email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele care se muta in alta tara scapa de birocratie. Se modifica legislatia

Firmestat membruformulare UEautentificaredocumente publicecertificat de nastere


Parlamentul European a adoptat, la 4 februarie 2014, un nou proiect care usureaza vizibil sarcina cetatenilor si a firmelor care se muta intr-un alt stat membru UE. Scopul proiectului este de a reduce birocratia actuala prin simplificarea procedurilor de autentificare a unor documente publice (certificatele de casatorie sau de nastere).


Raportorul Bernhard Rapkay (S&D, DE) a declarat, dupa vot, ca "acest regulament UE va aduce beneficii directe cetatenilor, reducand birocratia si indepartand un alt obstacol din calea unei Uniuni Europene cu adevarat transnationale si fara granite", amintind si de faptul ca, in ce priveste Consiliul, mai sunt multe de invatat pentru situarea pe primul plan a cetatenilor.


Legea  stabileste reguli pentru testarea autenticitatii documentelor publice fara sa oblige statele membre sa recunoasca continutul acelor documente si a fost adoptata cu 573 de voturi la 62 si 44 de abtineri, informeaza Parlamentul European.
























Ce va insemna legea in concret?


In primul rand, se reduce considerabil numarul de formalitati administrative de tipul "legalizare" sau "apostilare" pentru certificarea unor documente publice, cum ar fi cele care dovedesc starea civila, relatiile de familie sau drepturile de proprietate intelectuala.  Se propune astfel ca certificatele privind educatia, precum si documentele referitoare la impozite si asigurari sociale, sa fie de asemenea incluse. Deputatii au intarit si regulile menite sa faciliteze acceptarea copiilor si a traducerilor nelegalizate.

Sunt introduse formulare UE optionale in mai multe limbi

Procedurile actuale sunt ingreunate si de necesitatea de a traduce actele necesare in cadrul acestor operatiuni. Astfel, pentru a evita nevoia de traducere a documentelor publice si pentru a ajuta autoritatile, legea introduce formulare UE noi, in mai multe limbi, pe care cetatenii le pot utiliza in locul celor nationale pentru a dovedi nasterea, decesul, casatoria, parteneriatul inregistrat sau persoana juridica si reprezentarea unei companii.

In plus, pe langa aceste cinci formulare, deputatii au amendat propunerea pentru a include inca 11 formulare privind numele, descendentii (parintii), adoptia, celibatul, divortul, disolutia unui parteneriat inregistrat, cetatenia uniunii si nationalitatea, cazierul, rezidenta, certificatul privind educatia si dizabilitatile.


Se impun masuri si pentru siguranta impotriva fraudelor


Nu sunt uitate nici situatiile in care se pot produce fraude. Astfel, informeaza Parlamentul European, autoritatile au posibilitatea de a verifica autenticitatea unui document la autoritatea care l-a eliberat, folosind sistemul existent de informatii de pe piata interna (IMI).




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Firmestat membruformulare UEautentificaredocumente publicecertificat de nastere


Data aparitiei: 07 Februarie 2014

Votati articolul "Firmele care se muta in alta tara scapa de birocratie. Se modifica legislatia":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X