email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Livrare marfuri si subcontractor. Intre ce parti se incheie avizul de insotire?

aviz de expeditielivrare marfurisubcontractorulemiterea avizului de insotireaviz insotiretransportOMFP 3512/2008


Serviciile de livrare marfa nu se fac intotdeauna direct de catre compania producatoare astfel ca, in cele mai multe cazuri, livrarile sunt efectuate de catre un subcontractor.

O companie livreaza marfa catre clienti, iar serviciul de transport a fost subcontractat unei alte firme. Astfel, stabilim daca avizul de expeditie marfa se incheie intre subcontractator si client sau intre firma producatoare si client.

Avand in vedere ca marfa este proprietatea dvs,.consideram ca este necesar ca firma dvs.sa emita avizul de expeditie a marfii catre client. Subcontractorul este o terta persoana care efectueaza in numele firmei dvs.serviciul de livrare a marfii catre client, in baza unui contract de prestari servicii .Asadar nu este proprietarul marfii si nu se justifica din partea acestuia emiterea avizului de insotire a marfii.
 
Conform OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, "Avizul de Insotire a Marfii (cod 14-3-6A) este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.
1. Serveste ca:

 -document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;

 -document care sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;

- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;

 -document de primire in gestiune;

 -document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.2. Se intocmeste, in doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unitatii.

 In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de insotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura", dupa caz.

Pe avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".

In celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

3. Circula, dupa caz:

- la furnizor:
- la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
- la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea facturii;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la magazie, pentru incarcarea in gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor;
- la compartimentul aprovizionare, pentru inregistrarea cantitatilor aprovizionate in evidenta acestuia;
-la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica.

4. Se arhiveaza, dupa caz:

 -la furnizor:
- la compartimentul desfacere;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului de insotire a marfii este urmatorul:

- seria si numarul intern de identificare a formularului;
 - data emiterii formularului;
- datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
- datele de identificare ale cumparatorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
- denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
- pretul si valoarea, dupa caz;
- date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului;
- semnatura expeditorului.
 - data primirii in gestiune si semnatura gestionarului primitor."

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aviz de expeditielivrare marfurisubcontractorulemiterea avizului de insotireaviz insotiretransportOMFP 3512/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 12 Februarie 2014


Votati articolul "Livrare marfuri si subcontractor. Intre ce parti se incheie avizul de insotire?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 12 Februarie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X