
Reducerea de pret nu este o cheltuiala, ci doar corecteaza, in sensul micsorarii, adaosul comercial si TVA neexigibila.
Cheltuiala cu marfa - contul 607 - (care reprezinta, de fapt, costul marfii vindute, pretul pe care l-a platit firma catre furnizori pentru achizitia marfii) va fi aceeasi si se va inregistra la vinzarea marfurilor, prin articolul contabil de descarcare de gestiune:
% = 371
607
378
4428

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabileTVAOG 99/2000reducere pret

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Februarie 2012


Votati articolul "Societate comerciala. Inregistrare reducere pret":
Rating:

Nota: 4.07 din 5 din 14 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cost de productie ptr. productie de ciuperci

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in rezolvarea unor prb., cu care ma contrunt:
- Vreau sa tin evidenta ptr. o Intreprindere Indiv, platitoare de TVA, cu activ. principala " productie de ciuperci si comercializare engros". Nu stiu cum sa calculez pretul de productie , implicit pretul de vanzare . Ei au zis ca iau de baza pretul pietei ;
- acum fac formaltatile ptr. un punct de lucru , o toneta ptr. vanzare cu amantul. Ce act va sta la baza intocmirii NIR-ului de la gestiunea productie -engros ptr.vanzarea cu amanuntul ? Voi intocmi raportul de gestiune, dar e nevoie si se impune si intocmirea registrului de casa ?
- au cumparat casa de marcat ptr. punctul de lucru, au fiscalizat-o astazi, dar cei de la societatea respectiva au trecut ca sortiment un singur produs CIUPERCI , dar le da posibilitatea vanzarii la preturi diferite ei comercializeaza un singur produs , dar pe diverse categorii...mici, mijlocii, mari . Corect si legal cum este ?
Va multumesc si astept raspuns. Multa sanatate.

Raspuns: Aplicati ORDINUL nr. 1040/2004 din 8 iulie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Este disponibil formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate

    • Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate (F4102) este dinsponibil incepand cu data 11 iunie. Acesta este disponibil in format editabil pe site-ul ANAF, sectiunea Servicii online – Declaratii electronice – pozitia 05 Descarcare declaratii.   Poate fi descarcat si de aici: varianta PDF &nda...» citeste mai departe aici

  • Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilie

    • Situatia firmelor din Romania devine ingrijoratoare. In primele 4 luni ale anului 2018 au fost radiate 28.787 firme. Potrivit statisticilor oferite de Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), numarul firmelor radiate a crescut cu 4,91% in comparatie cu primele 4 luni ale anului 2017.   *Radierea unei firme este modalitatea legala simpla de dizolvare si lichidare a societatii. Dizolvarea persoanei juridice este prima faza a procesului de incetare a exi...» citeste mai departe aici

  • Venituri din arenda realizate in 2018. Obligatiile platitorilor de venit si ale beneficiarilor

    • In materie de impozit pe venit, fata de anul 2017, diferenta consta in cota de impunere de 10% fata de 16% in 2017. Astfel, impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net, impozitul fiind final. Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin a...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila privind inregistrarea imobilizarilor corporale

    • Imobilizarile corporale mai sunt denumite si imobilizari materiale sau active corporale fixe. Din categoria acestora fac parte urmatoarele: terenuri, amenajari de terenuri, constructii, masini, utilaje si instalatii de lucru, aparate si instalatii de masurare, control si reglare, mijloace de transport, plantatii, obiecte demobilier, aparatura birotica, avansuri pentru investitii,etc. Daca aveti nelamuriri in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate a imobilizarilor co...» citeste mai departe aici

  • Proiect: diurna neimpozabila ar putea creste la suma de 50 Ron

    • Ministerul Finantelor Publica (MFP) a publicat pe site-ul oficial al institutiei, la rubrica Transparenta Decizionala, un Proiect de Hotarare de Guvern in ceea ce priveste drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului. Acest proiect de lege prevede aprobarea unei noi hotarari si abrogarea H.G. nr. 1860/2006 privind drep...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X