email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatiune lohn. Ce documente sunt necesare, cum facturam si inregistram in contabilitate?

lohnpret de contractfacturamaterii primeaviz insotire

In analiza de mai jos, discutam despre situatia in care, in cadrul unui contract de executie lucrari, partenerul firmei se obliga sa confectioneze o structura metalica cu materialele firmei. In luna august firma a trimis materialele insotite de un aviz de insotire a marfii pe care a specificat ca sunt materiale pentru respectivul contract si un proces-verbal de custodie.

In septembrie, la finalizarea lucrarii, societatea partenera factureaza valoarea intregii confectii, conform pretului din contract, care include si valoarea materialelor firmei. Firma a facturat la randul sau partenerului contravaloarea materialelor folosite si a intocmit un proces-verbal de scoatere din custodie a acestora.

E corecta in acest caz facturarea de catre firma a materialelor folosite in cadrul confectiei in luna septembrie, atat timp cat ele au fost trimise cu aviz de insotire a marfii in luna august?

Din datele furnizate de dvs. rezulta ca:

In cadrul contractului de executie lucrari, prestatorul se obliga sa confectioneze o structura metalica cu materialele clientului, in cazul de fata clientul fiind firma dvs.;

Firma dvs a trimis materialele cu aviz in care ati specificat ca materialele sunt pentru cda dvs., precum si un proces vb de custodie;

La terminarea lucrarii, furnizorul va factureaza lucrarea la pretul din contract, pret care include si materialul furnizat de dvs;

La randul dvs. facturati materialele livrate si intocmiti si un proces vb de scoatere din custodie.

Avand in vedere ca dvs. ati trimis materialele pentru lucrarea dvs., ar fi trebuit ca acestea sa nu fie incluse in pretul lucrarii din contract. Presupunem ca este o eroare care a pornit inca din faza de contractare cand s-a convenit pretul in care au intrat atat manopera prestatorului cat si materialele trimise de dvs.

La trimiterea materialelor pentru prelucrare trebuie:                                                                                                     

- sa inregistrati in contabilitate aceasta operatiune utilizand contul 351 " Materii si materiale aflate la terti", cont cu ajutorul caruia se tine evindenta stocurilor de materii prime si materiale trimise la terti pentru prelucrare sau in custodie, in cazul dvs. fiind trimise pentru prelucrare                                                                                                                                                          
351 = 301                                                                                                                                                                          

Ati procedat corect la intocmirea avizului de insotire a materialelor si a procesului verbal de predare primire a materialelor trimise la prelucrare ( in loc de proces verbal de custodie ), proces care trebuie semnat si de partenerul dvs., care la randul sau trebuie sa evidentieze extracontabil materialele primite de la dvs. in contul 8032 "Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare. Acest aspect este reglementat atat la punctul 284 (1) si (2) cat si la punctul 354 (1) si (2)din Ordinul 1802/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:

"284. - (1) Detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.        
                                         
(2) In aplicarea alin. (1) este necesar sa se asigure:
                                                                              
a) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se receptioneaza si inregistreaza distinct ca intrari in gestiune. In contabilitate, valoarea acestor bunuri se inregistreaza in conturi in afara bilantului;"  
                                                                    
"354. - (1) Drepturile si obligatiile, precum si unele bunuri care nu pot fi integrate in activele si datoriile entitatii se inregistreaza in contabilitate in conturi in afara bilantului, denumite si conturi de ordine si evidenta.

(2) In aceasta categorie se cuprind: angajamente (giruri, garantii, cautiuni) acordate sau primite in relatiile cu tertii; imobilizari corporale luate cu chirie; valori materiale primite spre prelucrare sau reparare, in pastrare sau custodie."               

La primirea materialelor procesate, respectiv structura metalica, ocazie cu care ati intocmit corect procesul verbal de primire a bunurilor prelucrate veti inregistra in contabilitate:
- materialul procesat restituit: 301 = 351 si                                                                                      
- factura privind serviciile de procesare ale partenerului dvs.   628 = 401     
                                                                  
In schimb nu puteti factura materialele folosite, deoarece acestea au fost predate spre prelucrare, dupa care v-au fost restituite.

De aceea este necesar a incheia un act aditional la contractul de procesare in care sa modificati pretul, noul pret trebuind sa includa doar valoarea procesarii, nu si pe cea a materialelor. In situatia prezentata de dvs. cresc "artificial" veniturile.

De aceea furnizorul trebuie sa emita o factura de stornare a materialeor incluse in pretul initial al contractului, deoarece de la acesta ati primit doar servicii. Activitatea de procesare in situatia prezentata de dvs. este o activitate de lohn, care este o activitate de prestari servicii. In acest caz procesatorul emite o factura de servicii pentru transformarea stocurilor de materiale in produs finit.

 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra, lector Universitar dr.

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lohnpret de contractfacturamaterii primeaviz insotire

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 07 Octombrie 2015


Votati articolul "Operatiune lohn. Ce documente sunt necesare, cum facturam si inregistram in contabilitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 07 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X