email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatiune lohn. Ce documente sunt necesare, cum facturam si inregistram in contabilitate?

lohnpret de contractfacturamaterii primeaviz insotire

In analiza de mai jos, discutam despre situatia in care, in cadrul unui contract de executie lucrari, partenerul firmei se obliga sa confectioneze o structura metalica cu materialele firmei. In luna august firma a trimis materialele insotite de un aviz de insotire a marfii pe care a specificat ca sunt materiale pentru respectivul contract si un proces-verbal de custodie.

In septembrie, la finalizarea lucrarii, societatea partenera factureaza valoarea intregii confectii, conform pretului din contract, care include si valoarea materialelor firmei. Firma a facturat la randul sau partenerului contravaloarea materialelor folosite si a intocmit un proces-verbal de scoatere din custodie a acestora.

E corecta in acest caz facturarea de catre firma a materialelor folosite in cadrul confectiei in luna septembrie, atat timp cat ele au fost trimise cu aviz de insotire a marfii in luna august?

Din datele furnizate de dvs. rezulta ca:

In cadrul contractului de executie lucrari, prestatorul se obliga sa confectioneze o structura metalica cu materialele clientului, in cazul de fata clientul fiind firma dvs.;

Firma dvs a trimis materialele cu aviz in care ati specificat ca materialele sunt pentru cda dvs., precum si un proces vb de custodie;

La terminarea lucrarii, furnizorul va factureaza lucrarea la pretul din contract, pret care include si materialul furnizat de dvs;

La randul dvs. facturati materialele livrate si intocmiti si un proces vb de scoatere din custodie.

Avand in vedere ca dvs. ati trimis materialele pentru lucrarea dvs., ar fi trebuit ca acestea sa nu fie incluse in pretul lucrarii din contract. Presupunem ca este o eroare care a pornit inca din faza de contractare cand s-a convenit pretul in care au intrat atat manopera prestatorului cat si materialele trimise de dvs.

La trimiterea materialelor pentru prelucrare trebuie:                                                                                                     

- sa inregistrati in contabilitate aceasta operatiune utilizand contul 351 " Materii si materiale aflate la terti", cont cu ajutorul caruia se tine evindenta stocurilor de materii prime si materiale trimise la terti pentru prelucrare sau in custodie, in cazul dvs. fiind trimise pentru prelucrare                                                                                                                                                          
351 = 301                                                                                                                                                                          

Ati procedat corect la intocmirea avizului de insotire a materialelor si a procesului verbal de predare primire a materialelor trimise la prelucrare ( in loc de proces verbal de custodie ), proces care trebuie semnat si de partenerul dvs., care la randul sau trebuie sa evidentieze extracontabil materialele primite de la dvs. in contul 8032 "Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare. Acest aspect este reglementat atat la punctul 284 (1) si (2) cat si la punctul 354 (1) si (2)din Ordinul 1802/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:

"284. - (1) Detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.        
                                         
(2) In aplicarea alin. (1) este necesar sa se asigure:
                                                                              
a) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se receptioneaza si inregistreaza distinct ca intrari in gestiune. In contabilitate, valoarea acestor bunuri se inregistreaza in conturi in afara bilantului;"  
                                                                    
"354. - (1) Drepturile si obligatiile, precum si unele bunuri care nu pot fi integrate in activele si datoriile entitatii se inregistreaza in contabilitate in conturi in afara bilantului, denumite si conturi de ordine si evidenta.

(2) In aceasta categorie se cuprind: angajamente (giruri, garantii, cautiuni) acordate sau primite in relatiile cu tertii; imobilizari corporale luate cu chirie; valori materiale primite spre prelucrare sau reparare, in pastrare sau custodie."               

La primirea materialelor procesate, respectiv structura metalica, ocazie cu care ati intocmit corect procesul verbal de primire a bunurilor prelucrate veti inregistra in contabilitate:
- materialul procesat restituit: 301 = 351 si                                                                                      
- factura privind serviciile de procesare ale partenerului dvs.   628 = 401     
                                                                  
In schimb nu puteti factura materialele folosite, deoarece acestea au fost predate spre prelucrare, dupa care v-au fost restituite.

De aceea este necesar a incheia un act aditional la contractul de procesare in care sa modificati pretul, noul pret trebuind sa includa doar valoarea procesarii, nu si pe cea a materialelor. In situatia prezentata de dvs. cresc "artificial" veniturile.

De aceea furnizorul trebuie sa emita o factura de stornare a materialeor incluse in pretul initial al contractului, deoarece de la acesta ati primit doar servicii. Activitatea de procesare in situatia prezentata de dvs. este o activitate de lohn, care este o activitate de prestari servicii. In acest caz procesatorul emite o factura de servicii pentru transformarea stocurilor de materiale in produs finit.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra, lector Universitar dr.

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lohnpret de contractfacturamaterii primeaviz insotire


Data aparitiei: 07 Octombrie 2015

Votati articolul "Operatiune lohn. Ce documente sunt necesare, cum facturam si inregistram in contabilitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X