- Pentru operatiunile de aprovizionare de la furnizori: comenzi, contracte economice, confirmare de contracte;
- Pentru bunurile livrate de furnizori: aviz de insotire a marfii sau factura fiscala;
- Pentru lipsurile constate la receptia transportului: proces verbal de constatare;
- Pentru receptia cantitativa efectuata de gestionar: nota de receptie si constatare dediferenta;
- Pentru evidenta operativa la magazie sau depozit: fisa de magazie (se intocmeste separat pentru fel, calitate sau sortiment de stocuri;
- Pentru eliberarea materialelor din magazie: bon de consum, fisa limita de consum;
- Pentru predarea la magazie a produselor obtinute din producti a proprie si pentru transferul materialelor de la un loc de depozitare la altul: bonuri de predare -transfer, restituire;
- Pentru bunurile trimise spre prelucrare la terti: aviz de insotire a marfii pe care se face mentiunea "pentru prelucrare la terti";
- Pentru livrarea de produse si marfa: dispozitia de livrare, aviz de insotire, factura fiscala;
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
In cadrul unor decalaje intre vanzare si livrare a bunurilor acestea se inregistreaza ca iesiri din unitate, nemaifiind in proprietatea acestora, astfel:
- Bunuri vandute, facturate si nelivrate se evidentiaza distinct in gestiune, iar in contabilitate, in conturi in afara bilantului;
- Bunuri livrate, dar nefacturate se inregistreaza ca iesire din gestiune, atat la locurile de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza documentelor care confirma iesirea acestora din gestiune.