email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoaterea creantelor din gestiune la falimentul clientului. Cum facem inregistrarile contabile?

scoaterea din evidentainregistrari contabilestornare facturacreantafalimentvenituri


In cele ce urmeaza, pentru scoaterea creantelor din gestiune in caz de faliment, luam ca exemplu of firma care in 2014 a primit o sentinta de faliment pentru un client la care s-au facturat in 2009 unele produse.

Initial marfurile s-au contat in 707, iar acum stornarile sunt evidentiate in contul in care au fost initial =707.

Rulajul din balanata de verificare figureaza cu minus, societatea neavand rulaj pe acest cont.

Vom vedea daca se poate inregistra rulaj cu minus, pentru clasa 7 in balanta.


Daca initial - in 2009 - ati inregistrat factura prin 707, acum - in alt exercitiufinanciar - nu o puteti inregistra la fel pentru ca nu puteti folosi un cont de venituri care nu sunt aferente exercitiului curent.

Ca regula :corectarea sau stornarea inregistrarilor care contin venituri sau cheltuieli si sunt aferente exercitiilor anterioare se face pe seama contului 117"Rezultatul reportat".
 
In situatia dvs. - falimentul clientului - procedura corecta nu este stornarea facturii initiale, ci inregistrarea de pierderi din creante :

    la constatarea faptului ca pot aparea dificultati la incasarea creantei se inregistreaza:

              4118                             =        4111                                     
         "Clienti incerti sau in litigiu"        "Clienti"

    cu ocazia inventarierii se evalueaza creanta la valoarea probabila de incasat si, daca aceasta nu este 100%, se constituie ajustari pentru deprecierea creantelor la nivelul sumei care se estimeaza ca nu va fi incasata:

                  6814                              =                      491                             
"Cheltuieli de exploatare privind        "Ajustari pentru deprecierea



   ajustarile pentru deprecierea                    creantelor - clienti"
         activelor circulante"
- scoaterea din evidenta a creantelor incerte  - din punct de vedere contabil - se reflecta prin formula :
                   654                                      =                     4118                          
"Pierderi din creante si debitori diversi"    "Clienti incerti sau in litigiu"
si anularea ajustarii corespunzatoare

    si concomitent anularea ajustarii pentru depreciere consituita pentru creanta respectiva prin reluarea la venituri :

             491                               =                              7814                            
"Ajustari pentru deprecierea           "Venituri din ajustari pentru deprecierea
        creantelor - clienti"                                activelor circulante "


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Alerta contabila: 40% REDUCERE + Transport GRATUIT


Nu ratati: Oferta Zilei pentru Contabili!
Cartea Verde a Contabilitatii 2024 + Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024

Important: Aceste doua lucrari sunt considerate de specialisti cele mai bune surse de informatii in contextul legislativ actual.

Ofera solutii complete si actualizate pentru absolut toate situatiile neclare create de modificarile legislative majore intrate in vigoare in ultima perioada.
 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoaterea din evidentainregistrari contabilestornare facturacreantafalimentvenituri


Data aparitiei: 02 Aprilie 2014

Votati articolul "Scoaterea creantelor din gestiune la falimentul clientului. Cum facem inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul TVA aplicabil in cazul unitatilor de invatamant

    • Potrivit prevederilor art. 292 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, este scutita de TVA activitatea de invatamant prevazuta in Legea educatiei nationale nr. 1/2011, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate. Scutirea se acorda in conditiile prevazute in normele metodologice. La punctul 4...» citeste mai departe aici

  • Ce trebuie sa faci daca ai emis un bon fiscal eronat

    • In activitatea zilnica pot aparea situatii in care un bon fiscal este emis eronat, fie din cauza unei greseli umane, fie a unei defectiuni tehnice a casei de marcat. In astfel de cazuri, este esential ca procedurile de corectare sa fie respectate cu strictete, pentru a evita problemele ulterioare in contabilitate sau in relatia cu autoritatile fiscale. Ce spune legislatia despre bonurile fiscale emise gresit Potrivit prevederilor de la lit c) punct ...» citeste mai departe aici

  • Factura neachitata de un client radiat: Se pot face ajustari in contabilitate?

    • Facturile neachitate constituie o problema frecvent intalnita, iar gestionarea corecta a acestora este importanta pentru mentinerea stabilitatii financiare a companiei. In continuare, ne vom concentra pe aspectele fiscale si contabile referitoare la facturile neachitate emise catre clienti care au fost radiati. Daca un client este radiat din evidentele ONRC si creanta nu mai poate fi incasata, trebuie sa scoateti aceasta creanta din contabilitate, informeaza special...» citeste mai departe aici

  • Cum sa corectezi erorile contabile: doua exemple practice

    • Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente. Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor. Potrivit reglementarilor contabile in vigoare, erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare, rezultand din greseala de a utiliza, sau de a nu utiliza, informati...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X