email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentele utilizate pentru evidenta operativa a stocurilor

stocuribunuri livratecontabilitateaviz insotirefactura fiscala
Operatiunile ocazionate de existenta si miscarea stocurilor se consemneaza in urmatoarele documente de evidenta operativa:

- Pentru operatiunile de aprovizionare de la furnizori: comenzi, contracte economice, confirmare de contracte;
- Pentru bunurile livrate de furnizori: aviz de insotire a marfii sau factura fiscala;
- Pentru lipsurile constate la receptia transportului: proces verbal de constatare;
- Pentru receptia cantitativa efectuata de gestionar: nota de receptie si constatare dediferenta;
- Pentru evidenta operativa la magazie sau depozit: fisa de magazie (se intocmeste separat pentru fel, calitate sau sortiment de stocuri;
- Pentru eliberarea materialelor din magazie: bon de consum, fisa limita de consum;

- Pentru predarea la magazie a produselor obtinute din producti a proprie si pentru transferul materialelor de la un loc de depozitare la altul: bonuri de predare -transfer, restituire;
- Pentru bunurile trimise spre prelucrare la terti: aviz de insotire a marfii pe care se face mentiunea "pentru prelucrare la terti";
- Pentru livrarea de produse si marfa: dispozitia de livrare, aviz de insotire, factura fiscala;

In cadrul unor decalaje intre vanzare si livrare a bunurilor acestea se inregistreaza ca iesiri din unitate, nemaifiind in proprietatea acestora, astfel:

- Bunuri vandute, facturate si nelivrate se evidentiaza distinct in gestiune, iar in contabilitate, in conturi in afara bilantului;

- Bunuri livrate, dar nefacturate se inregistreaza ca iesire din gestiune, atat la locurile de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza documentelor care confirma iesirea acestora din gestiune.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stocuribunuri livratecontabilitateaviz insotirefactura fiscala


Data aparitiei: 09 Iulie 2012

Votati articolul "Documentele utilizate pentru evidenta operativa a stocurilor":
Rating:

Nota: 4.54 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X