email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ContaUtil: Cum calculam impozitul pe chirii in 2014?

Impozitul pe chiriicota de impozitveniturile din chiriidiferentacheltuiala forfetara


In conformitate cu reglementarile actuale, cota de impozit pe veniturile din chirii este de 16% aplicata asupra venitului net care se determina ca diferenta intre valoarea total cumulata aferenta platilor chiriei in bani sau echivalentul in lei si cota de cheltuiala forfetara de 25% , care reprezinta cheltuielile deductibile aferente venitului.

Astfel, asa cum se concluzioneaza in analiza intocmita de Dailybusiness.ro, cota finala care se aplica venitului brut este de 12 % [ 16%*(100%-25%)].

De asemenea, nu uitam si de situatia in care beneficiarul de venituri din cedarea folosintei bunurilor are incheiate in decursul unui an calendaristic mai mult de 5 contracte de inchiriere, situatie in care vobim de o alta cota de impozitare, distincta de 12% aplicata veniturilor, si anume de 16%, astfel vorbim de o noua incadrare a activitatii intreprinse de beneficiar, si anume venituri din activitati independente.

Tratamentul diferentiat amintit se aplica persoanelor fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor prin derularea unui numar mai mare de cinci contracte de inchiriere sau subinchiriere la sfarsitul anului fiscal, noteaza Dailybusiness.ro.

Drept urmare, din anul fiscal urmator, veniturile realizate de aceste persoane din derularea contractelor de inchiriere sunt categorisite ca venituri din activitati independente, potrivit prevederilor Ordinului ANAF nr. 2333/2007 si se creeaza obligatia ca aceste persoane sa stabileasca  venitul net, in sistem real, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente si sunt obligate sa conduca contabilitate in partida simpla.

Se depune de catre contribuabilii care obtin venituri din chirii formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat", cod 14.13.01.13/3p, in termen de 15 zile de la data incheierii contractului intre parti si odata cu inregistrarea la organul fiscal a contractului.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Impozitul pe chiriicota de impozitveniturile din chiriidiferentacheltuiala forfetara


Data aparitiei: 18 Aprilie 2014

Votati articolul "ContaUtil: Cum calculam impozitul pe chirii in 2014?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X