email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectia fiscala e influentata de riscul fiscal. Ce trebuie sa stim daca avem firma!

inspectie fiscala ulterioarainspectia fiscaladeconturisume negative de tvaproiect anafrisc fiscal mare

ANAF propune un nou proiect pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Ca urmare a monitorizarii efectuate de catre Comisia Europeana, cu privire la stadiul actualizat al masurilor de conformare intreprinse de Romania in cauza nr. 2009/4312 (referitoare la intarzierile persistente la rambursarea TVA in cazurile de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare), Secretariatul general al Comisie Europene a transmis, prin scrisoarea nr. 15312/27.09.2013, Avizul motivat - incalcarea nr. 2009/4312.

Prin acest aviz motivat Comisia invita Romania sa adopte masurile necesare pentru a se conforma.

Prin Adresa nr. 100224/19.11.2013, a fost transmis catre Ministerul Afacerilor Externe punctul de vedere al Ministerului Finantelor Publice, inclusiv propuneri privind solutionarea aspectelor de ordin structural semnalate de Comisie, referitoare la masuri de ordin legislativ.

In acest context, prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1762/23.10.2013 a fost constituit un grup de lucru, din care fac parte reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice si ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea modificarii Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Grupul de lucru a formulat propuneri concrete de modificare a procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, care au fost transmise Ministerului Afacerilor Externe, prin Adresa nr. 100224/19.11.2013.

Aceste masuri au fost reglementate prin dispozitiile art. 117^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum acestea au fost introduse prin pct. 13 din art. III al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 151 din 28 februarie 2014.

A. Masuri aplicabile tuturor persoanelor impozabile care solicita rambursarea sumei negative de TVA

a) Restructurarea etapelor de solutionare a deconturilor cu sume negative cu optiune de rambursare, astfel incat procedura de rambursare va presupune parcurgerea mai multor etape succesive, dupa cum urmeaza:

1. etapa I: verificarea situatiei in care persoana impozabila are fapte de natura infractiunilor inscrise in cazierul fiscal - incadrarea automata la risc fiscal mare, decontul fiind solutionat cu inspectie fiscala anticipata;

2. etapa II: verificarea situatiei in care persoana impozabila prezinta risc mare stabilit pe baza informatiilor primite de la organele fiscale - incadrarea automata la risc fiscal mare, decontul fiind solutionat cu inspectie fiscala anticipata;

3. etapa III: sumele solicitate la rambursare sunt mai mici de 45.000 lei - incadrare automata la risc fiscal mic, se emite Decizia de rambursare;

4. etapa IV: deconturile care nu au fost incadrate la risc fiscal, potrivit etapelor succesive mentionate mai sus, sunt supuse analizei de risc, in vederea stabilirii riscului fiscal.

Conditiile de stabilire a riscului fiscal precizate la punctele 1-4 se aplica tuturor categoriilor de contribuabili (mari, mijlocii si mici), inclusiv contribuabililor nou-infiintati.

b) eliminarea termenelor si conditiilor pentru efectuarea inspectiei fiscale ulterioare.

B. Modificarea actualelor conditii de incadrare la risc fiscal mare, specifice unor categorii de contribuabili

1. pentru contribuabilii mijlocii: se elimina conditia de incadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus in ultimele 12 luni toate declaratiile fiscale. Se pastreaza conditia de incadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus in ultimele 12 luni toate declaratiile informative 390 (VIES) "Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" si 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national", pentru care persoanele impozabile aveau obligatia transmiterii catre organul fiscal.

Masura se bazeaza pe faptul ca, potrivit prevederilor art. 83 alin. (4) din Codul de Procedura Fiscala, nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

2. pentru contribuabilii mici: eliminarea, din procedura de analiza de risc, a incadrarii la risc fiscal mediu, deconturile urmand sa fie incadrate numai la risc fiscal mic sau mare.

De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare a proiectului de act normativ.

Sursa: DGFP Valcea



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectie fiscala ulterioarainspectia fiscaladeconturisume negative de tvaproiect anafrisc fiscal mare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 12 Martie 2014


Votati articolul "Inspectia fiscala e influentata de riscul fiscal. Ce trebuie sa stim daca avem firma!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 12 Martie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X