email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transfer utilaje catre societatea afiliata din UE. Cum tratam din punct de vedere fiscal?

Taxe si Impozitesocietate afiliatatransfer bunuritransfer utilajeajustare TVALegea 31/1990


Vom stabili, prin cele ce urmeaza, ce tratament fiscal aplicam pentru transferul unor utilaje destinate sa fie folosite de societatea-mama dintr-un alt stat membru UE (Germania).

Mentionam ca utilajele nu sunt amortizate integral.

Vom considera ca transferul se realizeaza cu titlu gratuit, iar societatea mama din Germania este inregistrata in scopuri de TVA in acel stat.

Transportul bunurilor din Romania in Germania va fi considerat un non-transfer pentru o perioada de 24 de luni de la data transportului, conform art. 128 alin. (12) lit. h) din Codul fiscal.

La finele perioadei, societatea din Romania trebuie sa decida destinatia bunurilor: fie efectueaza o livrare intracomunitara, fie se vor restitui bunurile.

Implicatiile asupra societatii din Romania sunt:

a) pentru ca activul este supus amortizarii, cheltuiala cu amortizarea nu este deductibila fiscal pentru ca nu este efectuata in scopul realizarii de venituri impozabile, conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal;

b) societatea va analiza obligatia ajustarii TVA dedus la achizitia activului, fie conform art. 149 din Codul fiscal pentru bunurile de capital, fie conform art. 148 pentru alte bunuri decat cele de capital.

Ajustarea TVA dedusa la achizitie se impune datorita faptului ca activul nu mai este utilizat in activitati economice in Romania.

Consideram faptul ca acest transfer nu este unul prin care administratorii societatii decid utilizarea neconforma a bunurilor si a creditului societatii, fapt interzis de reglementarile specifice ale Legii 31/1990 privind societatile comerciale.
 

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitesocietate afiliatatransfer bunuritransfer utilajeajustare TVALegea 31/1990


Data aparitiei: 28 Noiembrie 2013

Votati articolul "Transfer utilaje catre societatea afiliata din UE. Cum tratam din punct de vedere fiscal?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X