Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Ce solutii avem cand apar neconcordate date intre CMR si avizul de expeditie?

Data actualizarii: 28 Martie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CMRavizulaviz expeditietvatransportdocumentereceptie marfa

Daca in cazul unei achizitii intracomunitare, datele de pe aviz nu corespund cu datele de pe CMR, vom vedea cum procedeaza clientul la receptia marfii pentru a nu avea risc fiscal.

Daca datele din avizul care a insotit bunurile nu corespund cu cele din documentul de transport (CMR) si daca acestea privesc cantiatea, calitatea sau conformitatea produselor livrate va trebui sa intocmiti un proces verbal de predare-primire, mai precis  nota de receptie si constatare diferente cod 14-3-1A ( conform Ordin 3512/2008 privind documentele financiar- contabile ) cel putin in 4 exemplare semnat atat de firma care receptioneaza bunurile, cat si de transportator, respectiv conducatorul autor.

Pentru aducerea la cunostinta a lipsurilor constatate  exemplarul 2 al formularului se transmite furnizorului si exemplarul 3 firmei de transport.

In acest document va trebui sa mentionati cantitatile receptionate si calitatea acestora ( daca prezinta deficiente calitative )si sa constatati diferentele ( cantitative si/sau calitative  prin inscrierea acestora pe verso.

Totodata va trebui sa semnati si CMR-ul de primire si preluarea bunurilor ( inclusiv data preluarii ) ocazie cu care mentionati observatiile dvs. legate de bunurile primite ( cantitatea/calitatea receptionata si cantitatea lipsa sau necorespunzatoare calitativ.

In schimb,  daca sunt date eronate legate de numele/adresa furnizorului sau a firmei dvs. sau altele,  in aceasta situatie trebuie sa solicitati refacerea corecta a documentului eronat ( in toate exemplarele)  tinand cont ca legislatia in domeniu, mai precis legislatia privind justificarea scutirii TVA prevede ca se poate prezenta in termen de 90 de zile calendaristice de la data la care a intervenit faptul generator de taxa (ORDIN 2222/2006 privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ORDIN 2421/2007pentru modificarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro









Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X