email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formarea costului de achizitie al unui bun

bunuricost marfacost de achizitieOMFP 3055/2009
Vom raspunde, prin cele ce urmeaza, urmatoarelor intrebari legate de costul de intrare marfa in gestiune (achizitionata doar din import):

1. Societatea contabilizeaza in cost marfa (ct.371): factura marfa + transport?
2. Exista inca doua cheltuieli cu aceasta marfa, contabilizate in conturi separate: asigurare marfa pe perioada transportului (cont 613) + taxa comisionar vamal (cont 628)
3. Se contabilizeaza corect in acest fel sau trebuie incluse in cost marfa (ct.371)? Care este temeiul legal?
4. La calculul pret vanzare marfa se tine cont de toate cele 4 cheltuieli cu aceasta marfa + adaos comercial?

Raspuns:

Operatiunea de stabilire a costului de inregistrare in contabilitate a unui bun, in speta a unui element de stoc, denumita si evaluarea la data intrarii in entitate a bunurilor, este legiferata de Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 , care dedica acestor operatiuni o sectiune aparte, 8.1.1. "Evaluarea la data intrarii in entitate", in care sint prezentate costurile la care se inregistreaza in contabilitate un bun cu ocazia intrarii in entitate.
 

In cadrul acestei sectiuni, la punctul 51 alin. (1) si (2) se fac precizari privind formarea costului:

"(1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.
In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

(2) Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata."
 
Ca urmare, costul de cumparare (achizitie) la care se inregistreaza in contabilitate este format din toate elementele care sint atribuibile acelui bun, respectiv:

- pretul de achizitie - din factura furnizorului
- taxele de import - taxe si comisioane platite cu ocazia vamuirii, mai putin TVA, daca firma este platitoare de TVA
- alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor - inclusiv asigurarea pe timpul transportului
- comisioanele - taxa comisionar vamal
- trasportul, cheltuielile de manipulare, depozitare, descarcare si alte asemenea.
Odata format costul de achizitie conform celor prezentate mai sus, se inregistreaza in contabilitate bunul respectiv, in contul 371.
 
Pretul de vinzare se formeaza pornind de la costul de achizitie (de inregistrare in contabilitate) la care se adauga o marja de profit.
De altfel, pretul de vinzare trebuie sa asigure acoperirea tuturor acestor cheltuieli si obtinerea unei marje de profit (adaos comercial).

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bunuricost marfacost de achizitieOMFP 3055/2009


Data aparitiei: 09 Iulie 2012

Votati articolul "Formarea costului de achizitie al unui bun":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 25 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X