email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectia fiscala e influentata de riscul fiscal. Ce trebuie sa stim daca avem firma!

inspectie fiscala ulterioarainspectia fiscaladeconturisume negative de tvaproiect anafrisc fiscal mare

ANAF propune un nou proiect pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Ca urmare a monitorizarii efectuate de catre Comisia Europeana, cu privire la stadiul actualizat al masurilor de conformare intreprinse de Romania in cauza nr. 2009/4312 (referitoare la intarzierile persistente la rambursarea TVA in cazurile de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare), Secretariatul general al Comisie Europene a transmis, prin scrisoarea nr. 15312/27.09.2013, Avizul motivat - incalcarea nr. 2009/4312.

Prin acest aviz motivat Comisia invita Romania sa adopte masurile necesare pentru a se conforma.

Prin Adresa nr. 100224/19.11.2013, a fost transmis catre Ministerul Afacerilor Externe punctul de vedere al Ministerului Finantelor Publice, inclusiv propuneri privind solutionarea aspectelor de ordin structural semnalate de Comisie, referitoare la masuri de ordin legislativ.

In acest context, prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1762/23.10.2013 a fost constituit un grup de lucru, din care fac parte reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice si ai Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea modificarii Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.

Grupul de lucru a formulat propuneri concrete de modificare a procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, care au fost transmise Ministerului Afacerilor Externe, prin Adresa nr. 100224/19.11.2013.

Aceste masuri au fost reglementate prin dispozitiile art. 117^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum acestea au fost introduse prin pct. 13 din art. III al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 151 din 28 februarie 2014.

A. Masuri aplicabile tuturor persoanelor impozabile care solicita rambursarea sumei negative de TVA

a) Restructurarea etapelor de solutionare a deconturilor cu sume negative cu optiune de rambursare, astfel incat procedura de rambursare va presupune parcurgerea mai multor etape succesive, dupa cum urmeaza:

1. etapa I: verificarea situatiei in care persoana impozabila are fapte de natura infractiunilor inscrise in cazierul fiscal - incadrarea automata la risc fiscal mare, decontul fiind solutionat cu inspectie fiscala anticipata;

2. etapa II: verificarea situatiei in care persoana impozabila prezinta risc mare stabilit pe baza informatiilor primite de la organele fiscale - incadrarea automata la risc fiscal mare, decontul fiind solutionat cu inspectie fiscala anticipata;

3. etapa III: sumele solicitate la rambursare sunt mai mici de 45.000 lei - incadrare automata la risc fiscal mic, se emite Decizia de rambursare;

4. etapa IV: deconturile care nu au fost incadrate la risc fiscal, potrivit etapelor succesive mentionate mai sus, sunt supuse analizei de risc, in vederea stabilirii riscului fiscal.

Conditiile de stabilire a riscului fiscal precizate la punctele 1-4 se aplica tuturor categoriilor de contribuabili (mari, mijlocii si mici), inclusiv contribuabililor nou-infiintati.

b) eliminarea termenelor si conditiilor pentru efectuarea inspectiei fiscale ulterioare.

B. Modificarea actualelor conditii de incadrare la risc fiscal mare, specifice unor categorii de contribuabili

1. pentru contribuabilii mijlocii: se elimina conditia de incadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus in ultimele 12 luni toate declaratiile fiscale. Se pastreaza conditia de incadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus in ultimele 12 luni toate declaratiile informative 390 (VIES) "Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" si 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national", pentru care persoanele impozabile aveau obligatia transmiterii catre organul fiscal.

Masura se bazeaza pe faptul ca, potrivit prevederilor art. 83 alin. (4) din Codul de Procedura Fiscala, nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

2. pentru contribuabilii mici: eliminarea, din procedura de analiza de risc, a incadrarii la risc fiscal mediu, deconturile urmand sa fie incadrate numai la risc fiscal mic sau mare.

De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare a proiectului de act normativ.

Sursa: DGFP Valcea



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectie fiscala ulterioarainspectia fiscaladeconturisume negative de tvaproiect anafrisc fiscal mare


Data aparitiei: 12 Martie 2014

Votati articolul "Inspectia fiscala e influentata de riscul fiscal. Ce trebuie sa stim daca avem firma!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X