email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoaterea creantelor din gestiune la falimentul clientului. Cum facem inregistrarile contabile?

scoaterea din evidentainregistrari contabilestornare facturacreantafalimentvenituri


In cele ce urmeaza, pentru scoaterea creantelor din gestiune in caz de faliment, luam ca exemplu of firma care in 2014 a primit o sentinta de faliment pentru un client la care s-au facturat in 2009 unele produse.

Initial marfurile s-au contat in 707, iar acum stornarile sunt evidentiate in contul in care au fost initial =707.

Rulajul din balanata de verificare figureaza cu minus, societatea neavand rulaj pe acest cont.

Vom vedea daca se poate inregistra rulaj cu minus, pentru clasa 7 in balanta.


Daca initial - in 2009 - ati inregistrat factura prin 707, acum - in alt exercitiufinanciar - nu o puteti inregistra la fel pentru ca nu puteti folosi un cont de venituri care nu sunt aferente exercitiului curent.

Ca regula :corectarea sau stornarea inregistrarilor care contin venituri sau cheltuieli si sunt aferente exercitiilor anterioare se face pe seama contului 117"Rezultatul reportat".
 
In situatia dvs. - falimentul clientului - procedura corecta nu este stornarea facturii initiale, ci inregistrarea de pierderi din creante :

    la constatarea faptului ca pot aparea dificultati la incasarea creantei se inregistreaza:

              4118                             =        4111                                     
         "Clienti incerti sau in litigiu"        "Clienti"

    cu ocazia inventarierii se evalueaza creanta la valoarea probabila de incasat si, daca aceasta nu este 100%, se constituie ajustari pentru deprecierea creantelor la nivelul sumei care se estimeaza ca nu va fi incasata:

                  6814                              =                      491                             
"Cheltuieli de exploatare privind        "Ajustari pentru deprecierea



   ajustarile pentru deprecierea                    creantelor - clienti"
         activelor circulante"
- scoaterea din evidenta a creantelor incerte  - din punct de vedere contabil - se reflecta prin formula :
                   654                                      =                     4118                          
"Pierderi din creante si debitori diversi"    "Clienti incerti sau in litigiu"
si anularea ajustarii corespunzatoare

    si concomitent anularea ajustarii pentru depreciere consituita pentru creanta respectiva prin reluarea la venituri :

             491                               =                              7814                            
"Ajustari pentru deprecierea           "Venituri din ajustari pentru deprecierea
        creantelor - clienti"                                activelor circulante "


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoaterea din evidentainregistrari contabilestornare facturacreantafalimentvenituri


Data aparitiei: 02 Aprilie 2014

Votati articolul "Scoaterea creantelor din gestiune la falimentul clientului. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X