Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Societate comerciala. Inregistrare reducere pret

Intrebare:

In cadrul unui magazin cu produse alimentare se desfasoara in fiecare zi de vineri o promotie care are la baza o reducere de 20% la toate produsele. In acest caz, ce documente se intocmesc penntru acordarea discount-ului (lista de invetar si inventar de schimbare de pret la toate produsele)?

In plus, cum se va inregistra in contabilitate aceasta reducere de 20% si cum se vor trata aceste cheltuieli din punct de vedere fiscal?

Raspuns:

PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii

Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal
Taxarea inversa in 2016 conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii



In cazul in care se fac reduceri de pret la magazinele de vinzare cu amanuntul, trebuie tinut cont de prevederile OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si in special de prevederile art. 17 din acesata ordonanta, in care se stipuleaza: "Este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vinda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 16 lit. a)-c), e)-i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vinzare in pierdere, in sensul prezentei ordonatţe, se intelege orice vinzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare."

In cazul dvs se poate aplica art. 32 alin. (1) din aceeasi ordonanta:

"(1)In sensul prezentei ordonante, vinzarile promotionale sint vinzarile cu amanuntul/vinzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
a) sa nu fie efectuate in pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vindute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vinzare pe durata intregii perioade anuntate a vinzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil."

In ceea ce priveste afisarea pretului nou, recomandam ca in zilele in care se fac reduceri de preturi sa se tina seama si de prevederile art. 33 din OG 99/2000.

Costul de achizitie, la care se face referire la art. 17 din ordonanta, este stabilit la punctul 51 alin. (1) si (2) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatii Eureopene, aprobate prin MFP 3055/2009 - cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
"(1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale - respectiv TVA - nota noastra), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
(2) Cheltuielile de transport sint incluse in costul de achizitie si atunci cind functia de aprovizionare este externalizata."

Rezulta, asadar, ca se poate efectua reducea de pret daca noul pret de vinzare fara TVA nu va fi egal sau mai mic decit pretul (costul) de achizitie.

Referitor la intrebarile dvs:
- "ce documente se intocmesc ..."
Documentele sint: listele de inventariere ale tuturor produselor la care se vor opera reduceri de pret (in care trebuie sa apara preturile vechi), decizia administratorului de schimbare de pret, in sensul micsorarii acestuia si listele de inventariere cu noile preturi de vinzare pe unitatea de masura.
Diferenta dintre totalurile celor doua liste de inventariere se va inregista in contabilitate, ca reducere de pret.
Trebuie mentionat faptul ca aceasta diferenta trebuie trecuta cu minus in raportul de gestiune, la rubrica "intrari", pentru corectarea soldului de marfa si in acest document.
De asemenea, noile preturi trebuie inscrise si in casa de marcat, pe fiecare produs in parte, astfel incit bonurile fiscale emise dupa reducerea preturilor sa contina preturile corecte de vinzare.

- "cum se inregistreaza in contabilitate ..."
Aceasta reducere de pret va avea efect doar asupra adaosului comercial (inregistrat in contul 378) si asupra TVA neexigibila (inregistrata in contul 4428). Evident, pretul de achizitie nu va fi afectat.
Ca urmare, reducerea de pret (diferenta dintre cele doua liste de inventariere - intocmite cu pretul vechi si cu pretul nou) se va inregistra in contabilitate, valoric, astfel:
371 = %
378 - minus
4428 - minus
Exemplu:
- pret achizitie fara TVA = 1000 lei
- tva deductibila = 240 lei
- pret de vinzare cu amanuntul (inclus tva neexigibila) = 1860 lei - format din:
pret de achizitie - 1000 lei; adaos comercial - 500 lei; tva neexigibila - 360 lei.

Se face reducere de pret de la 1860 lei la 1488 lei (reducere 20%).
Diferenta de pret obtinuta, de 372 lei (1860 lei - 1488 lei), se inregistreaza astfel in contabilitate (cu sume in minus):
371 = % -372 lei
378 - 300 lei
4428 - 72 lei

Rezulta ca noul adaos comercial este de 200 lei (500 lei - 300 lei) si noua TVA neexigibila este de 288 lei (360 lei - 72 lei).

- "cum se trateaza dpdv fiscal aceasta cheltuiala?"
Reducerea de pret nu este o cheltuiala, ci doar corecteaza, in sensul micsorarii, adaosul comercial si TVA neexigibila.
Cheltuiala cu marfa - contul 607 - (care reprezinta, de fapt, costul marfii vindute, pretul pe care l-a platit firma catre furnizori pentru achizitia marfii) va fi aceeasi si se va inregistra la vinzarea marfurilor, prin articolul contabil de descarcare de gestiune:
% = 371
607
378
4428

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Februarie 2012


Votati articolul "Societate comerciala. Inregistrare reducere pret":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie bunuri din UE transportate cu masina personala

Intrebare: Buna ziua,
Care este dovada transportului in cazul marfurilor cumparate din UE pe care le transport cu masina personala?Mentionez ca firma care cumpara bunurile din Romania, este platitoare de tva.
Multumesc,

Raspuns: Documentele de transport pentru marfurile intracomunitare este CMR si foaia de parcurs. CMR-ul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Februarie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Plata CAS de catre persoanele fara venituri devine optionala

    • O prevedere din noul Cod fiscal, valabil din 2016, a iscat controverse in ce priveste obligatia unei anumite categorii de contribuabili de a plati CAS. Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul Finantelor, a anuntat recent ca devine optionala contributia la asigurarea de sanatate pentru persoanele fara venituri, urmand ca in aceasta privinta sa fie modificate din nou prevederile cuprinse in Codul fiscal potrivit carora persoanele fara venituri ar trebui sa plateasca o contributie la siste...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X