email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul Cod al insolventei inclina balanta spre practicienii in insolventa. Ce spune seful Fiscului?

codul insolventeipractician in insolventapracticieniinsolventeANAFGelu Stefan Diaconuexecutare silita

Intr-o conferinta recenta, seful ANAF, Gelu Stefan Diaconu, a explicat in ce mod este afectat Fiscul din cauza insolventelor declarate de companii.

Mai exact, bugetul de stat poate iesi in pierdere cu 35 miliarde de lei din aceasta cauza, citeaza HotNews.ro, acestea nefiind recuperate si existand probleme si in zona colectarii.

Din 12.900 de firme in insolventa in 2013, au dat faliment aproape 10.000, explica acesta precizand ca saptamana viitoare ar putea fi votat in plen proiectul Noului Cod al Insolventei, vazut ca o masura negativa.

Intrebat de reporterii HotNews.ro care este suma creantelor bugetare ale firmelor  aflate in insolventa in 2013, Gelu Stefan Diaconu a declarat:

"Din datele pe care le avem astazi, sunt peste 26 de miliarde de lei, echivalentul a circa 6 miliarde de euro. In aceasta suma sunt incluse doar insolventele de peste 10 milioane lei, pe care le monitorizam la nivelul aparatului central al ANAF, si insolventele marilor agenti economici. Din estimarile referitoare la insolventele de sub 10 milioane, ar mai fi imobilizate creante bugetare 1-2 miliarde de euro.

Asta inseamna circa 7-8 miliarde de euro creante bugetare aflate intr-un stadiu sau altul al procedurilor de insolventa in derulare. Daca la aceasta suma mai adaugati datoriile curente rezultate in urma procesului de insolventa si sumele care se afla in contestatii, aproape 15% din totalul incasarilor bugetare anuale (care sunt parte a programului de colectare) sunt imobilizate in proceduri de insolventa. Dupa cum arata istoricul acestor proceduri, ele in cvasitotalitatea lor se transforma in arierate nerecuperabile. Si atunci nu poti sa nu te intrebi daca insolventa este intr-adevar in interesul mediului economic sau s-a transformat intr-o procedura de fraudare a  bugetului de stat.".

Intrebat in ce masura insolventele afecteaza colectarea, seful Fiscului a explicat:

"Daca nu ar fi afectat colectarea, nu am fi tras un semnal de alarma atat de serios. Aceste sume ating 15% din totalul veniturilor bugetare. Creantele aflate in procedura de insolventa sunt incluse in capacitatea fiscala, fiind considerati bani recuperabili. Din pacate, acestia se transforma in arierate nerecuperabile si intrebarea este cat timp bugetul va putea suporta aceasta povara, fara sa apeleze la venituri din surse suplimentare?".
                                                                     michaelhyatt.com

Totodata, aminteste Gelu Stefan Diaconu, se are in vedere introducerea unei proceduri de pre-insolventa. Acest lucru inseamna o negociere intre debitor si creditor, insa nu pot fi negociate sume prinse in Legea Bugetului ca fiind obligatorii de incasat.

In plus, in practica, exista situatii in care insolventa declarata de firme impiedica executarea conturilor:

"Avem cazuri in care Directia Antifrauda a instrumentat cateva spete de mare evaziune instituind masuri asiguratorii -popriri pe conturi - dar, cand sa le executam, firma si-a declarat insolventa in 2-3 zile . Si credeti-ma, acestia sunt evazionisti in stare pura. Fiind obligat sa respect prevederile reglementarilor privind secretul fiscal nu va pot da exemple ale unor astfel de lanturi de evazionisti, extrem de cunoscuti si de agresivi pe piata, care se folosesc de cadrul legal pentru a frauda in mod sistematic bugetul de stat".

Noul Cod al Insolventei pare sa aduca mai multe beneficii pentru cel care e practician in insolventa. Debitorul este primul castigator, precizeaza seful ANAF, mentionand insa si de ce practicienii in insolventa au de castigat:

"O sa spun un lucru care-i poate deranja pe multi: Vocea practicienilor in insolventa se aude mai tare decat vocea ANAF. Proiectul Codului Insolventei in forma in care se contureaza astazi este facut in detrimentul bugetului. Iar acest lucru va avea consecinte incalculabile."



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul insolventeipractician in insolventapracticieniinsolventeANAFGelu Stefan Diaconuexecutare silita


Data aparitiei: 15 Aprilie 2014

Votati articolul "Noul Cod al insolventei inclina balanta spre practicienii in insolventa. Ce spune seful Fiscului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X